Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
01-05-2017 kl. 18:18
Og slet ikke hvis du tager en årgang 2016 og frem og 6 gear-varianten.
Men der er evige debatter her på forum-siden om det.
Og ja når mange taxa og politibiler kører med dem, er det fordi det virker.
Profil slettet
01-05-2017 kl. 20:42
Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017
skrev:
Så ville jeg nok være lidt varsom dsg 7 er stadig en meget ny gearkasse omend den køre super har en kollega som køre med det i sin nye Octavia og hun er virkelig glad for det
men de burde ikke holde på samme måde som den godt gennem testede dsg6
af hvad jeg har hørt og læst så holder de sjældent mere ind 120-150k km
Det var gamle dage da Mechatronic enheden gik istykker, de er opdateret i nye modeller fra ca 2014-2016 stykker, så sådan en gearkasse selv 'tørvarianten' holder hele bilens levetid
Profil slettet
02-05-2017 kl. 16:33
Dennis Weibel
bruger siden
18-01-2017
skrev:
Lars har du noget på skrift på dette? Test eller lignende?
http://vagcars.dk/phpbb/viewforum.php?f=1
Profil slettet
04-05-2017 kl. 16:29
Morten KD
bruger siden
05-12-2005
08-12-2017 kl. 10:39
Se evt. denne tråd:
http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621&sid=3be9496c7f337b20c060ece1aeb9e950
Aleksander Ibsø
bruger siden
29-03-2015
09-12-2017 kl. 18:51
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
13-12-2017 kl. 18:09
Mercedes B og E har deres problemer med autogear 7, men køre relativt længe uden problemer. B kan skal have skiftet kobling/Svinghjul efter ca 250 tusind km og E kan komme med konverter......Men en risisko man løber. Mena må bare ikke tro træerne gror ind i himmlen.
J R
bruger siden
13-12-2013
27-02-2018 kl. 22:57
En af mine bekendte er Taxa vognmand. Han har en DSG6, og siger DSG 6 holder fint en vogns tid, altså mindst 250.000 km.
Samtidig siger han en DSG7 oftest skiftes omkring eller før 120-130.000 km.
Jonas Gynther Sørensen
bruger siden
11-02-2004
20-06-2018 kl. 17:30
Jeg har købt en Skoda Octavia 1,6 tdi DSG (7 gears) fra 2015 med 114.000 km på tælleren her for en måneds tid siden. Og jeg elsker stadig at køre i den - automatgear er jo lækkert! Jeg har dog bemærket både den glidende fornemmelse og lidt brummen.
Helt konkret er det i 5. gear og ingen andre.
Hvis jeg accelererer ved brug af at slå fartpiloten til efter igangsætning mærkes det tydeligst. Når jeg når til 5. gear mærker jeg 3 perioder med kortvarrigt brummen/vibration og en enkelt gang hvor den føles som om den filer lidt. Dvs. omdrejningstæller går lige et par mm. op og falder tilbage igen på accelerationens normale fremdrift.
Alle andre gear virker til at fungere og skifte som de skal. Jeg har heller ikke problemer med at holde brændstoføkonomi. Jeg har et snit på 24 km/l efter de første par tusind km kørt i bilen.
Skal jeg være bekymret for om det bliver værre og se at få en snak med værkstedet/forhandleren hurtigst muligt? Jeg har jo stadig garanti... Eller er det bare sådan det er og det bliver ikke værre?
Bilen er købt og jeg er egentlig rigtig glad for den! Men jeg har observeret denne reaktion, så jeg søgte på DSG brummen og gliden og fandt denne tråd.
Venlig Hilsen
Jonas
Hasse Geismar
bruger siden
12-11-2006
27-06-2019 kl. 13:56
Profil slettet
skrev:
Det var gamle dage da Mechatronic enheden gik istykker, de er opdateret i nye modeller fra ca 2014-2016 stykker, så sådan en gearkasse selv 'tørvarianten' holder hele bilens levetid
Hvordan ved man om det er den nye eller gl
har kik på en skoda fra 2014
hasse
Jonas Vinding
bruger siden
08-01-2017
25-02-2020 kl. 15:16
Jonas Gynther Sørensen
bruger siden
11-02-2004
skrev:
Hej
Jeg har købt en Skoda Octavia 1,6 tdi DSG (7 gears) fra 2015 med 114.000 km på tælleren her for en måneds tid siden. Og jeg elsker stadig at køre i den - automatgear er jo lækkert! Jeg har dog bemærket både den glidende fornemmelse og lidt brummen.
Helt konkret er det i 5. gear og ingen andre.
Hvis jeg accelererer ved brug af at slå fartpiloten til efter igangsætning mærkes det tydeligst. Når jeg når til 5. gear mærker jeg 3 perioder med kortvarrigt brummen/vibration og en enkelt gang hvor den føles som om den filer lidt. Dvs. omdrejningstæller går lige et par mm. op og falder tilbage igen på accelerationens normale fremdrift.
Alle andre gear virker til at fungere og skifte som de skal. Jeg har heller ikke problemer med at holde brændstoføkonomi. Jeg har et snit på 24 km/l efter de første par tusind km kørt i bilen.
Skal jeg være bekymret for om det bliver værre og se at få en snak med værkstedet/forhandleren hurtigst muligt? Jeg har jo stadig garanti... Eller er det bare sådan det er og det bliver ikke værre?
Bilen er købt og jeg er egentlig rigtig glad for den! Men jeg har observeret denne reaktion, så jeg søgte på DSG brummen og gliden og fandt denne tråd.
Venlig Hilsen
Jonas
Jeg har samme problem med min Touran 1,6 tdi fra 2018. Det er også i 5. gear, og specielt hvis jeg kører op ad en bakke, når bilen er kold.
VW har "repareret" problemet, med en opdatering, der kobler svinghjulet til med et højere tryk, for at mindske at kobling glider.
Om det er en god løsning finder jeg jo nok først ud af med tiden. Problemet er der stadig, men er blevet mindre.
Har du hørt om andre med samme problem?
Tænker ikke jeg kan være den eneste med dette problem, eftersom VW har en opdatering liggende, der skal forsøge at løse problemet.
Martin Fogh Skovlyst
bruger siden
07-03-2007
12-08-2020 kl. 08:33
Der har været super fin service omkring det hver gang fra VW's side, men det er naturligvis voldsom træls i de (lange) perioder hvor bilen kører som en pose nødder og ikke mindst værkstedsbesøgene. Det er min tredje Touran, og næste bil bliver også en Touran, men jeg tror simpelthen at den næste igen bliver en +250nm, da alt tyder på, at det er en meget mere stabil kobling.
Mekanikeren fortæller mig i øvrigt, at HVER gang han skifteR en DSG kobling, så er det en ny og opdateret type der bliver leveret.