Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
21-01-2014 kl. 15:22
Jeg ved, at motoren (eller var det kun blokken??) blev udskiftet for et beløb omkring 30.000 kr. - for ganske nylig. Dette ved Mekonomen i Randers. Kontakt dem - de virker reelle og kan måske oplyse dig en pris for noget tilsvarende i nærheden af dig!
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
21-01-2014 kl. 15:33
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
21-01-2014 kl. 16:39
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
Lidt ærgeligt man skal budgetere med alit imellem 50-100.000 ekstra når man påtænker eller har købt et Vag produkt.
Er det nu også en rimelig påstand? Trådstarter har været uheldig, men der er jo mange som har købt VW produkter, der aldrig vil købe andet :-)
Det er i míne øjne en "billig" måde at anskaffe en bil ilækker finish!
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
21-01-2014 kl. 16:51
Ser ikke nogen rimelighed i at folk køber relativt dyrt produkt,,og så viser det sig hen af vejen ikke at være bæredygtigt...Wv er altid meget tyst om disse ting....Tænker man evt på køb af Wv produkt imellem 2-400.000,- Så læg lige 100k oveni....men se hvad du kan få til eks 50k mere end Wv koster
Dette indlæg blev 21-01-2014 16:55 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
21-01-2014 kl. 18:35
K S
bruger siden
21-01-2014
skrev:
Det er pissesynd for dig og din familie men sådan er det at eje en fjolswagen.
Poster du flere penge i lortet venter næste problem lige om hjørnet i form at ny gearkasse, kobling etc. Bedste råd er at sælge skidtet på ebay, bilbasen, dba eller autocom og så sætte prisen realistisk. Det skal nok være en forhandler som gerne vil købe bilen og selv sætte ny motor i. Brug pengene til at købe en brugt toyota corolla verso 1.8 meget kedelig bil men den virker selv efter mange km og Toyota tar dig ikke i røven på samme måde som skruppelløse vag.
Du har en pointe der....tror jeg ville blive træt hvis jeg skulle have 70-100k op af pungen på en alderende bil....ja man kunne forsøge at sælge lortet og så købe noget der dur..Touran var og er et mode lune baseret på en golf..Det dur bare ikke i længden....Man må håbe folk søger råd til at købe en rigtig bil uden alle de problemer og ærgelser...
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
21-01-2014 kl. 23:38
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Nej - det er en dyr måde at anskaffe en bil i en middelmådig kvalitet.
Kære KS
Nu skrev jeg netop: en bil i lækker finish :-)
Du har flere gange skrevet, at en Audi hovedsageligt består af VW -dele og defor måtte betragtes som en bil i samme kvalitet. Dette synspunkt og udgangspunkt er jeg helt enig i.
Personligt synes jeg, at f.eks. Passat er lige så lækker indvendigt som en Audi A6. Og selv om Audien er lidt større, så synes jeg godt man kan sige, at bilerne er sammenlignelige. Passaten er bare meget billigere.
Umiddelbart er f.eks.Toyota Avensis mere problemfri at eje, men jeg synes ikke den er lige så lækker. Jeg har ikke ejet et nyere VW-produkt, men jeg synes VW er rigtig gode til at lave biler, som virker lækre.
Den tekniske kvalitet er en helt anden diskussion :-)
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
21-01-2014 kl. 23:40
Henrik S
bruger siden
31-01-2011
skrev:
Billig....Hmmmm
Ja, nu skriver jeg jo finish! Det kan sagtens være, at jeg tager fejl, men er der biler, som har en lige så lækker finish - til samme penge? Jeg tænker ikke på den tekniske kvalitet!
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
21-01-2014 kl. 23:43
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Billig? VW har alle dage taget overpris for middelklasse biler - som endda er af utroligt dårlig kvalitet.
Få fat i en tysk donorbil/motor, og brug det lille, lokale værksted til at få udført motorskiftet.
De første årgange af 1.4 motoren er kendt for fejl - og det er en skam de er så pokkers dyre at fikse.
Hej Christian.
Det er finishen jeg tænker på. Kan du nævne biler i samme prisklasse, som har lige så lækker finish? Jeg tænker ikke på den tekniske kvalitet!
Dog har de købere som i 2003 har købt en Passat 1,9 tdi vel egentlig været god stillede med deres valg? (Spørger dig som mekaniker)
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
21-01-2014 kl. 23:47
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
JA den er helt rimelig! hmm "billig" skriver du.....ja det må man sige.....Mange har vrølv og endda motor der er gået ned pga bla. dårlig kæde....Dsg gearet spiser også godt på manges konto......Endda manuel gearkasser fra Wv har det med at skulle skiftes. Som en i en anden tråd skrev....er lidt som samsungs produkter. Kender 2 privat der har haft vrøvl med Vw produkt....1 med ny skoda gearkasse efter 60.000km....Golf 1,4 tsi skulle have ny kæde osv inden den brød sammen i motor....dog kulance med denne.
Ser ikke nogen rimelighed i at folk køber relativt dyrt produkt,,og så viser det sig hen af vejen ikke at være bæredygtigt...Wv er altid meget tyst om disse ting....Tænker man evt på køb af Wv produkt imellem 2-400.000,- Så læg lige 100k oveni....men se hvad du kan få til eks 50k mere end Wv koster
Jeg refererer til finishen, som jeg synes er mere lækker end i de prismæssigt direkte konkurrenter!
Hvis man nu har købt f.eks. en Passat med man. gear - med en anden benzinmotor end 1,4 tsi, så har man vel ikke været så ringe kørende?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-01-2014 kl. 15:09
Dette indlæg blev 22-01-2014 15:31 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-01-2014 kl. 22:28
AP Holm
bruger siden
21-01-2014
skrev:
Hej
vi har netop - med lavt kmtal, 140.000 på 7 år i vores Touran fra efterår '06 fået at vide at stemplerne i motoren har bøjet ventilerne - dvs udskift af motor, 65.000 kr mindst. Det lægger os fuldkommen ned - og vi er lidt i panik. Værksted siger de har tjekket kulancemuligheder, der er ingen.
Hvad ville I gøre - har I nogen som helst forslag? Vil gerne advare kraftigt mod denne type motor hosVW, føles god, men vi har haft store regninger og problemer gennem årene - og nu skal den så skiftes. den burde kunne køre mindst 300.000. Og ironisk - vi spurgte præcis til om motoren ikke var pint i den udformning, de ligger med lille volumen, mange hk. Råd modtages meget, meget gerne - vi er som sagt ret desperate. Og VW er natuyrligvis iskolde i r...
Er det økonomien i form af ny motor der ligger jer ned eller er det faktum at motoren er stået af ??
Det kan i visse tilfælde godt betale sig at få solgt bilen, medmindre i selv står med penge på konto til ny motor eller renovation af denne....Den slags gad jeg nok ikke bøvle med. Så hvis ellers bilen er betalt, så sælg bilen om muligt på auto com eller en der vil have den....brug så de penge der kommer ind fra salget til udbetaling på en ny og anden bedre bil....sjovere at betale på noget der virker end noget der er noget møg...sådan er det bare. Tabet kommer i jer sikkert aldrig helt over mentalt og det er dyre lærepenge...
Dette indlæg blev 22-01-2014 22:48 redigeret af dets forfatter.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
23-01-2014 kl. 14:41
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Nu er det også stort set kun i Danmark, at VW ophøjes til det niveau som de har i dag. Det må skyldes de gamle Transportere, Golf 2'ere, Jetta'ere osv, der tilbage i 80'erne og midt 90'erne var uhyre driftsssikre. Der kunne man tale om at man fik en kvalitetsbil, til en fornuftig pris.
Sidenhen har de herhjemme levet højt på navnet.
Kære Christian
Jeg har lige læst dette link. Med udgangspunkt i at VW har solgt 9,7 mio. biler, må man så næsten ikke formode, at flere landes bilkøbere opfatter VW som en "lidt" bedre bil?
http://www.fdm.dk/nyheder/toyota-er-stadig-verdens-stoerste-%E2%80%93-akkurat
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-01-2014 kl. 16:41
Men lidt et sidespring...Kunne da godt tænke mig at høre lidt om hvordan trådstarter vil angribe den Touran/motor....
Profil slettet
23-01-2014 kl. 17:53
VW har nok verdes bedste marketingsafdeling, når man kan sælge et middel produkt til overpris og sælge så mange antal biler som de gør. Det er flot.
Er det så VW der er dumme? eller deres kunder?
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-01-2014 kl. 22:00
De køre udmærket, men ordinært skal det siges...Jeg kan da sagtens forstå trådstarter bliver væltet lidt omkuld af at hans motor står af....Man regner da ikke med at skulle reppe en ny motor som meget vel kan koste små 100k....og det ved jeg de gør når vi taler Autoriseret VW værksted. Det skal man påregne. Jeg syns det er nogle sørgelige fakta der her viser sig gang på gang med netop den koncern VW. Men ok der står heller ingen steder de lover et prima super produkt...men kedeligt er det for folk der ikke enten ved eller evner at sætte sig ind i det...Men syns det er rigtig fint vi her har en debat om det...
Jeg har selv haft købt et bil produkt jeg vidste der kunne blive problemer med, så havde en turbo og svinghjul i baghovedet på regne siden da jeg købte den. Men dem der bliver overrasket og intet annende bliver udsat for et sådan motor nedbrud, er det jo lidt af en kastastrofe....Der for jeg syns lidt vi bør høre lidt til og mere om hvordan trådstarter griber det an evt eller om han har fået et bud på rep (fast pris) eller bud på bilen som den er.
OBS jeg syns hvis nogen af jer har en forbindelse der gør at det problem trådstarter har ville kunne løses langt mere fordelagtigt, kunne man måske tilbyde sin hjælp her på siden.....blot en opfordring.....Manden med Touranen er sikkert rigtigt træt af situationen......
Dette indlæg blev 23-01-2014 22:03 redigeret af dets forfatter.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
23-01-2014 kl. 23:30
Henrik S
bruger siden
03-12-2005
skrev:
Ja, med den oplysning så er det da HELT klart og må vi se det i øjene.... VW er den bedste tyske bil og Mercedes og BMW må se sig slået, ja GM laver åbenbart også bedre biler ...hmm
Kære Henrik
Hvor kom den fra?? Det kan jeg altså ikke genkende, at jeg skulle have skrevet!
Jeg har henvist til et FDM- link, som oplyser at VW er det 3. mest sælgende bilmærke. Derfor vurderer jeg, at mange mennesker må have et bedre indtryk af VW end af så mange andre mærker - ellers solgte mærket vel ikke så mange biler?
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
23-01-2014 kl. 23:44
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Det er som jeg er inde på - mærkefanatismen og folk der TROR de køber et produkt der er bedre end konkurrenterne. Men rent teknisk, så er de koreanske, japanske og andre europæiske mærker LANGT foran VAG, hvad angår kvalitet, holdbarhed og garanti. Come on - 2 års garanti med mulighed for at tilkøbe mere? Det siger selv lidt om hvor meget de stoler på deres biler....
Kære Christian
Vi er helt enige. Folk er mærkeentusiaster. Og der er ikke meget, der taler for, at VW skulle være bedre end konkurrenterne.
I et svar ovenfor henviser du bare til: (Nu er det også stort set kun i Danmark, at VW ophøjes til det niveau som de har i dag.)
Det jeg henviser til med FDM-linket er, at når VW sælger knap 10 mio. biler om året på verdensbasis, så må der alligevel være andre lande, hvor befolkningen har et godt indtryk af mærket!
Men, jeg er enig: 2 års garanti fortæller noget om VW´s tillid til egen produktion!