Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
07-10-2015 kl. 16:26
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
07-10-2015 kl. 17:13
Profil slettet
07-10-2015 kl. 20:41
J A
bruger siden
20-11-2010
skrev:
Det jeg mener er bare, at man da ikke kan forringe en vare som er købt og betalt?
Jeg ved godt det siges, bla af FDM , at så må der sagsøges. Men jeg ville da slet ikke være interesseret i at opsøge den forringelse af min vare.
Lad mig og min bil være i fred. Ændringen i motorstyringen kan da aldrig blive andet end et (dårligt) tilbud, som i min optik kan afslås som ethvert andet tilbud?
Nej hvis bilerne her i Europa ikke udleder mere end de måtte efter de normer der gjaldt da bilerne blev registreret første gang, så kan jeg heller ikke se at det kan blive mere end et tilbud til bilejerne.
H P
bruger siden
06-01-2004
08-10-2015 kl. 14:26
1. Bilen kan ikke synes, da myndighederne kræver ombygningen lavet på alle køretøjer.
2. Du har bil for livet, da den er usælgelig
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
09-10-2015 kl. 14:55
Er der overhovedet nogen af jer der ved hvor meget de omtalte VW sviner, og sviner de overhovedet mere end alle andre biler i samme klasse.
Jeg tror det i Europa og dermed også Danmark drejer sig om de såkaldte Blue motion modeller. Der ved test sviner meget lidt, og i praksis sviner det samme som alle andre.
Hvis jeg har ret, kan jeg ikke se hvorfor man er en idiot eller blot dum, bare fordi ens Blue motion model sviner det samme som naboen ikke Blue motion.
Jeg er heldigvis glad for at jeg kører i en 20 gammel TDI, for den sviner nemlig ikke.
Den har også 5 cylindre, så den er helt som den skal være (griner)
Jeg tror desuden ikke på at man kan fjerne noget som helst fra 1 l. diesel, bare ved at sætte en chip i bilen.
Skal man fjerne skadelige partikler, skal der et filter til.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
09-10-2015 kl. 16:23
steen 5
bruger siden
30-07-2007
skrev:
Den forurener 40 gange mere end lovkravet har jeg hørt!
Læg mærke til vendingen "har jeg hørt"
Der er tale om at den med hensyn til Nox udleder "op til" 40 gange mere end fabrikken siger.
Det lovkrav du har hørt om, er kun i USA, der har væsentlig skrappere miljøkrav end i EU.
Der er ikke tale om biler der ikke lever op til miljøkravene i EU, men om biler i EU, der ikke lever op til det lovede. Der er en kæmpe forskel rent lovmæssigt.
Hilsen Lars
H P
bruger siden
06-01-2004
09-10-2015 kl. 21:26
jeg ville føle mig snydt hvis jeg havde købt en VAG med den software.
Profil slettet
17-10-2015 kl. 22:56
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
19-10-2015 kl. 16:53
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Hvorpå bygger du denne påstand? Mig bekendt er konkurrenterne (endnu) ikke blevet taget for hverken at snyde eller svine lige så meget.
Faktisk skyldes skandalen, at VW ikke ville betale for at bruge konkurrenternes teknologi, der var udviklet for at holde forureningen nede. Det var billigere at snyde.
I følge tekst TV på TV2 er man nu klar til at undersøge netop Mercedes, da deres biler sviner mere end VW i forhold til det fabrikken selv lover.
Så om systemet virker, eller Mercedes bare ikke er blevet taget i snyderi endnu, står stadig åben.
Hilsen Lars
Profil slettet
22-01-2016 kl. 20:13
Renualt og Nissan deler motorer på dieselsiden, Og deres aktier Styrtdykkede forleden. Mercedes bruger samme software fra Bosch
8 ud af 10 vw ejere er pisse ligeglade med om de er ramt af det her. Der bliver solgt masser af Vw, skoda , seat og audier.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
22-01-2016 kl. 20:39
Dette indlæg blev 22-01-2016 20:44 redigeret af dets forfatter.