Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

13-01-2014 kl. 21:11

Alle biler har bedst af at køre lidt længere ture, så alt bliver varmet igennem etc.
Men det er primært dieselbiler der døjer med tilsodning/partikelfiltre etc. ved kortere ture.
Så med en benzin er det ikke noget jeg ville tænke nærmere over. Med mange korte ture skulle du måske overveje at lade den engang imellem, da det ikke er sikkert at den får ladet lige så meget på batteriet som du bruger ved mange starter....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

14-01-2014 kl. 00:42

Kære Jesper

Jeg forstår godt, at du er øm over din nye bil. Men, jeg vil vove den påstand, at det ikke er noget, der vil volde dig problemer i den tid, du ejer bilen.

Jeg kan ikke udelukke, at motoren ikke ville kunne køre 50.000 -100.000 km. mere, hvis den udelukkende kørte langtúre, men det er altså først noget, som vil vise sig, når bilen bliver gammel.

Hvis du ikke har i sinde at beholde bilen i mere end 10 år, så synes jeg bare, du skal nyde din fine Ford og glæde dig over duften af ny bil.

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2014 kl. 09:35

Hej jesper du har jo købt en benzinbil men de meget korte ture kan jo også afvikles på cykel det sparer bilen og giverr motion