Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

22-05-2016 kl. 12:38

NEJ, det kan du ikke.

Men du kan købe en engros bil og sælge den til dig selv uden fortjeneste. Den det er jo lidt meget at gøre ud af det. Der skal jo oprettes selskab, laves momsregnskab, årsregnskab og selvangivelse som selvstændig etc.

Forskellen på en engros eller som det også kaldes kun ti CVR nummer bil er, at når sælger sælger til CVR så er an fritaget for at stille garanti efter købeloven. Det er køberen der står med garantien ved videresalg.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

23-05-2016 kl. 14:55

lars jørgesen

bruger siden
22-05-2016

skrev:
Men hvis man opretter en enkeltmandsvirksomhed har man da ikke pligt til at lave momsregnskab og årsregnskab?

Øh. Hvis nu vi forestiller os at din tanke virkede, alle lavede et enkelmandsfirma. Så kunne vi jo godt lukke DK

Så tænker kurt, jeg kunne sgu godt lige bruge nogle bøffer, men gider ikke betale moms deraf. Så jeg køber dem bare i firmaet, og så æder dem selv.

SVend han tænker, vi er lige blvet forældre og mangler helt vildt noget baby udstyr, men jeg gider da ikke betale moms. Så jeg køber det bare i firmaet, og bruger det selv.

Henrik tæker den der nye Macbook blabla til 24000 den gider jeg da ikke betale moms af, så jeg køber den til firmaet, og så bruger jeg den bare selv.

Klaus tænker den der Porsche er der da ingen grund til at betale moms eller afgifter af. Så jeg køber den bare til firmaet og så triller jeg da gratis rundt i den.

Ingen af overnnævnte ting er mulige, vel.

Du kan jo spørge ham fra Århus der syntes det var smart at trille rundt i hans ferrari i sommer landet for et par år siden på prøveplader. Blev den konfiskeret og efterfølgende betale en bøde på 200 procent af undragelsen?, Ja!.

HAr du et enkeltmandsfirma skal du være momsregistreret og lave momsregnskab. Og du skal opgive din omsætning til skat. Der er dog ikke krav om revision hvis du ikke omsætter for mere end et eller andet million beløb. Tror det er 4 mill. Men ikke sikker.

Undskyld mig, men har du tjent kassen, så betalt din skat og afgift. Og vi andre er fri for at høre om Panama og Luxemburg. Sjovt nok så er det dem med flest hengemte finanser, der klager mest over manglende normering i deres børnehave, eller elendige forhold på skoler eller andet som det offentlige står for.

Dette indlæg blev 23-05-2016 14:59 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg