Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2014 kl. 16:53

Jeg ville tage den med værkstedet først, og optag evt. samtalen på din mobil, det kan være at de indrømmer fejlen men ikke vil betale?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2014 kl. 18:46

Hej Lars

Har du ikke kunnet mærke noget unormalt i løbet af de første 600 km....?

Jeg spørger, fordi jeg har haft en "sjov" historie i år. Jeg nemlig altid selv at skifte fra vinter til sommerdæk (og omvendt), men i år skulle der 4 nye dæk på sommerhjulene.

Så derfor kørte jeg ind til dækcentret for at få nye sommerdæk på fælgene, og de kunne så passende tage vinterhjulene af/montere sommerfælge med nye dæk.

På vej hjem ved +100 km/t syntes jeg dog at det rystede lidt i rattet. "Nå de er måske ikke blevet ordentligt afbalanceret" bandede jeg. Da jeg kom hjem valgte jeg dog lige at efterspænde..... bob bob bob - 3 ud af 4 hjul trængte til at blive spændt efter, og på det ene forhjul skulle skulle 3 eller 4 bolte ud af 5 efterspændes.

Her 14 dage efter har jeg lige efterspændt igen, og der var alt som det skulle være. Men har du ikke kunne mærke vibrationer i den mellemliggende periode?

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2014 kl. 19:53

Det er 100 km efter man har skiftet hjul og alufælge skal efterspændes 2-3 gange over en sæson, da de kan blive løse.