Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
03-07-2014 kl. 13:17
Nu skal bilbasen og især DBA da forbedre deres søgesystemer, hvis de ønsker at nå autouncle har til anklerne.
Det er en skamplet.
H P
bruger siden
06-01-2004
03-07-2014 kl. 15:31
J R
bruger siden
13-12-2013
03-07-2014 kl. 15:45
Autouncle tjener ikke på mig ved, at jeg søger på alle de biler der passer mig. Kineseren tjener med garanti på Relox ure og gugci tasker.
HVorimod Bilbasen og DBA får et hit hver gang jeg bliver stillet viderer fra Autouncle for at kigge den annonce som jeg finder interesant.
Jeg kigger personligt aldrig på dba eller guloggratis, uden at have fundet annoncen på Autouncle.
Køber fjolset så nogle biler. Ja jeg har købt 2 indenfor de sidste 3 måneder og solgt 1, som skulle synes. begge indkøb fundet via autouncle og linket videre.
Og solgt via gulogratis fordi jeg er nærig og nægter at betale for annonce vedr. salg af bil til 8-12.000 kr.
Jeg vil dog sige at jeg foretrækker Bilbasens fremstiling af bilerne fremfor dierse andre sider. Så hvis der unde autouncle's side er muligt at klikke videre til dba, guloggratis og bilbasen, så klikker jeg på bilbasen.
Deres politik vedr chat er himmelråbende fraværende.
Jess
Dette indlæg blev 03-07-2014 15:47 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
03-07-2014 kl. 17:09
Jeg syntes også at det er fedt at der er een hjemmeside der viser alle biler til salg på markedet, men set ud fra eBay's synspunkt er det knapt så fedt.....
J R
bruger siden
13-12-2013
03-07-2014 kl. 21:41
Reklameplads, det kan du jo have ret i. Men Stadig er det ikke dig der betaler direkte for servicen.
Hvis Ebay ønsker at fremstå som en seriøs udbyder, kunne man forvente de tog deres kunders forslag til forbedringer op til overvejelse.
Nu kunne man så sige, jamen du aner da ikke en k.ft om hvad Ebay har taget op til overvejelse af de forslag, der er kommet ind. Og det har man da ret i.
Men det er påfaldende hvor lidt af forslagene der reelt er udmøntet i forbedringer.
Eks. deres chat er påfaldende latterlig, hvor brugere desideret chikaneres og trækkes rundt på alle mulige sidespor end det de reelt ønsker hjælp til. Og selvom der er mange der har forespurgt om forbedringer på just det punkt, så har BB været totalt fraværende.
Igen så vil jeg rose BB for deres fremstilling af salgsannoncerne, de er klart nettets bedst udformede.
Men jeg får bare ikke det fulde overblik over markedet på en side.
Jesper Lindgren
bruger siden
27-07-2011
05-07-2014 kl. 15:20
H P
bruger siden
06-01-2004
05-07-2014 kl. 15:28
Bilbasen og DBA mister annoncekroner, som annoncører i stedet lægger hos Autouncle.
Derudover kan du og jeg jo ligesågodt sætte bilen på andre websider som feks. Guloggratis, og det er underminerende for BB og DBA.
Jeg er sikker på at ledelsen fuldt ud forstår markedsmekaniskmer :-)
Jesper Lindgren
bruger siden
27-07-2011
05-07-2014 kl. 15:37
Den anden del at mit argument går på gennemskueligheden i bilmarkedet. Det er altid over tid til fordel for en markedsplads i et marked, at priserne er så gennemskuelige så mulig for de handlende, altså er Autouncles og ligendes tilstedeværelse med til at styrke dem der har en markedsplads, nemlig Bilbasen og DBA. Da BilBasen i sin tid startede skabte den også gennemskuelighed og det øgede faktisk værdien af det samlede marked, så jeg vil fastholde at de ikke har forstået nogle helt grundlæggende mekanismer i markedet.
Dette indlæg blev 05-07-2014 15:45 redigeret af dets forfatter.
Jesper Lindgren
bruger siden
27-07-2011
05-07-2014 kl. 19:19
Dertil er det som jeg allerede har beskrevet, en fordel for markedet med gennemskuelighed, det øger den samlede værdi af markedet, hvilket også er til gavn for BilBasen og DBA, så jo jeg har ganske godt begreb om mekanismer i netop dette marked, men Bilbasens og DBAs besøgstal og driftsresultater vil jo i fremtiden vise os hvem der har ret.
H P
bruger siden
06-01-2004
05-07-2014 kl. 19:34
Det er en fordel for brugerne men ikke en markedsleder. Hvis Autouncle alligevel samler alle informationer, så kan alle og enhver jo lave et bilsite med brugtvognsannoncer.
Hvor fedt tror du det er for Bilbasen?
Jesper Lindgren
bruger siden
27-07-2011
05-07-2014 kl. 19:42
Men som sagt, det kan sagtens være at det er anderledes i dette tilfælde, der er bare overbevisende evidens når vi ser generelt på hvordan et marked fungerer, og derfor er jeg også ret overbevist om at markedet samlet kommer til at lide under det her, og dermed også have en negativ indvirkning på Bilbasens indtjening.
Jesper Lindgren
bruger siden
27-07-2011
05-07-2014 kl. 21:20
Der er en relativt stor sandsynlighed for at BB kan tvinge nogle brugere over på deres side, jeg tror bare at det samlede marked lider af det, så er det muligt at BBs andel af markedet bliver større, men hvis markedet er tilsvarende ringere, er de ligevidt, og det er bare der jeg påpeger den evidens der ligger generelt for frie markeder og også specifikt for bilmarkedet. Jeg er helt med på at det kan være det arter sig anderledes, men hvis man skal tage historien til indtægt, så er det her kun med til at hæmme det samlede marked til skade for alle aktører, DBA og BB inklusiv. Deres strategi er ikke unormal, man ser tilsvarende i andre markeder, og snakker vi konkret online, så forsøgte ejendomsmæglerne, og gør det sikkert stadigvæk, at stoppe bla. Boliga, selv om Boliga har været med til at forbedre og accelerere markedet. Men som sagt, jeg kan ikke spå om fremtiden, men baseret på historien er det i min optik en uklog strategi, selvfølgelig, hvis BB lykkes med det, at trænge Autouncle ud OG markedet ikke lider, så er de de helt store vindere, jeg ser det bare ikke som særlig sandsynligt.
Jesper Lindgren
bruger siden
27-07-2011
05-07-2014 kl. 22:02
God aften
P.S: Enig iøvrigt i at BBs søgefunktion slår både Biltorvets, GulogGratis mm.