Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
13-11-2013 kl. 16:09
Hej Jakob.
Jeg ved ikke om det er meningen at man skulle kunne se bilen ud fra linket ?
Jeg får blot et udvalg af forskellige Carisma`er ...
Generelt er Carismaèn en stærk bil ( hvis man spørger mig) Jeg har trods alt haft en 1,8 GDI og en 1,9 Di-D samt en Space Star (der - i bund og grund - er samme bil) og jeg havde meget få driftsmæssige problemer med dem.
Afskrivningen kan være lidt vel stor - det nyder du som sidste ejer kun godt af :-)
Hvilken model overvejer du ???
Vær opmærksom på at GDI´erne lige kræver at en mekaniker synes den lyder sund.
GDI`erne var en ny motortype i de år, og Mitsubishi havde nogle problemer med at motoren ville kokse lidt rigeligt i indsugningen i bestræbelserne på at opnå en ekstrem god brændstoføkonomi.
Check om den har fået undervognsbehandling - de vil gerne ruske i skærmkasser og på vangerne.
Jeg ved ikke om det er meningen at man skulle kunne se bilen ud fra linket ?
Jeg får blot et udvalg af forskellige Carisma`er ...
Generelt er Carismaèn en stærk bil ( hvis man spørger mig) Jeg har trods alt haft en 1,8 GDI og en 1,9 Di-D samt en Space Star (der - i bund og grund - er samme bil) og jeg havde meget få driftsmæssige problemer med dem.
Afskrivningen kan være lidt vel stor - det nyder du som sidste ejer kun godt af :-)
Hvilken model overvejer du ???
Vær opmærksom på at GDI´erne lige kræver at en mekaniker synes den lyder sund.
GDI`erne var en ny motortype i de år, og Mitsubishi havde nogle problemer med at motoren ville kokse lidt rigeligt i indsugningen i bestræbelserne på at opnå en ekstrem god brændstoføkonomi.
Check om den har fået undervognsbehandling - de vil gerne ruske i skærmkasser og på vangerne.
Danny Rasmussen
bruger siden
06-10-2013
22-11-2013 kl. 15:50
Jeg har næsten en 1,8 GDI (det vil sige, at konen kører den, da jeg endnu ikke har kørekort, haha). Mekanikeren siger, at der skal fyldes V-Power på den af hensyn til motoren, så det gør vi. Der er fint med riv i Carisma, og flere der har prøvet at køre "min" synes bedre om den end Peugeot 406, Mazda 626 og VW Polo.
Vær opmærksom på Tandremskift. Det koster ca. 6-7000 kr. Der kan også være bøvl med gearkassen. Bilen skal også have den rigtigte olie. Der er så 117 forskellige meninger om, hvad den rigtige olie er.
Vær opmærksom på Tandremskift. Det koster ca. 6-7000 kr. Der kan også være bøvl med gearkassen. Bilen skal også have den rigtigte olie. Der er så 117 forskellige meninger om, hvad den rigtige olie er.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
22-11-2013 kl. 16:33
Som udgangspunkt bør man gå uden om GDI motoren. Det er en rigtig god motor der stammer tilbage fra Colt/Lancer GTi, og 4G93 DOHC er en af de mest harmoniske motorer Mitsubishi nogensinde har lavet. Problemet med GDi systemet er at det er følsomt over for svovl i brændstoffet, og det har vi masser af her i Danmark, og så er motoren designet til at køre på højere oktan end man kan købe herhjemme. I Japan kører de med oktan 102 eller 104 mener jeg, og der kommer motoren mere til sin ret. Den er nemlig højt komprimeret, ca. 12.5:1.