Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

16-02-2015 kl. 22:27

Du skal primært være opmærksom på at det er en 16 år gammel bil og at alt eller intet kan være galt med den.....Virker den tillidsvækkende og velplejet tror jeg såmænd nok du kan få en rimelig robust bil, men en bil med den alder vil altid være et lotteri.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-02-2015 kl. 10:14

Nævnte Focus model havde ry for at være samlet rigtigt godt.

Er den pæn i undevognen og ingen sønderlige bobler i skærmkanter eller lak, så burde en 143kkm model med service ok, kunne holde mindst 4 år, måske 6.

Dermed mener jeg den bør kunne synes 1 gang mere uden de store udgifter. MEn 2 gange kan blive rdyrt.

Vær dog obs på at det koster at køre gammel slæde. Det er du sikkert også med en ældre Mazda som nuværende. Hvorom japsere som regel er billigere teksnisk at holde igang, men kan koste mere i rust.
Forvent 1000 kr om måneden i snit til vedlligehold og du burde være dækket ind. Der kan være et overskud på det budget. Men det bør ikke være derover set over 24 måneder.

Der bør dog være basis for Hjallerup marked med 24kkr for en 16 år gammel bil.

Dette indlæg blev 17-02-2015 10:16 redigeret af dets forfatter.

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

17-02-2015 kl. 10:17

Hej igen

Den ser umiddelbart ret fornuftig ud.
Det ser ud til at der sidder et SUVO-mærke i forruden, i så fald er den blevet undervognsbehandlet, hvilket tager toppen af en af bekymringerne.

Mekanikertjekket vil være en god ide, selvom bilen virker fin og nysmurt :-)
Men netop den firedørs Focus er typisk blevet købt og kørt af "ældre medborgere" (min far kunne have fundet på det, også for 16 år siden da han var midt i tresserne), og jeg bilder mig ind, at den type ejere typisk triller på værkstedet så snart de fornemmer at noget er galt, så bilen kan sagtens være i fremragende stand.

Held og lykke mæ'en

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

17-02-2015 kl. 10:53

Uden at kende din økonomi vil jeg sige, at 27000 kr. for en formentlig OK bil som bliver tjekket, kontra måske 10000 kr. for en bil, som du ved er noget lort - det ligner en no-brainer.

Du kan hurtigt risikere at kaste ret mange penge efter den billige bil, hvis du har behov for den (og hvorfor ellers købe en bil?), og så vil jeg tro - uden at garantere dig noget - at du er bedre hjulpet med Focus'en.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-02-2015 kl. 14:02

Den er stadig i den dyre ende af sedan'er fra 99-00

Check
https://www.autouncle.dk/da/brugte-biler?s%5Bbody_types%5D=Sedan&s%5Bmax_km%5D=150000&s%5Bmax_year%5D=2002&s%5Bmin_year%5D=1998&s%5Border_by%5D=cars.price+ASC

Og se vurderingen, ved så ikke om man kan bruge vurderingen til noget.

Men for 5 år siden var jeg selv dum nok til at betale 24.000 for en 15 år gammel Volvo 460 , som så multi flot ud, og havde kørt ca 140k med fuld service bog.

Det flotte forsvandt på 7 dage, idet samtlige skærme fremtrådte med rust efter en uge i Hanstholm. Den havde altså fået en gang hattelak, og polering!!!

Mekanisk kørte den fint i 4 år. Men rustmæssigt var den sgu ikke pæn.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

18-02-2015 kl. 10:51

Mazda 3 som fremstillet ovenfor

eller byd 20-22 kkr for den focus du har kigget på først. Forudsat at din mekaniker kan sige ok for rust i undervogn og skærme.