Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
30-01-2014 kl. 15:26
http://www.dba.dk/motordele-motor-gearkasse/id-1003213034/
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
30-01-2014 kl. 20:25
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
30-01-2014 kl. 22:05
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Så stilles der krav til, at bremser, undervogn m.m. kan bære den øgede effekt - og der skal betales ny afgift af bilen.
Der skal ikke nødvendigvis betales afgift.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
31-01-2014 kl. 09:26
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947435&vId=209219
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
31-01-2014 kl. 10:51
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
31-01-2014 kl. 11:11
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Pointen er, om:
1: Du overstiger 20%
2: Du ændrer bilen til at at være som en dyrere model.
Montering af uoriginal turbo kan overstige 20%, men da bilen ikke bliver identisk med en anden model fra fabrikken, udløser det ikke afgift. Monterer du istedet en turbomotor fra en dyrere/kraftigere model OG den har mere end 20% flere HK, udløser det en afgift.
Nej ikke altid. De gamle galanter fra 1992, den lidt mere specielle model af GTI hed Dynamic-4 og var i bund og grund en VR-4, bare uden turbo. Den kan man faktisk lave om til en VR-4 uden at betale afgift, og det er en effektforøgelse på omkring 35ish %.