Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
06-11-2016 kl. 17:21
Jeg tror ikke der er nogen facitliste der angiver hvad der er en kort-tur og en lang-tur. Det er klart at bilen har bedst af at blive helt driftvarm hver gang man kører en tur, men der er utopi for de fleste at det kan ske ...
Derfor er næstbedst løsning god nok :
1/ Kør med jævne mellemrum ( en gang om ugen) en længere tur hvor bilen for lov til at blive driftvarm. En længere tur vil rense godt ud i aflejringer der ellers kan sætte sig i indsugning og på ventilerne/dyser/mv .Eks en tur på 50 km vil være optimalt.
2/ Sørg for at skifte olie og oliefilter oftere end angivet i servicebogen. Hvis bilen til dagligt kører ture der er så korte at kun kølevand men ikke olie bliver gennemvarm, så vil der kunne samle sig kondens og aflejringer fra kul/koks i olien. Ved ekstra skifte holder du motoren helt i top.
3/ Tilsæt med jævne mellem additiver til dit brændstof. Additiverne hjælper med at holde motoren ren.
Derfor er næstbedst løsning god nok :
1/ Kør med jævne mellemrum ( en gang om ugen) en længere tur hvor bilen for lov til at blive driftvarm. En længere tur vil rense godt ud i aflejringer der ellers kan sætte sig i indsugning og på ventilerne/dyser/mv .Eks en tur på 50 km vil være optimalt.
2/ Sørg for at skifte olie og oliefilter oftere end angivet i servicebogen. Hvis bilen til dagligt kører ture der er så korte at kun kølevand men ikke olie bliver gennemvarm, så vil der kunne samle sig kondens og aflejringer fra kul/koks i olien. Ved ekstra skifte holder du motoren helt i top.
3/ Tilsæt med jævne mellem additiver til dit brændstof. Additiverne hjælper med at holde motoren ren.
Dette indlæg blev 06-11-2016 17:21 redigeret af dets forfatter.
Kenn Harry Christoffersen
bruger siden
07-09-2016
17-12-2016 kl. 16:45
Dieselbiler er meget mere sårbare end en benzin bil,en benzin er ligeglad bare du kører lange turer nogle gange ellers,men hvad med at cykle istedet