Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
01-12-2016 kl. 15:08
Kommer du tættere på forankørende, så skift fodstiling og vær klar på bremsen.
Det giver dig alt andet lige en nbedre reaktion, idet du ikke først skal slippe speederen, men er direkte på bremsen.
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
02-12-2016 kl. 08:40
Men iøvrigt er en af fordelene ved at bruge fartpilot, at mange små opbremsninger kan erstattes af lige at slå fartpiloten fra et kort øjeblik eller sætte den et par km/t ned.
Begge dele selvfølgelig noget, som den adaptive fartpilot netop "selv" gør.
J R
bruger siden
13-12-2013
06-12-2016 kl. 19:32
Du kan jo vænne dig til at have den tæt på bremsen. Så snart du rører den slå fartpiloten fra.
Så der er ingen forsinkelse i bremseeffekten.
Jeg kører vel ca 70% af al kørsel på fartpilot.
Når du har sat fartpiloten, så har du også bestemt dig for hvor meget det må koste idag.
Altså sætter du den til hastighedsgrænsen, eller derover.
Ved alm kørsel bruger du væsentlig mere energi på at holde øje med farten, end du lige regner med.
Du vil opdage ting på den vej du plejer at køre, som du ikke her set før. Det har du tid til at observere nu.
Du får altså et væsentlig større metalt overskud til at "se" vildtet inden det render ind foran dig.