Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

09-02-2014 kl. 07:05

Nej, det du skal være opmærksom på er at holde din lak ren og gerne give den en voksbehandling 1-2 gange årligt, så undgår du lakskader, da lakken ikke er en lukket overflade, men sidder der skidt og fuglelorte i længere tid, så kan du få lakskader.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-02-2014 kl. 17:49

Du får kun problemer ved ikke at have en garage at parkere bilen i.

Jeg er fagmand og ved alt om den slags, jeg lever af at pudse biler og har påtaget mig at skulle guide folk angående deres biler, dette gør jeg ganske gratis, jeg skal bare have lov til at svine folk til her på forummet, det er løn nok for mig.

Profil slettet

Profil slettet

09-02-2014 kl. 18:04

Mange tror at lakken på en bil er lukket for al skidt, men den er piv åben, så sidder der fuglelort eller mudder i længere tid, kan dette give lakskader.

Alle biler har deres svaghed i deres design hvor skidt kan samle sig, det skal fjernes ellers kan der opstå rust efter en år række.

Jeg guider også gratis...uden at svine nogle til ;-) ...Det eneste jeg kræver er at folk tilmelder sig på min side....Muhahaha

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

19-02-2014 kl. 08:52

FDM har dokumenteret at en vaskehal er bedre og giver færre lakskader end hvis man selv står og gnider skidtet ind i lakken !

I øvrigt kører stort set alle taxi med wrap, så det er plastikovertræk og ikke lakken du ser Tomas.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

19-02-2014 kl. 17:52

Christian Lang

bruger siden
16-08-2013

skrev:
Hvis man ikke kan finde ud af at vaske sin bil korrekt i hånden, så vil en vaskehal være mere skånsom. Men så skal man virkelig også kunne fucke en håndvask op.... FDMs undersøgelse giver jeg ikke så meget for - jeg ser betydeligt flere vaskeridser/grove lakfejl på biler der slavisk er kørt i vaskehal, og samme billede ser mine kolleger. Så en håndvask er altid at foretrække.

Topgear lavede også en test. Jeg mener det var almindelig håndvask som de selv udførte, håndvask ved en virksomhed og så en vaskehal. Vaskehallen var den der klarede det bedst.

Men det hænger nu også sammen med hvilken vaskehal man bruger. Der er en del som er gamle, slidte og generelt dårlige.

Profil slettet

Profil slettet

19-02-2014 kl. 20:45

En vaskehal skal være udstyret med lameller i blødt kunststof ala moderne vaskeklude. Aldrig hårde kunststof hår som en fejekost. Begge versioner findes på tankstationerne, så kik jer for.