Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

30-12-2014 kl. 09:54

Nu begår jeg mig ikke selv i den prisklasse når jeg handler bil, men jeg ville høre hvad en forhandler vil give, og så se hvad de står til i privat handel. En Passat er ret populær, så chancen for at du kan sælge den forholdsvist hurtigt, og til en fornuftig pris er rimelig god.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

30-12-2014 kl. 11:37

Hvor meget rabat du kan få på en brugt er jo svært at sige generelt.
På en ny ville jeg forvente min. 10% hvis man køber en model med noget udstyr og ikke den mest skrabede motor.

Men mht. Brugt kan der være stor forskel på modellerne og deres prissætning/popularitet.
Der er også stor forskel på hvilken pris forhandlerne sætter dem til. Så hvis du går ud til den forhandler der har en model billigst til salg, får du næppe så meget rabat som ved den forhandler der har sat prisen højere....

Mht. Den brugte ville jeg sælge den selv, det får du mest ud af. I øvrigt er en 9 år gammel bil med næsten 300k km ikke interessant for forhandleren, så prisen bliver ikke ret god (medmindre du så får mindre rabat på den nye).

i det hele taget ville jeg forhandle prisen for den nye separat af den gamle. Der er alt for mange der tror de fik en rigtig god pris for deres gamle bil og at det derfor ikke kunne betale sig at sælge privat.
Hvor i virkeligheden fik de bare for lidt rabat på den nye bil.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg