Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

19-12-2015 kl. 13:04

Spørg dig selv: hvorfor skulle en kineser købe en ubeset brugt bil i et af verdens dyreste lande? Det er ren svindel!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

19-12-2015 kl. 13:46

For at virke interesseret og reel.

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2015 kl. 13:58

Den gule pest spreder sig overalt. Om få årtier taler vi alle kinesisk og ber til Allah....

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

19-12-2015 kl. 13:59

Prøv at spørge ham, hvorfor han vil købe en 13 år gammel bil, når han kan købe en 4 år med flere HK i Tyskland billigere..... ;-)

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2015 kl. 14:12

Dårligt forslag, den slags henvendelser skal man ALDRIG reagere på....

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

19-12-2015 kl. 16:49

Erik Aalund

bruger siden
03-11-2007

skrev:
Good point :-)

Bare lige for at understrege: det ER svindel, så hvis du svarer, så er det for at drille ham, for der kommer aldrig en handel ud af dette.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

19-12-2015 kl. 17:58

Hvis han betaler via Paypal og pengene går ind, er det vel ok og han kan få bilen bagefter ? Kan jo bare kontakte PayPal eller banken og sige at der ikke må trækkes noget retur hvis det er 'svindlemåden' ? :-)

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2015 kl. 23:23

Om jeg begriber at man ovehovedet kan få den tanke at det nok er reelt nok at en mand fra den anden side af jorden på en eller anden måde har forvildet sig ind på en dansk brugtbilside med det formål at købe en TT.

Han har sikkert også en lang forklaring om at han er ude at sejle som førstestyrmand på en Argentinsk olietanker og vil forkæle sin søn som er bosat i Zambia og kun er hjemme ved familien i Ungarn til påske, og han vil købe bilen ubeset, betale via paypal og et fragt firma henter bilen på adressen.

Det er fup, måske der kommer en dag hvor der rent faktisk er en kinesisk mand der vil købe en bil i Danmark, alt er muligt, men det er helt sikkert ikke denne gang.

Hvis du absolut vil svare dem, så tag sygt gas på dem.

Fx. Fik jeg et opkald fra et sydamerikansk land for nogen tid, jeg kunne se at det var en anden landekode end Danmark, så jeg tog telefonen og følgende samtale fandt så sted:
Mig: Hello
Dame: Hello, you have a windows computer right?
Mig: Yes, I do.
Dame: Okay, your computer has donwloaded some insecure files without your knowledge and you need our help removing them.
Mig: Okay.
Dame: Okay, I need you to turn you computer on and I will then guide you through the steps to remove those files, right?
Mig: But I'm not wearing any underwear.
Dame: Excuse me?
Mig: But I'm not wearing any underwear.
Dame: So when can I call you back?
Mig: But you said you would change my underwear.
Dame: I was talking about your computer.
Mig: No, I'm quite sure you said underwear.
klik
Dut dut dut dut