Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
09-11-2017 kl. 13:01
Hvad bil, årgang er det der handles om.
Tænker VAG kunne have brug for sådan en forsikring, så ville deres TSI/DSG problemer være udliciteret.
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
09-11-2017 kl. 15:21
Specifikt i Sverige tilbyder selskabet "Länsförsäkringar" sådanne forsikringer.
Præmien afhænger af hvilken bil du kører, sådan at en bil der er kendt for ofte at gå i stykker er dyrere at forsikre end en der typisk ikke går så ofte i stykker. En kort fabriksgaranti forøger også præmien osv. osv.
Det interessante er så, at de laver statistik over deres udgifter til reparation af kundernes biler og ind imellem udgiver de på denne baggrund "maskinskaderapporten". Og når du nu nævner VAG, så er seneste udgave af maskinskaderapporten interessant :-)
http://mb.cision.com/Public/152/2169943/93446c183fd089f2.pdf
Søren Bengtsson
bruger siden
11-06-2003
10-11-2017 kl. 07:47
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
10-11-2017 kl. 07:49
Jeg forstår dog ikke helt hvorfor Seat skiller sig så meget ud fra resten af VAG-mærkerne når man kigger på motorfejl...?!
J R
bruger siden
13-12-2013
10-11-2017 kl. 09:45
Så var det muligt at vurdere om der reelt er nogen forskel.
Hvis en Hyundai, osm ligger i den absolutte elite i indexet koster 500 om året. Kontra en Landrover koster 800, så er det jo umådelig lidt forskellen reelt er.
Men det er jo nok lidt logisk at at Landrover, der inviterer til en tur ud over heden, koster mere i nedbrud end en eks. Hyundai der vel nærmest først for nyligt er begyndt med downsized tunede turbo motorer. Disse figurere nok ikke endnu i statistikken.
Spørgsmålet er vel ikke om nogen laver specielt ringere biler, men nærmere om nogen bringer fremskridtet tidligere frem i salgsbutikken end andre. VAG har vel haft downsized turbo motorer på programmet i 10-12 år. Hvor længe har Toyota eks excelleret i den boldgade? har de i det hele taget nogen turbo motorer, eller er det kun gammeldags rugbrødsmaskiner tilsat lidt omvendt dynamo(som de så til gengæld har gjort meget længe) Hvor det virker til eks Hyundai er ved at overhale dem med en væsentlig mere attraktiv dobbeltkobling, istedet for den der elastik en der ligger i Toyota hybrid'erne.
Spørgsmålet er: vil man udvikling eller være bagstræberisk. udvikling koster også for slutbrugeren. Kan man nøjes, så er det billigt også for slutbrugeren.
Dette indlæg blev 10-11-2017 09:47 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
10-11-2017 kl. 17:14
Kristian P
bruger siden
24-03-2006
skrev:
Ja det er en interessant rapport - mange ting overrasker ikke, så som at Land Rover ligger i bunden og at Hyundai/Kia ligger godt pga. fin kvalitet og lange fabriksgarantier, men at Porsche og BMW ligger så dårligt er overraskende.
Jeg forstår dog ikke helt hvorfor Seat skiller sig så meget ud fra resten af VAG-mærkerne når man kigger på motorfejl...?!
At Land Rover ligger i bunden ikke overrasker dig, men at BMW gør, det overrasker.
Måske er der en sammenhæng.
Jeg kender et par stykker der kører Land Rover, og der ligger en BMW motor i.
Så måske der er en sammenhæng alligevel.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
10-11-2017 kl. 17:22
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
En interessant rapport - den strider sjovt nok voldsomt mod mange af de fordomme, der stadig trives herinde. Men mon ikke vi kommer til at se en stribe søforklaringer om, hvorfor "tyske" biler klarer sig så ringe og asiatiske og "franske" biler klarer sig så godt med få fejl og lave omkostninger?
Det er ikke min opgave at forsvare nogen, men statestik kan misvise, eller vise det man vil have den til.
I den pågældende statestik kan jeg ikke se alderen på de pågældende biler, ej heller hvor langt de har kørt.
At Kia, Hyundai, Peugeot, Renault og mange andre er mindst lige så gode eller bedre end mange tyske biler, er jeg ikke i tvivl om.
Mit bilvalg handler altid om, hvad jeg har det godt i, da jeg kører ca 50.000 km årligt i min private bil.
Jeg vil sidde ordenligt, og jeg vil kunne lide det jeg ser på.
Jeg har nu samlet kørt over 650.000 km i Audi, og så længe mine biler ikke har skuffet mig, med motorsvigt eller pludselig brug for service, så bliver jeg nok ved med at køre Audi.
Hilsen Lars
Søren Bengtsson
bruger siden
11-06-2003
11-11-2017 kl. 09:38
J R
bruger siden
13-12-2013
11-11-2017 kl. 10:52
Poul-Erik Jakobsen
bruger siden
28-10-2017
skrev:
Jeg prøvede en 2008 Alfa 156 og fik tilbudt oprettelse på kr. 700, årlig præmie 600!!
Har fået tilbudt også ved anden forhandler, hvor jeg kiggede på en 2010.
Men kigger også private salg og det ville være interessant, om jeg kunne finde selskabet.
Følger udmærket din betragtning. Men tror det vil være svært at få en privat handel forsikret, idet sælgeren overhovedet ikke er bundet af behovet for at levere noget der bare kan holde 6 måneder.
600 i årlig forsikring for en 156, lyder umiddelbart ikke dyrt, hvad dækker forsikringen. Og hvad skal du gøre for at opretholde den.
156 er mega lækker. De har dog ry for at være lidt skrøbelige i motoren hvis de får omdrejninger fra kold af.