Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

11-06-2017 kl. 10:35

Der er 2 ting.

Jo længere løbetid, jo flere måneder spreder du etableringsomkostningerne over.
Det betyder at hvis lånet koster 10000 i etablering, så er der jo forskel på ÅOP om du deler dem over 4-5-6-7-8 år.(men det er jo lidt at tage røven på sig selv. Omkostningerne er jo det samme om du betaler over 4 eller 8 år. Det er renterne der løber på i 4 eller flere år. Idet renter pt er lav, måske 2% er det lidt lige meget. Men havde den nu været 7% som tidligere oplevet, så koster det dyrt at have flere år på lånet.

Men der er sikkert et ændrings gebyr, hvis du ændre løbetid eller afdrag før tid.

Men har man råd, så bør man, i min optik, sørge for at komme af med gæld. Står man om 4 år og kommer til skade. Så vil det være træls at så med forholdsvis stor gæld, og være nødsaget til at afhænde en bil til en lav pris. Når man kunne have beholdt den, og fortsat "livet" uden de store sværdslag.

Dette indlæg blev 11-06-2017 11:19 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

11-06-2017 kl. 20:32

Kom af med gæld så hurtigt og dermed så billigt som muligt. Alt for mange glemmer at jo længere løbetid et lån har, jo flere renter betaler du samlet set. Ville hellere sætte afdraget op, hvis jeg kunne. Men det koster sikkert at ændre i lånet, så tror bare du skal lade lånet køre.

300.000 km er nok til optimistisk. Subaru, Honda, Toyota, mercedes og den slags kan måske. Men tror også 150.000 til 200.000 så er den vist færdig.

Dette indlæg blev 11-06-2017 20:36 redigeret af dets forfatter.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

11-06-2017 kl. 21:24

Jacob Hansen

bruger siden
16-09-2013

skrev:
Kom af med gæld så hurtigt og dermed så billigt som muligt. Alt for mange glemmer at jo længere løbetid et lån har, jo flere renter betaler du samlet set. Ville hellere sætte afdraget op, hvis jeg kunne. Men det koster sikkert at ændre i lånet, så tror bare du skal lade lånet køre.

300.000 km er nok til optimistisk. Subaru, Honda, Toyota, mercedes og den slags kan måske. Men tror også 150.000 til 200.000 så er den vist færdig.

Aaaah det var da vist lidt negativt ladet.

VI har 2 Rio'er og de runder 50kkm om et øjeblik. Der er ikke skyggen af noget at bemærke. Vil være skuffet hvis ikke de går noget over 200 kkm, før de bliver trætte.
Får de service og udnervognsbehanling, så burde de nok kunne holde lige så længe som andre mærker.

René Hvelplund

René Hvelplund
bruger siden
26-07-2011

29-11-2018 kl. 20:55

Jeg vil også sige; hvis din hverdag og generelle økonomi kan holde til det, så få betalt gælden af hurtigst muligt.

Hvad angår kilometre i en bil, så er det jo rigtig svært at sige. Der er så mange ting, som spiller ind. Ikke mindst din kørestil og overhold af service(især korrekt udført service). Jeg synes derimod det er forkert, at man hænger sig i at kun bestemte mærker kan opnå 300.000+ km. Man skal jo også have lidt i mente, at folk sjældent beholder deres bil i en længere årrække idag, så derfor vil billedet af hvor længe biler holder idag, være lidt for sort/hvid.

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

03-12-2018 kl. 15:14

Jeg vil gerne stille mig i række med dem, der henviser til, at du ikke skal røre ved dit lån. Kan du undvære de 600 kr om måneden, så får du hurtigt en frihed og en friværdi i bilen, du ellers ikke ville have haft.

Min bil er betalt og det er altså fantastisk kun at betale 1280 kr i grøn afgift og 3200 kr i forsikring. Det giver nye muligheder. Samtidig vil din bil præsentere en god udbetaling på din næste bil, hvilket vil gøre din udbetaling større og dermed oprettelsen af lånet billigere.

Med andre ord: fortsæt dit gode arbejde :-)