Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

02-11-2017 kl. 10:25

Umiddelbart så har sælgeren ansvaret med så kort tid siden købet.

Men hvor gammel er din Fabia og hvor langt har den gået.

Hvis det er en 15 år gammel bil med 300.000 på tælleren til 12.000 kr, så kan man måske spørge sig selv om man burde have kigget den efter inden man købte den i blinde.

Hvis du alligevel kører til en konkurrerende mekaniker for at få den set efter, hvorfor filan gjorde du så ikke det inden du købte den?

Det er måske alligevel bare mig der er alternativ opdraget i den opfattelse. Nej jeg er ikke i bilbranchen, men har købt de første 10 biler i 8-20.000 kr klassen, og der må man altså forvente at der kommer noget uforudset i 500-2000 kr klassen. Man kan også være lidt fair.

Den eneste jeg har byttet var endda i en privat handelt, idet den havde en fejlepå ventilationsanlægget, som ville koste mere end handelsprisen at udbedre. Sælgeren fik den tilbage dog med en fuldt tank istedet for tom.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

02-11-2017 kl. 10:47

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Umiddelbart så har sælgeren ansvaret med så kort tid siden købet.

Men hvor gammel er din Fabia og hvor langt har den gået.

Hvis det er en 15 år gammel bil med 300.000 på tælleren til 12.000 kr, så kan man måske spørge sig selv om man burde have kigget den efter inden man købte den i blinde.

Hvis du alligevel kører til en konkurrerende mekaniker for at få den set efter, hvorfor filan gjorde du så ikke det inden du købte den?

Det er måske alligevel bare mig der er alternativ opdraget i den opfattelse. Nej jeg er ikke i bilbranchen, men har købt de første 10 biler i 8-20.000 kr klassen, og der må man altså forvente at der kommer noget uforudset i 500-2000 kr klassen. Man kan også være lidt fair.

Den eneste jeg har byttet var endda i en privat handelt, idet den havde en fejlepå ventilationsanlægget, som ville koste mere end handelsprisen at udbedre. Sælgeren fik den tilbage dog med en fuldt tank istedet for tom.

Det er totalt ligegyldigt - der er altid 2 års reklamationsret og de første 6 måneder gælder formodningsreglen - længere er den ikke

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

02-11-2017 kl. 14:48

Ikke helt.

Ifølge Bilklage.dk kan man ikke klage over biler som koster under 10.000,-

"Hvorfor kan man ikke klage over biler, der har kostet under 10.000 kr.?
Der er sat en nedre grænse for at sikre, at der er et rimeligt forhold mellem købspris og de omkostninger, der er ved at gennemføre en klagesag."
Citat fra Bilklage.dk

Dette indlæg blev 02-11-2017 14:53 redigeret af dets forfatter.