Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

26-09-2013 kl. 15:05

Kære Lise


Jeg mener, din kæreste har ret. Bilen skal stå i gear, når denne parkeres. Og så synes jeg, at du ligeledes skal trække din håndbremse, så din pludselig ikke bare en dag er "væk", når du kommer tilbage!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

26-09-2013 kl. 19:10

Sætter den altid i frigear. Gider ikke at jeg en dag glemmer koblingen, og så bilen drøner afsted.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

26-09-2013 kl. 21:56

Du kan jo gøre begge dele.
Men kan ikke se nogen grund til at sætte den i gear ved parkering. Der ville jeg sætte den i frigear og trække håndbremsen,(bl.a. for at undgå risikoen for at den står i gear uden udkobling undes start).
Men hvis den parkeres på en bakke eller lignende hvor underlaget hælder, ville jeg også sætte den i gear for at have en backup til håndbremsen.....

Dette indlæg blev 27-09-2013 08:25 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-09-2013 kl. 03:53

Ak ja de kære kørelærere :-) Altså vi tar den lige helt fra begyndelsen....Når man sætter sig i en bil skal man altid huske at træde koblingen i bund inden man drejer nøglen.....dette fordi at hvis man enten låner eller køre i andre biler er man sikker på den ikke springer frem hvis den står i gear......om vinteren kan det være en ide ikke at trække håndbremsen, da den kan fryse fast og ikke slippe igen, enddog ikke virke når man trækker den,,,,,,så rådet er altid at lade bil stå i første gear, så ruller den aldrig nogen steder.....Det med altid træde koblingen ind inden start gør man jo altid, kan være andre bruger bilen og den står i gear, som jeg mener den bør gøre

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

27-09-2013 kl. 07:23

Hvis en håndbremse fryser om vinteren, er det fordi der er fugt i kablerne, og så er det alligevel et spørgsmål om tid, før de ruster og knækker. Så det er en dårlig undskyldning.

De fleste nyere biler kræver udkobling før man starter, men det er ikke alle der er så priviligerede at køre i nye biler ;). Desuden, så er det ingen garanti for at bilen ikke vælter frem. Min chef lånte min firmabil for noget tid siden, og han lader den stå i gear. Jeg træder koblingen ned, for det skal man uanset hvad, men slipper den så igen med det samme = bilen hopper frem. Havde heldigvis håndbremsen trukket, ellers var den fortsat.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-09-2013 kl. 13:18

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
Hvis en håndbremse fryser om vinteren, er det fordi der er fugt i kablerne, og så er det alligevel et spørgsmål om tid, før de ruster og knækker. Så det er en dårlig undskyldning.

De fleste nyere biler kræver udkobling før man starter, men det er ikke alle der er så priviligerede at køre i nye biler ;). Desuden, så er det ingen garanti for at bilen ikke vælter frem. Min chef lånte min firmabil for noget tid siden, og han lader den stå i gear. Jeg træder koblingen ned, for det skal man uanset hvad, men slipper den så igen med det samme = bilen hopper frem. Havde heldigvis håndbremsen trukket, ellers var den fortsat.

Kan godt se hvad du siger, og netop der skal man være varsom også når man låner en bil, som måske står og hælder....et godt råd er selvfølgelig ved nøgle drejning at man sætter højre fod på bremsen samtidig med at kobling bliver aktiveret. Det er klart at man jo selv skal vudere hvordan bilen står inden man starter op.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg