Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
20-08-2014 kl. 23:29
Om det lyder godt er vel en smags sag. Jeg hader i hvert fald biler der larmer, hvis ikke der er mening med det.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
20-08-2014 kl. 23:38
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Det er irrelevant - en 4-takter kræver også det korrekte modtryk. Af samme årsag er der mange "sportspotter" der i praksis giver færre HK end originalt.
Det modtryk får den så rigeligt igennem udstødningsmanifoldet og forrøret. Lavpris potter kan give et dårligere flow og derved skabe større modstand, selvom røråbningerne øges.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
21-08-2014 kl. 09:28
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Den får et modtryk - men den får ikke det modtryk, den er designet til - og derfor fungerer/yder den ikke optimalt.
Men igen er modtrykket slet ikke så vigtigt for en 4-takter. Modtrykket har mere med drejningsmomentet at gøre. Jo mere fri udblæsning en 4-takter har, jo mere vil den yde (som udgangspunkt, og selvfølgelig ikke +80hk), men den kan sagtens miste drejningsmoment. Et bananmanifold + sportskatalysator + sportsudstødning kan sagtens give omkring 10-12hk på en standard 2 liters motor, men den kan også sagtens miste 10-15, nogle gange endda 20nm.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
21-08-2014 kl. 09:29
steen 5
bruger siden
30-07-2007
skrev:
Men den tager ikke skade af det på nogen måde.
Alt efter hvordan det er "lavet", så kan den varme udstødningsgas godt smelte div. plastikdele i undervognen. Men værst af alt, så kan det give kulilte forgiftning inde i kabinen.