Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-10-2013 kl. 13:38

Peter Hjelmbak

bruger siden
01-10-2007

skrev:
Ang. 2004 Audi A4 3,0 2d. V6 Cabriolet, 220HK
Hvor er det lige, at det er gået galt med folks opfattelse af at køre cabriolet? Folk har en opfattelse af, at det udelukkende er en sommer bil, der er ikke plads osv. Facts er, at der er plads til 4. Man kan sagtens bruge bilen som familiebil, bagagerummet er rimeligt og sidst, MEN IKKE MINDST, kalechen er isoleret, så det er ikke noget problem, at køre i den hele året OG mht. støj.... så er der mindre støj end i de fleste almindelige familie biler.... og her taler vi ikke stationcar, for de larmer MEGET mere :-)

Ok - det her er en 3 liters med 220hk, så den er mindre økonomisk at køre i, men det overskygger køre glæden jo så rigeligt! Og at dreje nøglen i denne V6 er fantastisk! Dejlig kælen snerren, som beder om mere, når den får lidt pedal (benzinøkonomien er ikke god den første måned LOL). Hvis man ved A4 holder sig fra den den sløve, kedelige, uøkonomiske, 2.4 liters V6, som aldrig skulle have eksisteret og hvis man holder sig væk fra den automatgearkasse, som Audi benyttede på det tidspunkt, så er man rigtig godt kørende, med en 3.0 V6 eller den næsten lige så fantastiske 1.8T, som bestemt også har sine fordele.

Forsikring - tja.... del ligger vel omkring de 7.500 - alt afhængigt af område? RUST? NEJ sgu - det er en Audi - de ruster ikke - de er helgalvaniserede!!! Reparationer? Der er lidt mere, som kan gå i stykker, når der er kaleche, men vores anden cabriolet fra 2004, har ikke været dyrere at køre i, end vores lorte Renault, som rustede og gik i stykker, hver gang vi kiggede den anden vej....

OG når PRISEN er så langt nede, som den er nu, så falder prisen ikke meget yderligere over de næste mange år. Den vil holde prisen godt! Hvis du servicerer en bil som denne, så ER det en billig bil!

Så skulle vi vist lige have fået et par 7" søm igennem alle myterne!!!!!!!! LOL

Din personlige holdning slår ikke nogen søm igennem myterne, som du kalder det.

Det er vel også op til folk selv at vurdere om de gider at køre på skiferie 4 mennesker feks. i en A4 med 2 døre :-)
At den skulle støje "langt" mindre end feks. en A4 st.car eller tilsvarende har jeg en lille smule svært ved at forestille mig.
"Den vil holde prisen godt" er vel også en holdning du har rimeligt svært ved at kunne dokumentere på nuværende tidspunkt.

Men skidt med det, nyd din bil, den er sgu lækker (min personlige holdning)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2013 kl. 22:45

Peter Sørensen

bruger siden
03-02-2010

skrev:
Stop, stop, stop. Renault ER bedre end Audi. Der er mindst 3000 indlæg her på bilbasen der beviser at Renault er bedre end andre mærker. De er godt nok skrevet af den samme fyr, men alligevel...

Godt du nu også har set lyset:-)
Har selv haft en A4 cabriolet fra 06. Skide god bil, men så kom der et par små børn til, så der røg den glæde, men nye kom til.

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2013 kl. 20:48

Hold da op, for en børnehave!

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

30-10-2013 kl. 22:51

Når jeg ser en Audi cab kommer jeg altid til at tænke på en mand der bruger tuopé og blå piller ;-)

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

31-10-2013 kl. 00:06

Peter Hjelmbak

bruger siden
01-10-2007

skrev:
..... Jeg er jo ny på bilbasen.... og opfattede egentligt mit eget indlæg som lidt fjollet-glad, som var afstedkommet af alle de fordomme, som jeg var stødt ind i den sidste måneds tid, under de sørgelige forberedelser til salget af min bil. Det kom virkelig bag på mig med alle de fordomme.....

Hvis det er mig, som ikke fatter en bønne og er helt galt afbalanceret i denne diskussion, så vil jeg gerne vide det? Var mit oprindelige indslag virkelig så tåbeligt? Jeg kan godt se, at resten nok er tåbeligt - sjældent har jeg da spildt min tid så meget på at forklare/forsvare. Jeg tager meget gerne imod konstruktiv kritik :-)

Kan man få konstruktive eller måske positive svar på indlæg på bilbasen?
Er det konstruktivt det der foregår her på artiklen?

Jeg hører meget gerne fra ALLE og hvis jeg er helt galt på den, så trækker jeg mig med en undskyldning, for det her er da spild af tid? :-)

Mvh. Peter
..........

Nej, tror såmænd ikke du er helt galt afmarcheret.
Men du skulle måske have understreget at det var din mening ud fra dine præferencer (og et lidt "fjollet-glad" indlæg)... Dit start indlæg er skrevet som om det er fakta du præsenterer, mens det mere er din holdning/erfaringer, hvilket måske er med til at få nogle til tastaturet, hvor jeg dog også synes at du får en noget hårdhændet behandling....

Men en Audi Cab er da en fin bil, som kvalitetsmæssigt er ganske ok, men personligt synes jeg eksempelvis at den er håbløst upraktisk, alt for dyr, etc.
Men det gør jo ikke din mening ringere....

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

31-10-2013 kl. 10:29

Peter Hjelmbak

bruger siden
01-10-2007

skrev:
Jeg har læst det et par gange igen og jeg kan godt se, hvad du mener med, at det bliver præsenteret som fakta. Fakta er at ingen kan give fakta, men mindre de er producent af bilen og selv da er alt jo relativt - hvad er eksempelvis et rimeligt bagagerum? I et forum som dette, vil 99,9% jo ikke være fakta, men folks personlige meninger og det gælder selvfølgelig også i mit tilfælde. Jeg accepterer til fulde, at nogen ved meget mere end mig. I dette tilfælde savnede jeg bare den erfaring og viden... måske er det fordi nogen i dette forum, normalt taler som om, at det de siger er fakta?

Jeg havde svært ved at acceptere, at nogen udtalte sig, bare for at udtale sig og samtidig tydeligt for mig, ikke viste, hvad de talte om. Der var kun den hånlige forudindtagenhed, fordi jeg kom til at svine en skod bil - MIN skod bil vel at mærke og min tidligere bil og min brors og mine forældres 2 biler og mine bekendtes skod biler - IKKE nogen andres.

Du har fuldstændig ret i at fakta er at svært begreb, især på et sted som her, hvor alle er "amatører" (selvom nogen mener at kunne udtale sig med stor vægt).

Jeg tror der er to grunde til at din tråd får så mange negative indlæg:

Dels som sagt fakta kontra personlig mening.

Men formentlig endnu vigtigere, så er der nogle herinde som går meget op i at man ikke kan bedømme bilers kvalitet på mærker/nationaliteter. Her er en af hovedpunkterne, der jævnligt bliver nævnt bl.a. at Audi (VAG) ikke er så gode som deres rygte og at eksempelvis Renault (franske biler) er væsentlig bedre end deres rygte.
Så din begejstring for din Audi og omtale af en din "skod renault" har jo nok hævet pulsen lidt et par steder ;-)

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

31-10-2013 kl. 11:09

Benny Due

bruger siden
09-10-2003

skrev:
Når jeg ser en Audi cab kommer jeg altid til at tænke på en mand der bruger tuopé og blå piller ;-)

Henrik S

bruger siden
31-01-2011

skrev:
Jeg kommer til at tænke på ordet Fattigfin! Et dejlig ord som er gået lidt af mode, det passer perfekt på Audi.
Man har sådan lyst til den BMW eller Mercedes men pengene, ja det er problemet.
Så er man så heldig man kan købe en Skoda med andet logo der skinner lidt mere
og når det så går op for en at man måske har betalt for meget, så får man sådan en trang til at lovprise de her biler i håbet at jo flere gange man gør det jo bedre bliver den. :)

Ah, kom igen.

Gik der lige total jantelov i den? Bliver det ikke næsten for lavt, eller er mobbesæson lige startet?

Manden udtrykker at han er glad for sin Audi Cab så nu skal han bare jordes totalt? For han skal da ikke tro at hans bil er noget værd??

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

31-10-2013 kl. 17:17

Claus Nielsen

bruger siden
27-05-2006

skrev:
Har gjort det samme ,købt bmw e46 330i cab kanon fed bil og sikke en køre glæde til små penge ,kontra "familie /husholdningsbil",men Peter Hjelmbak pas på med at lovprise din bil herinde i forum det er farligt, særlig dem som ik ka se ud over deres egen "hjelm ,snude"

De mennesker der ikke kan se over egen "hjælm" som du skriver er de mennesker der fremlægger personlige holdninger som fakta, og bliver sure når holdningerne modsiges, og når så samtidig der kommer påstande som "du har ingen nosser" og "kylling" ja så beder man sgu selv om de verbale tæsk der vender tilbage.

Profil slettet

Profil slettet

31-10-2013 kl. 21:26

Benny Due

bruger siden
09-10-2003

skrev:

Ja og når jeg ser en mand i en Renault tænker jeg, Synd for ham!!!
Helt ærligt, som jeg skrev et andet sted i denne tråd har jeg selv haft en audi cab. og det er en lækker bil efter min mening. P.s var selv 35 år da jeg havde audien og havde IKKE brug for blå piller:-)