Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

28-12-2015 kl. 17:13

Ja, 90% af bilen er en Ford Focus heriblandt motoren, det bliver den dog ikke ringere af.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

30-12-2015 kl. 22:13

Kim Køhler

bruger siden
20-03-2012

skrev:
Ok, har bare en nabo der har sådan en Ford Focus, hvor der konstant er problemer med motoren, men tak for svaret :-)

Det kunne være rart at vide om din nabo får lavet service til tiden med den rigtige olie og et værksted der kender den motor? Kører han mange små ture?

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

31-12-2015 kl. 10:31

Jeg ville ikke fravælge volvo V50 på grund af den motor, men selvfølgelig skal man købe den bil man er mest tryg ved. Som skrevet før i forum har jeg en kammerat som er reservedelsmand ved Ford og han siger de ikke har problemer med den motor, bare ejerne er bevidste om at den rigtige olie og service intervaller bliver overholdt, jo kortere ture jo kortere service interval (men det gælder jo nok mange dieselbiler). Og ikke mindst at få skiftet oringe ved dyser i tide, samme problem med oringe som jeg havde i min vw 2,0 tdi som ødelagde både topstykke og dyser i den, det er bare meget billigere og nemmere at skifte i en 1,6hdi.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

31-12-2015 kl. 12:03

Hvis den Volvo V50 er med 1,6l diesel-motor behøver du ikke være så nervøs.
Det er en god motor der bruges af både Ford Citroen Peugeot Mini og jeg mener også den nu bruges i BMW 116.

Der har været problemer med at ikke al olien løb af motoren ved olieskift, p. ga. en studs i bundkarret, men jeg mener problemet er løst.

Hilsen Lars