Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

12-12-2013 kl. 21:16

De bruger måske de sider hvor man ikke skal betale for sin annonce

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

13-12-2013 kl. 01:17

Jeg tror det hænger sammen med, at mange køber helt nye biler i dag, og så indgår deres brugte i handlen.

Folk gider ikke bruge tid på at sælge deres bil, selvom de kan få 10-15.000kr mere for den i privat handel.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

13-12-2013 kl. 10:05

Bilgalleri har under 4000 bil annoncer, hvoraf en del er gamle slidte Golf 2 og reservedelsbiler. Altså ikke noget rigtigt seriøst.

Der er selvfølgelig også kommet andre aktører på markedet, men jeg vil nu stadig holde på, at i og med at der bliver solgt flere nye biler, så har folk ladet deres gamle brugte indgå i handlen.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

13-12-2013 kl. 13:51

Jeg giver Jannik ret, grunden er nødt til at tilskrives at langt de fleste i dag ikke gider bruge tiden på at sælge privat og derfor lader forhandleren overtage den gamle.

Jeg har i hvertfald førsøgt mig med privat salg af en alm. bil for sidste gang. Du bliver bombarderet med useriøse bud og henvendelser fra købere der aldrig dukker op. Dertil er min tid for kostbar.

Bilgalleri er ikke en seriøs salgsside , det er kun gamle slidte BMW 320i med solfilm monteret på alle ruder der sælges der.

Profil slettet

Profil slettet

13-12-2013 kl. 15:16

Enig ...
Man skal være en tålmodig sjæl for at sælge bil privat, for der langt mellem seriøse købere.

De gange jeg har prøvet har jeg brugt dba.dk og her på bilbasen.dk. Det er vigtigt med gode søgefunktioner og her synes jeg at dba.dk er et skridt foran guloggratis.dk og bilzonen.dk

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

13-12-2013 kl. 17:20

Ja, man kan få en del "underholdning" ud af både privat køb og salg af biler.

Har også oplevet de vildeste skambud, trods en fornuftig pris (forrige gang fik jeg til sidst en henvendelse fra en forhandler der købte til prisen, så prisen var ikke helt skæv)

Samme ved køb, hvor nogle er noget optimistiske mht. pris.
Men det tror jeg nu at forhandlerne tit er skyld i. De byder en høj brugtpris for folks gamle bil og giver ingen/lille rabat på den nye bil. Så bliver folk så glade for det lave værditab på deres brugte bil og samtidig tror de på den høje pris, så de vil ikke sælge privat, da de ikke kan få den pris forhandleren vil "give"....