Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
26-02-2014 kl. 18:49
A N
bruger siden
26-02-2014
skrev:
Hey bb forum!.
Så er det tid til og skifte det gamle skrammel ud med noget nyt! Sælger min up! Da vi snart får et nyt familiemedlem og vil gerne have en golf VII - gerne highline. Budget er ca 300k
mit spørgsmål går ikke så meget på valg af bil(men tager gerne imod dem) men mulighed for og få rabat.. Jeg havde tænkt mig og bytte upen..
er det sådan så en forhandler er villig til evt og skære noget af hans fortjeneste af golfen for evt at få upen tilsvarende billigere?.. Jeg slipper derved for at betale den kæmpe afgift (ca. 2.5-3kr??) hvergang bilens "rigtige" pris stiger en kr.
lad os høre nogle gode tips og tricks :)
Jeg tror ikke den slags er tilladt mere! Der var meget fokus på bilforhandlernes måde at beregne reg, afgift for 2-3 år siden og da man ligeledes har ændret regler for leasing - da vil jeg anbefale det samme som S B2: Bed forskellige forhandlere om et tilbud på en konkret bil, hvor du har oplyst ønsket udstyr!
H P
bruger siden
06-01-2004
26-02-2014 kl. 19:57
Du kan, forholdsvist nemt, få en rabat en nybilshandel.
Kør ud til et par, eller 4, forhandlere og bed om en BYTTEPRIS, på din nye bil. Så skal forhandleren nok bruge den kreative hjernehalvdel.
Eneste ulempe er hvis du skylder penge på UP'en så forsvinder din "friværdi" hvis forhandleren nedskriver begge biler.
God jagt
P.S det har aldrig været tilladt at nedskrive nye biler, for at få byttebilen billigere, men det er dog ikke desto mindre meget udbredt
J R
bruger siden
13-12-2013
26-02-2014 kl. 20:30
Det betød at staten mistede en giga sum i afgift, og så vidt jeg husker blev der indført en minimums avance som forhandleren ikke kunn egå under.
Jess
H P
bruger siden
06-01-2004
27-02-2014 kl. 13:30
Der er feks. Ingen avance på en Ford Ka 60.000,- hos forhandleren, med mindre han sælger noget ekstraudstyr eller andet.
En nybilskøber kan aldrig få SKAT på nakken, det er en sag imellem skat og forhandleren.
Kør nu bare ud og få nogle tilbud, og lad forhandleren spekulere på hvordan du får den bedste handel
Profil slettet
27-02-2014 kl. 19:25
Din mulighed for rabat kommer også an på, om du er villig til at købe én af de biler der står hos forhandlerne i forvejen, eller om du vil have en helt ny, med "afkrydset" udstyr efter eget valg.
En demobil er også en mulighed, og så er forhandlerne jo kreative....
Jeg kender én der p.t. er igang med at købe en Golf VII. Listepris tkr. 312. Forhandleren har en række demobiler stående, som har kørt tkr. 5-7 km. Disse kunne han vælge én af til ca. tkr. 260. Min bekendte mener dog, at han får den til tkr. 250. "Besparelsen" altså min. tkr. 50 (og måske tkr. 60) i forhold til listeprisen.
Står der én ved en forhandler som endnu ikke er indreg. kan du jo forhøre dig om, hvad du sparer ved at de indreg. den som demo, og du så henter den om 3 måneder.
Så kan du leve med at kilometertælleren ikke står på 0 ved afhentning, er der ret store penge at spare. Og selvom du vælger at købe en med 0 på tælleren, må du aldrig betale listeprisen, eller nøjes med at få handlet måtter, stænklapper, levering med i prisen - der er meget mere at hente. Hvis du ikke er tilfreds, forlader du butikken og prøver en anden.
Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006
28-02-2014 kl. 14:05
A N
bruger siden
26-02-2014
skrev:
Hej Lasse tak for svar! Det var brugbart :).. Betalte listeprisen for min up! Fik dog måtter og ekstra hjul med så regner med jeg ikke kunne få mere :)
Husk også lige på, at du ved en demobil, forsikringsmæssigt, ikke længere har en ny bil, da du er anden ejer. Dvs, ved en evt. totalskade/tyveri får du mindre udbetalt. (OK, sandsynligheden er lille, men du bør kende alle facts)
Profil slettet
28-02-2014 kl. 19:32
A N
bruger siden
26-02-2014
skrev:
Hej Lasse tak for svar! Det var brugbart :).. Betalte listeprisen for min up! Fik dog måtter og ekstra hjul med så regner med jeg ikke kunne få mere :)
På en Up! Tror jeg heller ikke der er mere at hente, da avancen på mikrobilerne er helt i bund, så måtter og ekstra hjul synes jeg er ok på sådan en.
Martin Post
bruger siden
01-06-2012
26-10-2014 kl. 01:16
K S
bruger siden
26-02-2014
skrev:
Ja dine spørgsmål tyder da virkelig på en høj intelligens!
Autisme og Aspergers er medfødte lidelser og ikke noget at spøge med.
Jeg håber og tror ikke du selv udgør det biologiske ophav til "dit" barn.
Ring til VW, hvis du har forstand til det, og spørg til utætte bunde på seneste Golf.
Flere bilkøbere har opnået udmærkede rabatter med hjælp frawww.bilrabat.dk.
Hej K S.
Hvis det ikke falder dig naturligt at holde dig til emnet og holde en god tone kan det tillæres.
Der findes steder hvor man kan lære om god etik på nettet :-)