Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

04-03-2016 kl. 09:28

Jeg vil, uden at vide det med sikkerhed, tro der er 10 eller 15000km service interval på sådan en så det er måske 106000km service den fik lavet inden levering, men vil hun beholde den i længere tid er service altid en god ide, især når du skriver:

Hvis man vælger at droppe service, hvilke ting er det så vigtige at man selv efterser løbende? Altså, hvilke ting bør man skifte og/eller efter-se jævnligt?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

04-03-2016 kl. 09:53

Du har købt en gammel bil der absolut er over garanti perioden.

Du bør som det første fylde kølervæske til max, ligeledes med olie og bremsevæske.

Så kan du hurtigt se om den har noget forbrug.

Du har kørt 6000 i den, så umiddelbart burde der ikke være noget.

En Corolla af den årgang, hvis ikke den er rusten, så holder den nærmest evigt.

Skift olien for hver 15.000 km og du kan have den i mange år.
Du bør evt overeje at på skilt og renset bremserne ved samme lejligehed.

Men du kan også bare køre til de dør, og så skifte bremser på det tidspunkt.

Jeg har selv en mazda 323 fra 99. Som desværre er dødsdømt efter en kørte op i mig medens jeg holdt for rødt.
DEn har jeg været et svin med. Ikke skifte olie, bremser eller noget somhelst form for service i 2 år og 30.000 km.
Den har kostet ialt 112 kr i rep.
Så du kan køre mega billigt. Spørgsmålet er hovr længe du ønsker at køre sådan.

Dog må 18.000 kr for en 20 år gammel bil, betyde den er i sublim stand. Og bør måske holdes lidt pænt med service.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

04-03-2016 kl. 11:02

Enig i ovenstående - men husk også at tjekke op på tandremmen. Hvis den springer er motoren (og dermed hele bilen) færdig.

Hvis ikke du selv kan/vil lave service, så benyt et billigt uautoiseret værksted og lav kun den mest nødvendige.

Men uden olie og tandrem ødelægger du bilen, og uden velfungerende bremser er du til livsfare for dig selv og andre.

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2016 kl. 13:49

3 indlæg foreløbig i dag, vi er tydeligvis på bedringens vej....

Profil slettet

Profil slettet

04-03-2016 kl. 13:52

Corolla var en af verdens bedste biler for 20 år siden, sikkerheden er elendig efter dagens standarder, olieskift et must hvert år samt Dinitrol omgående....