Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
01-06-2017 kl. 07:22
Hvis bilen er i så pæn stand som du beskriver. Og service er overholdt samt prisen er billig.
En 20 år gammel A3 med 300kkm på tælleren, bør ikke koste alverden. måske 10-15.000 hvis den er helt og aldeles flot.
Så ville jeg ikke være bekymret. Den vil alt andet lige være federe end en Fiat ciqenciento(eller hvordan man nu staver det) fra 1997.
Har selv haft en A3 fra 1997 fra ny. Og elskede den, savner den sgu endnu hver gang jeg ser en af samme model.
En 20 år gammel A3 med 300kkm på tælleren, bør ikke koste alverden. måske 10-15.000 hvis den er helt og aldeles flot.
Så ville jeg ikke være bekymret. Den vil alt andet lige være federe end en Fiat ciqenciento(eller hvordan man nu staver det) fra 1997.
Har selv haft en A3 fra 1997 fra ny. Og elskede den, savner den sgu endnu hver gang jeg ser en af samme model.
Profil slettet
Profil slettet
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
04-06-2017 kl. 11:21
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Spørg dig selv: Bliver en kobling bedre af at mærket på bagsmækken ændres?
Bliver en gearkasse stærkere af at udskifte logoet?
Bilen er identisk med bl.a. Seat Leon, Skoda Octavia og VW Golf. Den er bygget på samme platform og af de selv samme komponenter fra det samme samlebånd. Holdbarheden er logisk nok den samme som de nævnte husholdningsbiler. Det ændrer et enkelt, velholdt eksemplar ikke ved.
Jeg har også set eksempler på Grand Scenic III med 5-600.000km bag sig til salg - endda til relativt høje priser. De var også med originale sæder etc. og så pæne og velholdte ud, men det betyder ikke, at jeg vil påstå, at de er "uopslidelige" eller vil anbefale at købe eksemplarer med mange km - og ikke mindst - 20 år - bag sig. Risikoen for fejl og reparationer er stor.
Mht. 1.9TDI har jeg kritiseret den for en meget uskøn motorgang - den lyder og larmer som en traktor. Effekten kommer også med ketchupeffekt i et relativt smalt område. Det betyder ikke, at den ikke er holdbar - de 2 ting har intet med hinanden at gøre. Den bliver dog heller ikke mere holdbar af at sidde i en Audi istedet for en Seat eller Skoda.
Det må jo så betyde at Seat Leon, Skoda Octavia og VW Golf også er usædvanligt velbyggede og solide biler, hvis de - ifølge dig, næsten er identiske med denne solide Audi A3.
Jeg har selv kørt forskellige udgaver af 1,9TDI, jeg husker den mere som velkørende og kraftfuld, men det opfatter vi åbenbart forskelligt.