Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

07-10-2015 kl. 16:26

Bliver ihvertfald spændende at se salgstal for 2 halvår af 2015.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

07-10-2015 kl. 17:13

Hvis motorstyringen ændres er det så forbruget som stiger eller HK som falder ? Det må jo være en af de 2 parameter som først drillet VW til at installere snyde SW ?

Profil slettet

Profil slettet

07-10-2015 kl. 20:41

J A

bruger siden
20-11-2010

skrev:
Det jeg mener er bare, at man da ikke kan forringe en vare som er købt og betalt?
Jeg ved godt det siges, bla af FDM , at så må der sagsøges. Men jeg ville da slet ikke være interesseret i at opsøge den forringelse af min vare.
Lad mig og min bil være i fred. Ændringen i motorstyringen kan da aldrig blive andet end et (dårligt) tilbud, som i min optik kan afslås som ethvert andet tilbud?

Nej hvis bilerne her i Europa ikke udleder mere end de måtte efter de normer der gjaldt da bilerne blev registreret første gang, så kan jeg heller ikke se at det kan blive mere end et tilbud til bilejerne.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

08-10-2015 kl. 14:26

Tja, JA der er næppe nogen der vil tvinge dig til at få ombygget/ændret din bil, og du er tydeligvis fuldstændig ligeglad med miljøpåvirkningen, du kan vel egenligt blot køre videre, og som jeg ser det er der "kun" 2 risici ved dette
1. Bilen kan ikke synes, da myndighederne kræver ombygningen lavet på alle køretøjer.
2. Du har bil for livet, da den er usælgelig

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

09-10-2015 kl. 14:55

Det var da noget af en diskusion.
Er der overhovedet nogen af jer der ved hvor meget de omtalte VW sviner, og sviner de overhovedet mere end alle andre biler i samme klasse.

Jeg tror det i Europa og dermed også Danmark drejer sig om de såkaldte Blue motion modeller. Der ved test sviner meget lidt, og i praksis sviner det samme som alle andre.

Hvis jeg har ret, kan jeg ikke se hvorfor man er en idiot eller blot dum, bare fordi ens Blue motion model sviner det samme som naboen ikke Blue motion.

Jeg er heldigvis glad for at jeg kører i en 20 gammel TDI, for den sviner nemlig ikke.
Den har også 5 cylindre, så den er helt som den skal være (griner)

Jeg tror desuden ikke på at man kan fjerne noget som helst fra 1 l. diesel, bare ved at sætte en chip i bilen.
Skal man fjerne skadelige partikler, skal der et filter til.

Hilsen Lars

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

09-10-2015 kl. 16:23

steen 5

bruger siden
30-07-2007

skrev:
Den forurener 40 gange mere end lovkravet har jeg hørt!

Læg mærke til vendingen "har jeg hørt"
Der er tale om at den med hensyn til Nox udleder "op til" 40 gange mere end fabrikken siger.

Det lovkrav du har hørt om, er kun i USA, der har væsentlig skrappere miljøkrav end i EU.

Der er ikke tale om biler der ikke lever op til miljøkravene i EU, men om biler i EU, der ikke lever op til det lovede. Der er en kæmpe forskel rent lovmæssigt.

Hilsen Lars

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

09-10-2015 kl. 21:26

Husk nu på at VW har bevidst svindlet, ved at montere snydesoftware. den slags må og skal straffes.
jeg ville føle mig snydt hvis jeg havde købt en VAG med den software.

Profil slettet

Profil slettet

17-10-2015 kl. 22:56

Hvis det ikke havde været for europærere og deres klage om motorstøj og vibrering af TDI-motorer af anden generation med pumpe/dyse-teknik havde VW fortsat indført pumpe/dyse-systemet i de helt nye TDI-diselmotorer hvorimod man ikke havde opnået sådanne problemer som dette, skyldes at VW nu inkalder mere end million af bilejere verden rundt om svindel af nye diselmotorer i deres nye generation af commonrail-systemet. Commonrail-sysyemet har ikke samme effekt f.eks. høj trykkraft i modsætning til pumpe/dyse-systemet som har langt større trykkraft på op til 2.500 bar. Formålet på vegne af VAG-koncernen var at opnå samme niveau som den forrige pumpedyse-system som selvfølgelig er umuligt, men gøre commonrail noget mere stærkere rent dynamisk. Pumpe/dyse-systemet blev løbende afløst af det billigere commonrail, og har i modsætning til commonrail én indsprøjtningspumpe for hver cylinder. Jeg læste i tyske medier at om 2 år vælger VW at skifte tilbage til pumpedyse-systemet og gøre systemet endnu mere økonomisk såsom commonrail, men at pumpedyse-systemet fremover bliver rent økonomisk men endnu kraftigere som sædvanligt med gode køregenskaber.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

19-10-2015 kl. 16:53

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Hvorpå bygger du denne påstand? Mig bekendt er konkurrenterne (endnu) ikke blevet taget for hverken at snyde eller svine lige så meget.

Faktisk skyldes skandalen, at VW ikke ville betale for at bruge konkurrenternes teknologi, der var udviklet for at holde forureningen nede. Det var billigere at snyde.

I følge tekst TV på TV2 er man nu klar til at undersøge netop Mercedes, da deres biler sviner mere end VW i forhold til det fabrikken selv lover.

Så om systemet virker, eller Mercedes bare ikke er blevet taget i snyderi endnu, står stadig åben.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2016 kl. 20:13

For dem som tror det er noget.... VW har IKKE selv lavet den Software alle taler om, Det har Bosch. Og de har lavet den samme software til andre bilmærker. Så at være så naiv at tro at det KUN er VW der har et problem er Liiiidt for blåøjet.

Renualt og Nissan deler motorer på dieselsiden, Og deres aktier Styrtdykkede forleden. Mercedes bruger samme software fra Bosch

8 ud af 10 vw ejere er pisse ligeglade med om de er ramt af det her. Der bliver solgt masser af Vw, skoda , seat og audier.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

22-01-2016 kl. 20:39

Ok rart at vide. Renault går alligevel konkurs ifølge KS, så det er ligemeget med det mærke. Så kommer både BMW og Mercedes i knibe også og er der flere ? Men hvor meget betyder det, det er vist bare noget med en plastic dims i indsugningen så løser det alle problemer, ved du noget om det J Vestergaard også ?

Dette indlæg blev 22-01-2016 20:44 redigeret af dets forfatter.