Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
22-09-2017 kl. 06:54
Det er ihvertfald ikke billigt for den bil du nævner - men hvis den lige har den farve og udstyr som du ønsker og er drømmebilen, så slå til.
Hvis det er en 'stor' bilforhandler som Starmark eller tilsvarende som sælger den engros vil jeg ikke have bekymringer.
Omvendt hvis det er *Byens autohjørne' som sælger den så vil jeg finde en anden
bil og forhandler.
Vær opmærksom på at alle brugte biler formentlig også falder ca 8-10 % her de kommende dage da prisen på nybil også falder pga afgiftreguleringen.
De forhandlere som ikke sætter prisen ned, skal man holde sig fra.
Hvis det er en 'stor' bilforhandler som Starmark eller tilsvarende som sælger den engros vil jeg ikke have bekymringer.
Omvendt hvis det er *Byens autohjørne' som sælger den så vil jeg finde en anden
bil og forhandler.
Vær opmærksom på at alle brugte biler formentlig også falder ca 8-10 % her de kommende dage da prisen på nybil også falder pga afgiftreguleringen.
De forhandlere som ikke sætter prisen ned, skal man holde sig fra.
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
22-09-2017 kl. 21:51
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Hvis du vil købe som privatperson, er det ikke muligt for sælger at fraskrive sig købeloven. Når bilen annonceres på denne måde, er det netop fordi forhandleren vurderer risikoen ved at yde reklamationsret/garanti er for stor - og det burde være grund nok til at gå videre til en anden bil og en mere seriøs forhandler.
Hvorfor skulle forhandleren ikke være seriøs?
At han sælger bilen engros er jo netop for at følge lovgivningen og ikke risikere et stort tab på en garantireperation.
Der står ingen steder forhandleren sælger til en privatperson.
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Hvis du vil købe som privatperson, er det ikke muligt for sælger at fraskrive sig købeloven. Når bilen annonceres på denne måde, er det netop fordi forhandleren vurderer risikoen ved at yde reklamationsret/garanti er for stor - og det burde være grund nok til at gå videre til en anden bil og en mere seriøs forhandler.
Hvorfor skulle forhandleren ikke være seriøs?
At han sælger bilen engros er jo netop for at følge lovgivningen og ikke risikere et stort tab på en garantireperation.
Der står ingen steder forhandleren sælger til en privatperson.
Dette indlæg blev 22-09-2017 21:54 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
23-09-2017 kl. 10:07
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Hvis en forhandler tager en bil ind, der ikke passer i konceptet, sælger de den videre direkte (jeg har selv solgt bil til forhandlere flere gange, hvor de har ringet direkte til en anden forhandler for at aftale pris mens jeg sad der) - det foregår ikke via annoncer.
Det er godt, at du har været heldig hidtil - men du kunne også have været uheldig og end med en reparation til 50.000kr. - og intet sted at sende regningen til.
Det samme som at købe privat, der er heller ingen steder at sende regningen hen