Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

26-09-2013 kl. 11:19

Nej

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-09-2013 kl. 13:02

Ja ingen tvivl om at det bestemt ikke gavner at tale under kørsel, hvor hjernen koncentrere sig om samtalen mere end at køre.....det bliver dog straks værre når man selv skal holde tlf op til hovedet. så bliver ens motorik noget ganske andet. Og slinger forekommer ofte. Mange køre galt med mobil op til hovedet.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-09-2013 kl. 13:26

Ja mange vil jo mene de sikkert kan både køre og tale på en gang.....det kan man da også store dele af tiden. Men det svare lidt til at man har drukket et par genstande, idet hjernen jo har flere ting at arbejde på. Jeg eks har snegl i øre, men kan godt maærke hvis der er meget trafik eller de køre tæt, høre jeg ofte kun det halve, fordi jeg ligger koncentrtionen over på kørslen som det ofte kræver for at det ikke går galt. Men jeg syns det generelt er et problem at folk taler i mobil under kørslen. Ser rigtig mange kvinder der holder mobil op til hovedet, som ofte gør at de slinger og bremser lige sent nok. Men folk idag er jo fortravlet og anser ofte ikke at det kan være farligt at gøre flere ting på en og samme tid. Så en god ide måske at forbyde det helt. Måske undtaget lastvogne/hyrevogne...altså erhverv, men med opstramninger på området.
Det er min mening om disse ting

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

28-09-2013 kl. 14:32

K S bruger siden 16-01-2006 skrev:

Skal man forbyde det, skal det gælde for alle. Der sker mange ulykker med erhvervskøretøjerne - og specielt taxaer er jo ikke berømte for at køre pænt og forsigtigt. Skal man forbyde det, skal man samtidig forbyde samtale med passagerer, da det er samme forhold. Det giver bare ikke mening.....

Helt enig.
Det ville også være umuligt at kontrollerer om man taler i håndfri telefon under kørslen.
Mange moderne biler har opkobling til telefonen så den kører over bilens anlæg, og man bare fører samtalen, som om modparten sidder ved siden af. Hvis dette skulle forbydes, skal det også forbydes at være mere end 1 i hver bil, da alle passagerer bare vil forstyrre kørslen, og det harmonerer ikke med opfordringen til samkørsel

Hilsen Lars

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

07-10-2013 kl. 14:10

Det hænger bla. sammen med at personen der sidder ved siden af, kan følge med i hvad der sker, og holde kæft når føreren skal koncentrere sig. Og så er lyden mange gange forholdsvis dårlig når man fører samtale over håndfri, og det kræver mere koncentration.

Det er i hvert fald min opfattelse og erfaring :)

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

07-10-2013 kl. 15:55

I morges sad vi i en mange kilometer lang kø på vej mod Limfjordstunnellen, jeg ved ikke hvorfor, for der var totalt ryddet op, men vi sneglede os af sted med 30 km/timen også i ydersporet men maxhastigheden var skiltet til 110 - det var aldrig sket i Tyskland. Nå men til sagen: Det var skræmmende hvor mange, der talte i håndholdt mobil - men endnu værre hvor mange der SMS´ede mens de kørte de 30 km/timen. Jeg kørte ved siden af en, der først snakkede i lang tid, hvorefter han gav sig til at SMS.

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

07-10-2013 kl. 16:12

Dit indlæg taler jo helt for sig selv.
Du evner ikke at skrive og tænke samtidigt :-)

Profil slettet

Profil slettet

07-10-2013 kl. 18:59

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Ikke helt korrekt. Jeg ser mange med håndholdte telefoner, der slingrer rundt i slowmotion i midtersporet på motorvejen eller på øvrige veje, hvor de ikke blinker af og ikke kan skifte gear på grund af at de holder telefonen. De, der kører med håndfrit, udviser ikke denne opførsel og kører i langt højere grad "normalt", så der er ingen tvivl om, at det gør en forskel. Ellers skal det jo også forbydes at føre samtale med passagerer i bilen....

helt rigtigt K.S
Måske skulle rygning skulle forbydes da den kan være skyld i en brand ved ulykke og give et klip samt 2000 kr i bøde

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

08-10-2013 kl. 14:48

Generelt skal man jo koncentrere sig om det man laver.

I denne sammenhæng er det jo så egentligt grotesk at dem der skal sørge for vi overholder ikke at tale i håndholdt tlf (Politiet) gerne må tale i radio, samt betjene deres police pilot (tastatur til diverse oplysninger) eller hvad den nu hedder, imens de kører.

Men de er måske mere overmennesker end os almindelige.

Sagt med Ironi og et glimt i øjet ;-)