Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

16-04-2014 kl. 10:59

Det må vi da håbe, ellers var det da en skidt forretningstype at drive.....

Nå, undskyld platheden - ja, jeg har flere gange købt dæk på nettet, helt uden problemer.
Husk at indregne udgiften til montering og afbalancering på et dækværksted inden du køber dig fattig i fx tyske dæk, som så ender med at blive dyrere end du kan få dem til henne om hjørnet.

Jeg plejer at give 100 - 125 kr. pr. hjul for montering og afbalancering.

Sidst jeg kiggede (kvalitetsvinterdæk i str. 185/65-15) var det hip som hap om jeg købte hos billigste lokale dækfætter eller på nettet, når jeg indregnede montering og afbalancering. På min tidligere bil, som kørte med 17 tommer dæk, var der en klar fordel ved at købe på nettet - måske er der en tendens til at det er mest fornuftigt ved større dækdimensioner?

Skal du have fælge med, altså et sæt komplette hjul, tror jeg gevinsten på nettet vil være større, det er i hvert fald min erfaring vedr. vinterdæk og stålfælge.

Jeg har aldrig modtaget andet end rimeligt nye dæk, produceret samme år som jeg har købt - blot for at mane en ofte gentaget spøgelseshistorie til jorden :-)

vh
Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-04-2014 kl. 13:15

Dette er sikkert lidt med forskel. Hvis man eksakt ved hvad man skal bruge og det er primium mærker, kan man surfe sig til en god pris indenlands. Men man skal undersøge lokalt også hvad de koster evt med montering. Der kan opstå et problem hvis man modtager dæk med fejl i, og dækket er købt hos eks dæk online som og hvor de kommer fra tyskland, så tager det en krig inden man får dæk tilbage.. jeg mener kun det er en øvelse man foretager hvis man er velbevandret i priser dæk mm...for der er en lille risiko ved at handle på denne måde..Har selv kun gode erfarringer med det.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

16-04-2014 kl. 13:20

Hej Mette.

Bor du i næreden af Aalborg, så prøv at checke brdr. Hosbond på Humlebakken.

De har nogle skarpe priser på mchellin og Conti. Jeg foretrækker selv Conti.

Jess

Lars Bøgebjerg

Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005

16-04-2014 kl. 23:12

Vi har to gange købt komplette vinterhjul hos daekonline.dk.

Ingen problemer der.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

17-04-2014 kl. 13:09

Tjae mit problem med den side du linker til er mangel på cvr nr og eller E mærket. Det er et tysk firma.....og kender ikke til lev.tid mm..Jeg havde nok valgt at handle evt i danmark Hos Gp 24 eller Lavprisdækonline som er dansk...men hvilken bil er det til om jeg må spørge ? Det er muligt at du ville skulle give 100kr mere for samme dæk hos disse firmaer i dk. Men der er også en vis trykhed i det. Men jo kan godt se at med Laod index 88 er det måske billigt.

Du skal være obs på at skal du hen og have monteret dæk i danmark, kan det vise sig at du kunne få det hele lige så billigt her.

Dette indlæg blev 17-04-2014 13:18 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-04-2014 kl. 05:27

Bedste sommerdæk i år er Goodyear...http://www.daekonline.dk/cgi-bin/rshop.pl?dsco=123&cart_id=24416130.123.8753&sowigan=So&Breite=185&Quer=60&Felge=15&Speed=&kategorie=6&Marke=Goodyear&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&Herst=Goodyear&rsmFahrzeugart=PKW&search_tool=standard&Label=B-A-67-1&details=Ordern&typ=R-234508 ..........her med fri fragt. Andet eksempel er 4 stk monteret hos Quickpot ..http://www.quickpot.dk/daek/daekvisning.aspx?summerTires=1&passengerCarTires=1&brand=GOODYEAR&width=185&height=60&diameter=15&search=1...

Så kan det måske godt svare sig at køre til Quickpot til prisen med det hele...

Dækket er testet både af adac og fdm og er det bedste i 2014.

Montereing af dæk koster ofte fra 800-1100kr. Så er mit bedste bud efter at have surfet priser. fordelen på dansk område er at hvis der bliver noget kan du henvende dig med det samme....

Dette indlæg blev 23-04-2014 05:32 redigeret af dets forfatter.

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

23-04-2014 kl. 06:09

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:

Montereing af dæk koster ofte fra 800-1100kr. Så er mit bedste bud efter at have surfet priser. fordelen på dansk område er at hvis der bliver noget kan du henvende dig med det samme....

Naaah, det kommer så åbenbart an på, hvor i landet man befinder sig.
En hurtig søgning blandt daekonline.dk's monteringsværksteder på Midtsjælland (Ringsted, blot som eksempel) giver en pris for montering, afbalancering og miljøafgift på 90 - 250 kr. pr. hjul, så det kan godt stadig hænge sammen ved at bruge daekonline.dk, hvis man ser sig lidt for ;-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-04-2014 kl. 14:43

Goodyear er året bedste sommerdæk ! ingen tvivl om det. Ang montering, skal man huske at de skal have nye ventiler og afbalanceres. Dette tager Quick pot ca 1000kr for 4 hjul. men hvis man vil køre rundt efter tingene er det ens egen sag, men tvivler nu på man sparer synderlig meget. Spørgeren skal holde sig for øje at adac og fdm er nogle af dem man tar efter når det handler om dæk og test.

Husk at læse priser incl. moms

Dette indlæg blev 23-04-2014 14:46 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-04-2014 kl. 15:21

Mette Sørensen

bruger siden
16-04-2014

skrev:
Tusind tak for hjælpen, det er nogle virkelig gode råd!!

Det billigste continental til den størrelse er 588 på dækonline, men med en ringere score end Goodyear ef grip til 600.....

Dette indlæg blev 23-04-2014 15:22 redigeret af dets forfatter.