Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

20-04-2017 kl. 17:31

Først ville jeg fastslå om 2,8'eren reelt var en 2009, eller registreret i 2008.

Selvom du nok får en federe lyd ud af 2,8'eren.

Så tror jeg faktisk at 2,0'eren der er måske 2 år nyere, vil give en bedre oplevelse.

Så foretrækker jeg selv en læderkabine fremfor en stof. At den så er brunlig er en anden sag. Man kan jo kalde det chokoladebrun i mangel på pænere udtryk.

Jeg valgte nok den nyere model. Pris mæssigt er der ikke alverden tilforskel når man tager årgangen til efterretning.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

20-04-2017 kl. 18:10

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a6/28-fsi-220-multitr-4d/3237625

Der er også denne bil med lidt flere hk.

Jeg har selv kørt over 600.000 km i Audi (100 og A6) og har altid ment at en rigtig Audi har 5 cylindre. men det er jo ikke tilfældet i nogle af de 2 eksembler.

Den fedeste lyd får du helt sikkert i 2,8 versionen, men jeg ville nok selv vælge 2,0 TFSI.

Jeg har selv sidste gang jeg handlede måtte nøjes med en 2,0 TDI. Den mangler lidt på lydsiden i fårhold til den gamle 2,5 TDI 5 cyl, og trækkraften med lave omdregninger mangler også på trods af et lidt højere drejningsmoment.

Komforten i de 2 biler du stiller op er ens, man sidder bare formiddabelt, nogle lækre sæder der støtter godt, og man bliver ikke træt af at sidde der i timevis på lange ture.

Lyt ikke til dem der råber op om høje mekanikerregninger. de ved bare ikke bedre.

Vores A6 er ikke dyere end vores Peugeot 206 at holde kørende om året, til trods for den kører dobbelt så langt.

Uanset hvilken du måtte vælge, så pøj pøj med den nye bil.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2017 kl. 20:29

Johannes Foss

bruger siden
11-04-2017

skrev:
Derfor er Audi premium kvalitet og selv ikke Mercedes og BMW kan følge med:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/r8/52-fsi-plus-coup-quattro-s-tr-2d/3137060

Kæft den er lækker og design langt forud for sin tid og overgår både Porche og Ferrari, det er premium kvalitet som bare pokker :-)

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

20-04-2017 kl. 22:02

Ville til enhver tid hellere have en Porsche Panamera, hvis der var 2-3 mill der gjorde ondt på kontoen.

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2017 kl. 22:15

Ja en Panamara er også fed og med plads til børn og hund :-)

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/porsche/panamera-turbo/48-pdk-5d/2971193

Selvfølgelig er den ikke så hurtig til at sprinte til 100 men man kan leve med det.

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2017 kl. 22:19

Henrik S

bruger siden
31-01-2011

skrev:
Hmmm der er vist ingen tvivl hvem der "top dog" ang Italienske super biler og der Lamborghini nok højst nr 2.
Set i det lys så må den R8 her nok være noget længere nede på listen da det jo bare er en copi.

Det er da lige præcis omvendt :-)

Lamborghini blev reddet af Audi/VAG gruppen og mange ting er kopieret fra Audi, eks betjeningspanelet til klimaanlægget fra en Audi A4 årgang 2010 ses i Lamborghini.Gallardo.

Profil slettet

Profil slettet

21-04-2017 kl. 11:43

Hvis nogen kalder BMW for premium så er Audi det ihvertfald også.

BMW er gammeldags, fornyer sig ikke, læs FDM/Motor om hvad de synes
om den helt nye 5 serie, ikke noget at skrive om.
Samt check bmw 5 forum med masser af fejl på F10 og F11 5 serien.
For ikke at nævne deres horrible priser i DK for bilerne.

Premium er nok kun Merecedes S klasserne, jeg kan ikke se andre som er det.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

21-04-2017 kl. 17:30

Den gamle diskusion er blusset op igen.

Mange forveksler PREMIUM med KVALITET.

Premium er ikke det samme som, det ikke kan gå i stykker.

Mange bilmærker har en eller to premium-modeller. Modeller hvor der er kælet lidt mere for detaljerne. Det er ikke ensbetydende med, at de holder længere, eller ikke går i stykker. de er bare lidt lækrere at køre i..

Om en bil er premium eller ej, kan fabrikken selv bestemme, og hvis man generelt laver biler, hvor man kæler mere for detaljerne, og vælger lækrere materialer ( ikke nødvendigvis bedre), så kan man med rette kalde det for et premium-mærke.

Om folk så syntes det er premium, eller bedre kvalitet eller andet, er op til folk selv.

Man bliver vel heller ikke nere mæt af at gå på en 5-stjernet restaurant, frem for at gå på Jensens bøfhus, og det er sikkert heller ikke sundere. men der er kælet mere for smagen.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

21-04-2017 kl. 22:03

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:
Den gamle diskusion er blusset op igen.

Mange forveksler PREMIUM med KVALITET.

Premium er ikke det samme som, det ikke kan gå i stykker.

Mange bilmærker har en eller to premium-modeller. Modeller hvor der er kælet lidt mere for detaljerne. Det er ikke ensbetydende med, at de holder længere, eller ikke går i stykker. de er bare lidt lækrere at køre i..

Om en bil er premium eller ej, kan fabrikken selv bestemme, og hvis man generelt laver biler, hvor man kæler mere for detaljerne, og vælger lækrere materialer ( ikke nødvendigvis bedre), så kan man med rette kalde det for et premium-mærke.

Om folk så syntes det er premium, eller bedre kvalitet eller andet, er op til folk selv.

Man bliver vel heller ikke nere mæt af at gå på en 5-stjernet restaurant, frem for at gå på Jensens bøfhus, og det er sikkert heller ikke sundere. men der er kælet mere for smagen.

Hilsen Lars

Hej.

Er det ikke nærmere bilforhandlerne du skal punke istedet for forum-brugerne ?

Eks her:

http://www.bmw.dk/da/generelt/brugte-biler/premium-selection/startside.html

Det holder jo netop ingen steder med sådan en forhandler med de biler.

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2017 kl. 07:32

Ja lyder som en andenrangs brugtforhandler 'næsten som nye' :-) :-)

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2017 kl. 11:04

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Det er så din definition. Man kunne med lige så stor ret mene, at du forveksler gadgets og blød plastik med "premium".

En bil er ikke "premium" med mindre kvaliteten følger med. Der er så en mellemklasse med biler, der skal ligne premiumbiler uden at være det - Audi, Alfa, Lancia, DS, Fords "Vignale" etc.

Det er rigtigt, at man ikke bliver mere mæt på en 5-stjernet restaurant - men de bruger bedre råvarer og kæler mere for kvaliteten. Det samme gælder premiumbiler. De kører ikke på samme platforme og med samme dele som husholdningsbiler - det kræver lidt mere.

Vil du fortælle os læsere hvilke biler som er premium biler ?

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2017 kl. 11:10

Hvis man googler premium biler kommer Audi og Mercedes frem på alle hits.

Der kommer ikke nogle franske og østasiaske biler.

Så det må være definitionen - hele internettet kan vel ikke tage fejl.

Alt en Premium bil for KS er en Renault, er jo en privat sag, det afhænger jo
netop af smag og behag, nogle kan lide datteren, andre moren, de har alle
4 hjul eller 2 en om man vil :-)

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2017 kl. 11:55

Jeg forstår ikke folk som mener at BMW er en premium bil ?

Det må være som en skriver længere oppe at forhandleren selv kalder
sine biler premium biler.

BMW får dårlig omtale, læs om den nye 5 serie, læs på 5 forum om alle
problemer med dem.

Samt deres design går tilbage til 1990erne.

Men heldigvis er der forskellig opfattelse af kvalitet og premium biler.

BMW er ikke på højde med Audi og Mercedes selvom de stræber efter det.

Google selv på nettet.

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2017 kl. 13:06

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
BMW bygger grundlæggende deres biler til at være premiumbiler - bl.a. med baghjulstræk modsat Audi, der vælger billigere forhjulstræk og grundlæggende komponenter fra husholdningsbiler som Seat/Skoda.

BMW har også haft betydeligt mere udvikling i deres design end Audi (og VW), der har stået stille de seneste 20-30 år mht. design. Om man kan lide designet er en smagssag, men det er godt nok kedeligt med Audi, hvor intet sker.

Kvalitetsproblemer rammer alle mærker - selv Mercedes og Toyota. Audi har haft mange ....

Du tager desværre fejl KS.

BMW er ikke bedre end Audi eller VW eller Mercedes.

Og slet ikke med kvalitet og design, de mangler inovation.

Google gerne om det på nettet som de andre også skriver.

Audi har 4 hjulstræk på alle premium biler, hvis du ikke ved det.

Quatro hedder det, det kan du læse om på audi.dk.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2017 kl. 14:14

Hodl nu op KS. brug tiden på at google på nettet istedet for påstande som du slynger udi luften, er jeg den eneste som er træt at at læse alle dine kommentarer hele tiden ?

Ja selvfølgelig har Audi den grundlæggende filosofi at de ikke laver premium biler.
Og selvfølgelig laver bmw og Mecedes kun premium biler.

Sandheden er som hele internettet skriver at Audi, VW og Mercedes er kvalitetsbiler eller premium biler som nogen ynder at kalde det her på nettet.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

23-04-2017 kl. 10:59

Premium eller ej.
Jeg kan bedre lide designet både ude og inde på min Audi A6 end på min kollegas BMW.

Og så er jeg slet ikke misundelig på, at hans bil er oftere på værksted, fordi den fejler noget, men kører meget mindre. (men det er jo kvalitet)

Hilsen Lars