Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

04-02-2014 kl. 14:36

Nu har jeg ikke hørt et kvalitetsklip med de nye motorer, men det jeg har hørt passer på ingen måde til en F1'er. Kendetegnet ved F1 er jo netop at de skriger som bare faen når de ryger ned af langsiden.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

04-02-2014 kl. 15:12

Blev så ikke mere positiv stemt efter at have set det klip. Vildskaben over sporten er væk. Det er lidt lige som Le Mans. Det er vildt kedeligt at se på, efter de gik over og begyndte at køre diesel. Lyden mangler, og for mig er lyden 80% af oplevelsen ved at se motorsport.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

04-02-2014 kl. 17:06

At se motorsport uden ordentlig lyd, er som at se en aktionfilm hvor alle våben har lyddæmpere og eksplosioner har karakter af kanonslag. Det ødelægger hele oplevelsen.

Når man har set Le Mans i 5-10min, så er det jo ligesom det. Man får slet ikke fornemmelsen af hvor hurtigt det går og hvor hårdt materiellet er presset, når sådan dieselracer bare siger "plap plap plap" ned af langsiden. Der er mere underholdning i at se GT1 hvor der stadig er rigtig motorlyd. Som Le Mans burde lyde: http://www.youtube.com/watch?v=az39eqLIbyU

At motorerne den gang brølede som de gjorde, var jo også for at skabe opmærksomhed. Hvem gider ærlig talt at se på en el-bil der kører rundt på en bane? Det eneste man hører er jo dæk.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

04-02-2014 kl. 22:24

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:

Tjah - hvorfor så ikke nyde lyden af hove mod brosten ;-)

Lyden var blot en uheldig bivirkning, men har jo intet formål i sig selv. Biler kører ikke hurtigere fordi de larmer mere (selv om Brian med T-Hansen "sportsudstødning" tror det) - og en cykel med et papstykke til at flappe mod egerne kører heller ikke hurtigere eller bliver til en motorcykel ;-)

Heldigvis har udviklingen givet os kraftige, men lydsvage motorer.

(Men jo: Jeg kan godt nyde den potente brummen fra en AMG-motor i en Mercedes fra tid til anden - men jeg kan godt leve uden - specielt hvis jeg kan få ydelsen ;-) ).

Jeg tror du kommer til at blive meget ensom ved el-bil banen, når de andre er ovre hvor der køres med forbrændingsmotorer ;-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

04-02-2014 kl. 22:29

kim k

bruger siden
28-08-2006

skrev:
Et spørgsmål fra side-linjen: Hvor mange af jer har reelt set formel 1? Udover på tv selvfølgelig.

Du kan jo slet ikke sammenligne tv med virkeligheden...

Jeg skal indrømme at jeg ikke har overværet et live F1 løb. Men jeg kan ikke lige se hvad din pointe er?

Med den lyd de ligger for dagen nu, ser jeg ingen grund til at tage en tur derned.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

05-02-2014 kl. 00:24

kim k

bruger siden
28-08-2006

skrev:
Min pointe er at den lyd du hører hjemme i stuen, med de motorer som nu udgår, Rent faktisk er uudholdelige hvis du var der "live".

Var selv i Shanghai sidste forår og se det, vi sad for enden af langsiden, og den lyd som de motorer udsender er helt afsindig vild, der er en grund til at der uddeles ørepropper ved indgangen, fandt vi hurtigt ud af.

Det kan meget vel være det lyder fedt hjemme i stuen hvor du har skruet ned volumen, men i den virkelige verden er det enormt anstrengende at lytte til.

Jeg er ikke tilhænger af lydløs motorsport, men den lyd har været er ikke en du vil nyde hvis du var der, ligemeget hvor fedt du synes det er når en racerbil hyler ned af langsiden.

Det er da klart at man nok ikke skal regne med at stå lige op ad banen, og så tro at det lyder fedt. Man skal jo nok lidt længere væk, for at høre lyden ordentligt. Men det ændrer bare ikke på, at når jeg nu sidder i stuen og ser F1, så lyder det fesent med de nye motorer, og jeg kunne nu godt fornemme lidt at folk stille og roligt siver fra, netop pga. manglende lyd.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

05-02-2014 kl. 08:14

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Det tror jeg nu ikke - for til den tid er motorløb med forbrændingsmotorer blevet forbudt efter pres fra div. miljøaktivister (og jeg er ikke en af dem) ;-)

Så kan man lige så godt følge med tiden og få det bedste ud af det.

Der vil altid være historisk race så længe man kan skaffe brændsel :-)