Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

01-05-2017 kl. 18:18

Der er ikke problemer med dem mere.

Og slet ikke hvis du tager en årgang 2016 og frem og 6 gear-varianten.

Men der er evige debatter her på forum-siden om det.

Og ja når mange taxa og politibiler kører med dem, er det fordi det virker.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-05-2017 kl. 20:42

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Så ville jeg nok være lidt varsom dsg 7 er stadig en meget ny gearkasse omend den køre super har en kollega som køre med det i sin nye Octavia og hun er virkelig glad for det
men de burde ikke holde på samme måde som den godt gennem testede dsg6
af hvad jeg har hørt og læst så holder de sjældent mere ind 120-150k km

Det var gamle dage da Mechatronic enheden gik istykker, de er opdateret i nye modeller fra ca 2014-2016 stykker, så sådan en gearkasse selv 'tørvarianten' holder hele bilens levetid

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-05-2017 kl. 16:33

Dennis Weibel

bruger siden
18-01-2017

skrev:
Lars har du noget på skrift på dette? Test eller lignende?

http://vagcars.dk/phpbb/viewforum.php?f=1

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-05-2017 kl. 16:29

Må sgu give brugerne ret, KS kommer op at skændes med 3 ud af 4 brugere her på siden, forstår ikke han eller hun ikke indser at der er noget galt med han eller hendes argumentaion og påståelighed eller nærmere viden om biler ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

08-12-2017 kl. 10:39

Også mit indtryk at man skal holde sig langt væk fra DSG7 tørkobling (DQ200), som ligger i biler med maks moment på 250nm.

Se evt. denne tråd:

http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621&sid=3be9496c7f337b20c060ece1aeb9e950

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Aleksander Ibsø

Aleksander Ibsø
bruger siden
29-03-2015

09-12-2017 kl. 18:51

Hvis du ejer en bil med DSG7, så skal du nok sætte omkring 50.000 kr. til side, som kun må bruges til reperation af bilen. Det er med garanti, at du skal skifte koblingen minimum hvert 2. år.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-12-2017 kl. 18:09

Vel bare et statement hvis man skal gardere sig 100%, hvis man er uheldig med dsg 7. Nogle er andre ikke. Men et er sikkert, det forekommer.

Mercedes B og E har deres problemer med autogear 7, men køre relativt længe uden problemer. B kan skal have skiftet kobling/Svinghjul efter ca 250 tusind km og E kan komme med konverter......Men en risisko man løber. Mena må bare ikke tro træerne gror ind i himmlen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

27-02-2018 kl. 22:57

Hej Kasper
En af mine bekendte er Taxa vognmand. Han har en DSG6, og siger DSG 6 holder fint en vogns tid, altså mindst 250.000 km.

Samtidig siger han en DSG7 oftest skiftes omkring eller før 120-130.000 km.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jonas Gynther Sørensen

Jonas Gynther Sørensen
bruger siden
11-02-2004

20-06-2018 kl. 17:30

Hej
Jeg har købt en Skoda Octavia 1,6 tdi DSG (7 gears) fra 2015 med 114.000 km på tælleren her for en måneds tid siden. Og jeg elsker stadig at køre i den - automatgear er jo lækkert! Jeg har dog bemærket både den glidende fornemmelse og lidt brummen.

Helt konkret er det i 5. gear og ingen andre.
Hvis jeg accelererer ved brug af at slå fartpiloten til efter igangsætning mærkes det tydeligst. Når jeg når til 5. gear mærker jeg 3 perioder med kortvarrigt brummen/vibration og en enkelt gang hvor den føles som om den filer lidt. Dvs. omdrejningstæller går lige et par mm. op og falder tilbage igen på accelerationens normale fremdrift.
Alle andre gear virker til at fungere og skifte som de skal. Jeg har heller ikke problemer med at holde brændstoføkonomi. Jeg har et snit på 24 km/l efter de første par tusind km kørt i bilen.

Skal jeg være bekymret for om det bliver værre og se at få en snak med værkstedet/forhandleren hurtigst muligt? Jeg har jo stadig garanti... Eller er det bare sådan det er og det bliver ikke værre?


Bilen er købt og jeg er egentlig rigtig glad for den! Men jeg har observeret denne reaktion, så jeg søgte på DSG brummen og gliden og fandt denne tråd.

Venlig Hilsen
Jonas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Hasse Geismar

Hasse Geismar
bruger siden
12-11-2006

27-06-2019 kl. 13:56


Profil slettet

skrev:
Det var gamle dage da Mechatronic enheden gik istykker, de er opdateret i nye modeller fra ca 2014-2016 stykker, så sådan en gearkasse selv 'tørvarianten' holder hele bilens levetid

Hvordan ved man om det er den nye eller gl
har kik på en skoda fra 2014
hasse

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jonas Vinding

Jonas Vinding
bruger siden
08-01-2017

25-02-2020 kl. 15:16

Jonas Gynther Sørensen

bruger siden
11-02-2004

skrev:
Hej
Jeg har købt en Skoda Octavia 1,6 tdi DSG (7 gears) fra 2015 med 114.000 km på tælleren her for en måneds tid siden. Og jeg elsker stadig at køre i den - automatgear er jo lækkert! Jeg har dog bemærket både den glidende fornemmelse og lidt brummen.

Helt konkret er det i 5. gear og ingen andre.
Hvis jeg accelererer ved brug af at slå fartpiloten til efter igangsætning mærkes det tydeligst. Når jeg når til 5. gear mærker jeg 3 perioder med kortvarrigt brummen/vibration og en enkelt gang hvor den føles som om den filer lidt. Dvs. omdrejningstæller går lige et par mm. op og falder tilbage igen på accelerationens normale fremdrift.
Alle andre gear virker til at fungere og skifte som de skal. Jeg har heller ikke problemer med at holde brændstoføkonomi. Jeg har et snit på 24 km/l efter de første par tusind km kørt i bilen.

Skal jeg være bekymret for om det bliver værre og se at få en snak med værkstedet/forhandleren hurtigst muligt? Jeg har jo stadig garanti... Eller er det bare sådan det er og det bliver ikke værre?


Bilen er købt og jeg er egentlig rigtig glad for den! Men jeg har observeret denne reaktion, så jeg søgte på DSG brummen og gliden og fandt denne tråd.

Venlig Hilsen
Jonas

Jeg har samme problem med min Touran 1,6 tdi fra 2018. Det er også i 5. gear, og specielt hvis jeg kører op ad en bakke, når bilen er kold.
VW har "repareret" problemet, med en opdatering, der kobler svinghjulet til med et højere tryk, for at mindske at kobling glider.
Om det er en god løsning finder jeg jo nok først ud af med tiden. Problemet er der stadig, men er blevet mindre.

Har du hørt om andre med samme problem?

Tænker ikke jeg kan være den eneste med dette problem, eftersom VW har en opdatering liggende, der skal forsøge at løse problemet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Fogh Skovlyst

Martin Fogh Skovlyst
bruger siden
07-03-2007

12-08-2020 kl. 08:33

Jeg sidder pt hos VW, hvor de er igang med at læse data ud til fabrikken. Jeg sidder her fordi min Touran 1.4 TSI 2017 nu har problemer med den tredje kobling. Korrekt, den har fået skiftet kobling 2 gange, senest for 4 måneder siden. Jeg oplever de problemer som flere af jer beskriver, med at den skifter ujævnt, rusker og glider. Ikke noget voldsomt, men nok til at kørslen bliver anstrengt og ukomfortabel. Sidst kobli g der blev skiftet var med diagnosen "den kører kun på én kobling".

Der har været super fin service omkring det hver gang fra VW's side, men det er naturligvis voldsom træls i de (lange) perioder hvor bilen kører som en pose nødder og ikke mindst værkstedsbesøgene. Det er min tredje Touran, og næste bil bliver også en Touran, men jeg tror simpelthen at den næste igen bliver en +250nm, da alt tyder på, at det er en meget mere stabil kobling.

Mekanikeren fortæller mig i øvrigt, at HVER gang han skifteR en DSG kobling, så er det en ny og opdateret type der bliver leveret.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg