Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
06-03-2014 kl. 22:46
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
07-03-2014 kl. 12:38
jacob hansen
bruger siden
13-03-2008
skrev:
Hej
tænker lidt at skifte min Passat årgang 3C 1,6 TDI ud med en Hyundai i40, men syntes egentlig den er dyr!!
skal jeg have en i40 med Klimaanlæg, så er det nøjagtig samme pris som en Paasat, som også har klima,( kigger ikke på fabriksnye, 6-9 md gamle).
Ellers har de stort set identisk udstyr.
Ved godt der findes i40 billigere, men så er det indstigningsmodellen uden klima.
Hvad siger folk, er den ikke lidt dyr den i40.
Jeg synes nu ikke, at prisen er ens, men afspejler at der er en forskel i nyprisen på ca 50.000 kr:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/passat/20-tdi-140-comfortl-vari-bmt/1972590
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i40/17-crdi-136-style-cw-isg/1965414
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
07-03-2014 kl. 12:45
jacob hansen
bruger siden
13-03-2008
skrev:
Hvis jeg skal betale det samme for en Hyundai i40 og en passat ca. 290.000, begge ca. 6-9 md gamle, så hælder jeg nok mest for passaten.
Når jeg så om 5 år skal sælge igen, tror jeg godt jeg ved hvilken bil jeg vil får mest for? Passaten, uanset hvor god eller dårlig den så har været i min ejertid, eller hvad Christiane Lang så end mener om VW.
Ingen ved hvad en Hyundai kan efter 5 år når der ikke er garanti på.
Jeg tror nu nok du får en mere stabil bil i en I40, end i en Passat, og det I40 så er mindre værd om 5 år, er nok ikke 50.000kr i forhold til Passat.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
07-03-2014 kl. 13:01
jacob hansen
bruger siden
13-03-2008
skrev:
Ingen ved hvad en Hyundai kan efter 5 år når der ikke er garanti på.
Ved du så hvad en Passat kan efter VW´s fantastiske 2 års garanti :-)
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
07-03-2014 kl. 14:36
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
skrev:
Ved du så hvad en Passat kan efter VW´s fantastiske 2 års garanti :-)
VW fantastiske garanti på 2 år gælder for hele bilen i 2 år.....
De 5 års garanti på en i40 gælder ikke sliddele, udskiftede dele, klima, navigasion, og andre elektriske dele plus ekstraudstyr.....
Kilde FDM.
Hilsen Lars
P.S. Vi kan gådt blive enige om at 2 års garanti ikke er godt nok, men VW yder stor kulance, hvis der sker noget efter de 2 år, og bilen er serviceret hos VW.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
07-03-2014 kl. 15:47
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
VW fantastiske garanti på 2 år gælder for hele bilen i 2 år.....
De 5 års garanti på en i40 gælder ikke sliddele, udskiftede dele, klima, navigasion, og andre elektriske dele plus ekstraudstyr.....
Kilde FDM.
Hilsen Lars
P.S. Vi kan gådt blive enige om at 2 års garanti ikke er godt nok, men VW yder stor kulance, hvis der sker noget efter de 2 år, og bilen er serviceret hos VW.
Uden at være skråsikker kan jeg næsten ikke forestille mig, at en turbo ikke skulle være dækket under garantien. Og under alle omstændigheder er der reklamtionsret i 2 år.
Jeg er ikke sikker på, at VW garanterer bremseklodser mm i 2 år??
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
07-03-2014 kl. 15:56
jacob hansen
bruger siden
13-03-2008
skrev:
Lars: dvs turbo og ventiler osv er ikke omfattet af garanti. I så fald er garantien jo intet værd.
Har netop kigget lidt på Golf7 variant 1,2 Tsi. 250.000 for en som er nogen måneder gammel med 2 zone klima og fart pilot. Og så kun 580kr i vægtafgift om ÅRET!!!
Jeg kan kun refererer til FDM MOTOR n2 2 2014, hvor de gennemgår 22 bilmærkers garanti.
VW dumper grundet kun 2 års garanti i stedet for 3 år, til gengæld er VW og Renault de eneste der ikke har undtagelser, blot bilen er serviceret og det kan bevises.
Selv Mercedes og BMW har undtaget sliddele og justeringer af døre mm. hvis der ikke er reklameret for det inden 6 mdr.
KIA Hyanday m.f. har en remse af undtagelser.
Jeg personligt vil hellere nøjes med 2 år der virker, end 5-7 års hul garanti..
Den Golf du har kig på er en lækker bil, der med lidt følelse på gaspedalen kan køre langt på literen.
Lånte en gang en Golf 6 1,2 hos SMC i et par dage (ca 320km) den kørte ca 18 km/l.
Held og lykke.
Hilsen Lars
Profil slettet
07-03-2014 kl. 16:18
Han har set sig så gal på Hyundai at han ikke engang kan få sig til at stave deres navn rigtigt.
Profil slettet
07-03-2014 kl. 16:28
A N
bruger siden
26-02-2014
skrev:
Jeg tror christiane har glemt og tage sin Chlorprothixen i dag!
Nårh lille ven, kunne du nu igen ikke få den op og stå, blev lillemor ikke skuffet??
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
07-03-2014 kl. 16:30
A N
bruger siden
26-02-2014
skrev:
Jeg tror christiane har glemt og tage sin Chlorprothixen i dag!
Men lige her har han lidt ret. FDM er ret så glade for VW.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
07-03-2014 kl. 16:38
Christiane Lang
bruger siden
09-02-2014
skrev:
Så har vi den VAG liderlige Lars på banen igen, han vælger at referere til FDM, der er Danmarksmestre i at kysse røv på VW, til trods for at det står klart at det er anden rangs ragelse, de sælger med en ussel garanti.
Han har set sig så gal på Hyundai at han ikke engang kan få sig til at stave deres navn rigtigt.
Undskyld stavefejlen.
Nej jeg har intet imod Hyundai, og med hensyn til liderlighed, så må det stå for din egen regning.
Hvis du nu kunne læse indenad, havde du sikkert set at FDM DUMPEDE VW med kun 2 års garanti.
Det er MIG der hellere vil have en bil med FULD garanti de første 2 år fremfor en bil med 5-7 års "garanti", hvor kun det halve er dækket.
Det er utopi at tro at man får dækken f.eks. en gearkasse på en Hyundai efter 4 år og 120.000km med den begrundelse at det var en "konstruktionsfejl" Jeg er overbevist om at DE vil kalde slidtage, og det dækkes ikke.så hvad er garantien værd?
Hilsen Lars
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
07-03-2014 kl. 16:48
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Undskyld stavefejlen.
Nej jeg har intet imod Hyundai, og med hensyn til liderlighed, så må det stå for din egen regning.
Hvis du nu kunne læse indenad, havde du sikkert set at FDM DUMPEDE VW med kun 2 års garanti.
Det er MIG der hellere vil have en bil med FULD garanti de første 2 år fremfor en bil med 5-7 års "garanti", hvor kun det halve er dækket.
Det er utopi at tro at man får dækken f.eks. en gearkasse på en Hyundai efter 4 år og 120.000km med den begrundelse at det var en "konstruktionsfejl" Jeg er overbevist om at DE vil kalde slidtage, og det dækkes ikke.så hvad er garantien værd?
Hilsen Lars
En gearkasse er ikke en sliddel, ej heller motor og elektriske dele (ud over pærer), så det skal de dække, så længe betingelserne er overholdt. Det er klart at det er nemmere at få dem til det, hvis service er udført på autoriseret værksted.
At Hyundai/Kia ikke dækker bremser og andre sliddele, ser jeg egentlig ikke noget galt i. Dog mener jeg at de gør det alligevel, jeg mindes i hvert fald at jeg skiftede skiver + klodser på garanti, da jeg arbejdede ved Kia. Men det er nogle år siden efterhånden, så om de har ændret praksis, ved jeg ikke. Men jeg ville nu stadig hellere betale for mine bremser, og så få dækket min motor/gearkasse efter 3-4 år/150.000km.
Profil slettet
07-03-2014 kl. 18:21
A N
bruger siden
26-02-2014
skrev:
Hej Lars... Det nytter ikke og svare de forum troll(s) der er i forummet.. Lige christiane som han så fint kalder sig er blevet, mobbet hele livet og elsker bare og være i vejen hele tiden... Derudover tager han en eller anden form for psykofarmaka... Derfor de her mærkelige indlæg :)
Vræææl, jeg får det så dårligt når du udstiller min barndom her, du har helt ret, jeg er sådan et dårligt menneske, jeg sidder bare her i min et-værelses og græder for mig selv hver aften, fordi min mor og far tissede i min seng inden jeg skulle sove da jeg var lille.
Jeg er dog kommet langt de seneste par år, jeg torturerer fx. ikke dyr mere, men højrøvede og jantelovs-elskende forumbrugere er der åben jagt på:)
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
08-03-2014 kl. 14:05
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
En gearkasse er ikke en sliddel, ej heller motor og elektriske dele (ud over pærer), så det skal de dække, så længe betingelserne er overholdt. Det er klart at det er nemmere at få dem til det, hvis service er udført på autoriseret værksted.
At Hyundai/Kia ikke dækker bremser og andre sliddele, ser jeg egentlig ikke noget galt i. Dog mener jeg at de gør det alligevel, jeg mindes i hvert fald at jeg skiftede skiver + klodser på garanti, da jeg arbejdede ved Kia. Men det er nogle år siden efterhånden, så om de har ændret praksis, ved jeg ikke. Men jeg ville nu stadig hellere betale for mine bremser, og så få dækket min motor/gearkasse efter 3-4 år/150.000km.
En gearkasse bliver i dag betragtet som en sliddel.
Jeg kan kun refererer til FDM´s juridiske eksperter, der har undersøgt garantierne hos de 22 mest sælgende mærker i DK.
Jeg er ikke i tvivl om at Hyundai er en god bil, og man får meget for pengene.
Det jeg anfægter er at folk lader sig blænde af lange garantier ( der måske ikke er noget værd) i stedet for at bruge hjertet, når de køber bil.
Dermed ikke sagt at man bare skal købe det man helst vil have, for det har de færreste råd til. Men købe det man bedst kan lide til det økonomien rækker.
Jeg nyder at køre bil, og vil derfor hellere køre i en ældre/gammel luksusbil med den komfort det medfører, fremfor at køre i en nyere lille bil og mangle MIN køreglæde.
Vi er alle forskellige og sætter pris på forskellige ting, og sådan bør det også være.
Hilsen Lars
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
08-03-2014 kl. 14:13
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
En gearkasse bliver i dag betragtet som en sliddel.
Jeg kan kun refererer til FDM´s juridiske eksperter, der har undersøgt garantierne hos de 22 mest sælgende mærker i DK.
Jeg er ikke i tvivl om at Hyundai er en god bil, og man får meget for pengene.
Det jeg anfægter er at folk lader sig blænde af lange garantier ( der måske ikke er noget værd) i stedet for at bruge hjertet, når de køber bil.
Dermed ikke sagt at man bare skal købe det man helst vil have, for det har de færreste råd til. Men købe det man bedst kan lide til det økonomien rækker.
Jeg nyder at køre bil, og vil derfor hellere køre i en ældre/gammel luksusbil med den komfort det medfører, fremfor at køre i en nyere lille bil og mangle MIN køreglæde.
Vi er alle forskellige og sætter pris på forskellige ting, og sådan bør det også være.
Hilsen Lars
Nu er jeg ikke medlem af FDM, så jeg kan ikke se hvad der står i deres artikler om garanti, men hvis en gearkasse betragtes som en sliddel, så er alle garantier jo ubrugelige, da en motor så også vil være en sliddel. Det er jo klart at alt på bilen bliver slidt, men hvis en gearkasse, som ikke indeholder egentlige sliddele, bliver betragtet som en sliddel, ja så er garantier jo uden egentlig værdi, og derfor vil jeg også stille mig kritisk over for at det skulle komme til udtryk i f.eks. Hyundai's garantibestemmelser.
Men jeg er helt enig i at man i høj grad skal vælge med hjertet. Jeg kører også kun det jeg selv synes giver køreglæde. Dog er økonomien ikke til det lige i øjeblikket, så min gamle Lancer fra ´98 må dække mine behov for nu ;-)
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
08-03-2014 kl. 14:38
Jeg er heller ikke medlem af FDM, men har læst bladet på arbejde.
Jeg husker ikke helt nøjagtig de forskellige undtagelser, dog husker jeg at der var tidsbegrænsning for nogle elektriske dele, og kmbegrænsning for andre, og garantien kun gælder konstruktionsfejl.
Hilsen Lars
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
08-03-2014 kl. 23:42
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
En gearkasse er så vidt jeg ved fyldt med tandhjul og lejer, begge dele noget der slides, derfor er en gearkasse en sliddel.
Jeg er heller ikke medlem af FDM, men har læst bladet på arbejde.
Jeg husker ikke helt nøjagtig de forskellige undtagelser, dog husker jeg at der var tidsbegrænsning for nogle elektriske dele, og kmbegrænsning for andre, og garantien kun gælder konstruktionsfejl.
Hilsen Lars
Den holder ikke. En gearkasse består af en masse dele, ja, men de dele er ikke sliddele på samme måde som f.eks. bremsedele. De er designet til at blive slidt, det er en gearkasse ikke, og motor/gearkasse og de elektriske dele, bliver anset for at skulle kunne holde bilens levetid, eller som minimum garantiens længde.
Profil slettet
09-03-2014 kl. 16:42
Profil slettet
10-03-2014 kl. 19:57
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Til gengæld lyder 9 garantireparationer på et år af temmeligt meget.....
Mandagsbil?
Næhh det tror jeg ikke, de fleste kunne jeg google mig til som værende meget normale, herunder afskalning af den den kunstlæder som de anvender i kabinen.
Så havde den en periodisk fejl i motorstyringen, som skyldtes at et spændebånd havde gnavet i nogle ledninger (den tog pænt lang tid at finde), defekt lygte, defekt dørpap, skæv dør og lidt andre småting.
Men aldrig noget brok fra forhandleren.
Profil slettet
10-03-2014 kl. 21:01
Jakob Wittendorff
bruger siden
25-01-2014
skrev:
Hyundai dækker fint, jeg havde min til ikke mindre end 9 garantireparationer på et år inden jeg solgte den. Absolut intet brok. Forhandlerne skal ikke selv afholde udgifterne, det gør fabrikken direkte. Til gengæld fastsætter fabrikken så hvad forhandleren får for at for eksempel udskifte et rat. Enkelte reparationer skal godkendes af fabrikken inden de gennemføres, men jf min forhandler laver de ALT, da man ønsker at udvide sin markedsandel.
Puha, 9 garantireparationer på et år! Tror aldrig jeg har hørt om så mange garantireparationer på så kort tid på en ny bil. Kan godt forstå du solgte den igen. Hvor meget tabte du på den?
Profil slettet
10-03-2014 kl. 21:26
C K
bruger siden
10-03-2014
skrev:
Puha, 9 garantireparationer på et år! Tror aldrig jeg har hørt om så mange garantireparationer på så kort tid på en ny bil. Kan godt forstå du solgte den igen. Hvor meget tabte du på den?
Det var nu ikke derfor jeg solgte den, alt blev jo fikset med et smil, men jeg tabte godt 60k.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
10-03-2014 kl. 22:06
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
11-03-2014 kl. 22:45
A N
bruger siden
26-02-2014
skrev:
Det sjove er, at øverst står der "audi a6 som brugt: ikk' så ring' endda"...
Man må sige audi laver nogle solide biler når selv den værste troll af alle hylder audi
Alle kan jo fejle. Selv K.S af 11-03-2014 eller hvad han nu hedder.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
15-03-2014 kl. 13:37
K S
bruger siden
14-03-2014
skrev:
Det kræver et minium af forstand at anvende links hvilket åbenbart ikke forefindes her.
Det kræver et minimum af forstand at se når nogen griner ad en, og det besidder du åbenbart ikke.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
15-03-2014 kl. 15:00
K S
bruger siden
15-03-2014
skrev:
At grine er sundt så fortsæt endelig til du tisser i bukserne!
Ekstra Bladet er ikke et seriøst foretagende og har ikke en skid forstand på biler eller noget som helst andet end ondsindet sladder. I "artiklen" fra "avisen" nævnes fejl på 2.0 TDI samt mangelfuld rustbeskyttelse. Men du som har investeret i en folkevogn med 4 ringe vil kun læse de få positive svar og ser derfor bevidst bort fra de øvrige links i linket hvor blandt andet Audi klub Danmark gør opmærksom på rustproblemerne. Det samme gør Folksam FDM, Adac etc. for du skal jo nødig fremstå som en idiot der har betalt for et kvalitetsprodukt men kun fået en middelmådig bil der hverken er værre eller bedre end andre leverpostejsbiler.
Mvh
K S
Arbejder du på Ekstra bladet? Du har jo netop beskrevet din egen måde at skrive på: Ondsindet, ikke seriøst, og uden en skid forstand på biler.
Min VW med 4 ringe, som du så smukt beskriver den, er snart 19 år og den er ikke rustet op endnu, den starter hver dag uanset temperatur, så helt ringe er den vel ikke.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
16-03-2014 kl. 22:33
K S
bruger siden
15-03-2014
skrev:
Kan du snart finde ud af hvor gammel diin folkevogn med 4 ringe er?
I øvrigt starter en Fiat Panda også hver dag uden brok men kør du endelig videre med næsen i sky i din fornemme "luksusbil" - tale om at være til grin hahaha!!
Mvh
K S
Jeg kan sagtens finde ud af hvor gammel min bil er, og hvis du fulgte med vidste du det ogaå.
Den er indregistreret føreste gang i 1995, alså snart 19 år siden, jeg købte den i August 2009 4½ år siden.
Bilen har nu kørt 432.000km hvoraf jeg har kørt de 170.000km. uden problemer.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
16-03-2014 kl. 22:35
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Det er ikke besværet værd at diskutere med troll'en - han skriver udelukkende for at provokere, men har ingen seriøs holdning selv.
Jeg ved det faktisk godt. Det er en kamp der ikke "kan" vindes.
Hilsen Lars