Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

13-12-2015 kl. 09:44

At de kan pålægge dig at få rustbeskyttet bilen lyder på mig langt ude, det er jo det deres garanti skulle dække. Hvad står der i betingelserne for garantien?

Skaden på lakken kan de naturligvis ikke dække.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

13-12-2015 kl. 09:47

De 12 års rustgaranti er mod indefrakommende rust. Og hvad er så det? Jo, på min gamle Mercedes viste min mekanikker mig dette: på et tilsyneladende rustfrit sted pressede han med fingeren, som gik igennem.

På din bagklap er der tale om udefrakommende rust, som skal dækkes af en evt. lakgaranti.

Jeg ejer ligeledes en Hyundai i20, som også fik rust på bagklappen. Dette blev dækket af bilens lakgaranti.

Peugeot er såmænd ikke dårligere end så mange andre biler mht. rust. Flere dyre biler har problemer med rust i bagklappen, men det er altså udefrakommende rust, som skal dækkes af en evt. lakgaranti.

Jeg synes ikke, du har en forkælet holdning. Man bliver desværre bare overrasket over rust i biler, som opstår ret ofte.

MVH

Joakim

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

13-12-2015 kl. 21:19

Jeg har stort set samme historie bortset fra det var en vw, jeg blev dog ikke pålagt at rustbeskytte, men hvis ikke jeg fik rustboblerne lavet ville garantien mod gennemtæring ikke dække, for så var det jo manglende vedligeholdelse fra ejers side.

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

14-12-2015 kl. 10:57

Prøv at kigge på f.eks. vw, ford og C5 bare for at tage nogen af de biler der kører rundt med rusten bagklap, de bliver ikke lavet selv om det er et kendt problem på de modeller, fordi værkstedet siger det er din egen skyld fordi du har slået malingen af eller du ikke har repareret et stenslag. Jeg var ved vw med min, fordi der var rust på kanten af dørene, den side mod hængsler, de sagde at vw ikke dække fordi jeg havde lukket døren op mod noget der kunne slå lakken i stykker, så hvis værkstedet/importør har den holdning får man da intet dækket.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-12-2015 kl. 21:32

Er rustgaranti er ikke meget værd.
jo det er en garanti for at bilen ruster i vores klima.
Stort set alt rust starter udefra.