Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
11-08-2016 kl. 16:49
Tommy Jensen
bruger siden
11-08-2016
skrev:
Hej alle.
Jeg håber der er en eller nogen der kan hjælpe mig. Jeg overvejer at købe denne benzinbil som har kørt 279000 km og koster 59700 kr.
Er det et ok køb? Er der noget jeg skal være opmærksom på... den ser fin ud uden ridser/buler osv
Vh tommy
De kører ufattelig godt :-) Problemer: rust - og meget desværre :-(
1,4-motoren havde problemer med takremmen, som var en kæde.
En anden side af sagen er, at ingen biler slipper gennem 279.000 km. uden markant slid. Der er en del elektronik i denne bil. Dette er heller ikke problemfrit, når det når en vis alder/slid.
Jeg forstår godt din begejstring for bilen, men hvis det er den du ønsker, så ville jeg overveje at købe en, som måske koster 20.000-30.000 kr. mere og som ca. har kørt det halve!
Profil slettet
11-08-2016 kl. 20:04
Tror du skal se dig godt for, hvad angår Touran:
- Rust i skærmkanter, døre, bagklap ved nummerpladelys. Tja, generelt rust.
- Tjek om fjedre er knækket.
- TSI motorer med kædeproblemer.
- DSG-gearkasser, som efter nogle km ikke længere sigter så lækkert som da de var nye.
- Forlygter der bliver matte.
Design er smag og behag, men jeg synes en Touran er r..kedelig, både udvendig og indvendig. Har man søvnproblemer, så kan man enten kigge lidt på sin Touran, eller sætte sig ind i den. ZZZZZZZZZZ ;-)
Samtidig synes jeg også den er overvurderet som brugt, og derfor for dyr i forhold til hvad du får for pengene.
Kig eksempelvis på Honda FRV i stedet. På den skal du være opmærksom på rust - men ellers er teknikken skudsikker. Eller noget Toyota.
- Rust i skærmkanter, døre, bagklap ved nummerpladelys. Tja, generelt rust.
- Tjek om fjedre er knækket.
- TSI motorer med kædeproblemer.
- DSG-gearkasser, som efter nogle km ikke længere sigter så lækkert som da de var nye.
- Forlygter der bliver matte.
Design er smag og behag, men jeg synes en Touran er r..kedelig, både udvendig og indvendig. Har man søvnproblemer, så kan man enten kigge lidt på sin Touran, eller sætte sig ind i den. ZZZZZZZZZZ ;-)
Samtidig synes jeg også den er overvurderet som brugt, og derfor for dyr i forhold til hvad du får for pengene.
Kig eksempelvis på Honda FRV i stedet. På den skal du være opmærksom på rust - men ellers er teknikken skudsikker. Eller noget Toyota.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
11-08-2016 kl. 22:31
Tommy Jensen
bruger siden
11-08-2016
skrev:
Ok, tak det var lige det svar jeg ledte efter☺
Lige en ting: der hvor bilen er tilsalg, er der ingen garanti! Bilen er taget i kommision og mig bekendt betyder det, at du selv hæfter for samtlige reparationener der måtte komme!