Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

22-05-2016 kl. 08:40

Du må ikke sælge bilen uden accept fra Santander, når de har udlæg i blen. Men er det ikke bare nemest at ringe til Santander og spørge hvordan forløbet skal være ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

22-05-2016 kl. 09:38

Selvfølgelig så længe de får deres penge, men der skal først laves en aftale med dem inden salget begynder - specielt hvis værdien er lavere end gælden.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

22-05-2016 kl. 12:34

KS af 2016 tager pis på dig.

Det er sådan at hvis Santander har tinglyst gæld i bilen, så følger gælden med til næste ejer.

Derfor vil det være temmelig dumt af ny ejer, at købe den af dig med restgæld.

Du kan evt bede sntander om at få oplyst hvor meget der skyldes ultimo dennem måned, og hvad det vl koste dig at indfri dette.

Så har du tallet, og når du har fundet en køber, så går du i din bank og beder dem overføre det beløb der skyldes til Santander.

Når så du får pengene fra køber, så betaler du din bank. Det kommer til at koste dig nogle renter a restbeløbet.

Langt de fleste der køber brugt bil, vil checke restgælden i bilbogen. Og står der gæld vil de enten ikke have den , eller have en bank gaaranti for den er udbetalt.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

22-05-2016 kl. 20:33

S B

bruger siden
31-08-2013

skrev:
Okay, så hvis vi siger jeg får 60.000 så skal jeg sørge for at betale de 17.000 inden handlen? Jeg kan jo ikke betale det jeg får for bilen før jeg har pengene fra køber.
Og troede slet ikke jeg kunne overføre til Santander fra Nordea

Altså nu er Nordea klart en stor bank, som hvis du er en ordentlig kunde, godt vil låne dig de 60000 i nogle få dage,. Er de også er god bank, så kan det jo være de vil være søde kun at trække dig i renter for perioden.

Men Nordea er absolut en bank der tjener kassen på sine kunder, og derfor kommer du nok til at betale oprettelsegebyg og renter i perioden.

Når nu du SKAL ud og have en anden bil, var det måske smartere at spørge Santander om de kan forlænge løbetiden, således din dagligdasg økonomi bliver bedre. Evt med hensatnt i 2 måneder.
Det er sjældent en god forretning at bytte en bil til en anden.

Dette indlæg blev 22-05-2016 20:35 redigeret af dets forfatter.