Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
26-02-2016 kl. 09:10
Når bilen er købt ved forhandler er der ALTID reklamationsret på købet, og i jeres situation er der ingen tvivl om at fejlene var/er til stede på købstidspunktet, dvs at forhandleren skal udbedre disse uden udgifter for jer.
Når det er sagt, så havde det været nemmere og mere reelt for begge parter, at I havde opdaget fejlene før købet og havde lavet aftale om udbedring af disse i forbindelse med handlen og dermed fået det nedskrevet i slutsedlen.
Når det er sagt, så havde det været nemmere og mere reelt for begge parter, at I havde opdaget fejlene før købet og havde lavet aftale om udbedring af disse i forbindelse med handlen og dermed fået det nedskrevet i slutsedlen.
Profil slettet
28-02-2016 kl. 13:59
Den er svær ....
Hvor gammel er "den gamle bil" der skal i bytte for den ny ?
Hvis den er mere end 12-15 år gammel, så må en forhandler kalkulere med at der kan være noget el-udstyr (sædevarme, el-bagrude etc) som er slidt og ikke virker 100%. Hvis han ikke selv har spurgt ind til om der er el-komponenter der ikke virker, så er det ikke super-kritisk at det ikke er nævnt.
En bagdør skal derimod kunne åbnes. Ubetinget !
Så - der er nok ikke nogen vej udenom at fortælle forhandleren om din viden og håbe at nedslaget i bytteprisen ikke bliver stort.
Hvor gammel er "den gamle bil" der skal i bytte for den ny ?
Hvis den er mere end 12-15 år gammel, så må en forhandler kalkulere med at der kan være noget el-udstyr (sædevarme, el-bagrude etc) som er slidt og ikke virker 100%. Hvis han ikke selv har spurgt ind til om der er el-komponenter der ikke virker, så er det ikke super-kritisk at det ikke er nævnt.
En bagdør skal derimod kunne åbnes. Ubetinget !
Så - der er nok ikke nogen vej udenom at fortælle forhandleren om din viden og håbe at nedslaget i bytteprisen ikke bliver stort.
Dette indlæg blev 28-02-2016 14:00 redigeret af dets forfatter.