Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
20-09-2013 kl. 07:08
Det der kunne være galt, er at den simpelthen er iret fast, så gevindet er ødelagt når de løsnede den, det er ikke værkstedets skyld, men det burde være blevet opdaget og rettet med det samme.
Jeg vil mene at du har en god sag, men prøv så vidt muligt at få udleveret de gamle dele, som de har skiftet.
T i
bruger siden
17-06-2006
20-09-2013 kl. 08:27
Men når det er sagt så opstår problemet (som Jannik også skriver) formentlig fordi at skrue/kaliber bliver ødelagt under adskillelse pga. korrosion, hvilket ikke er unaturligt på en bil der efterhånden har en del år på bagen.
Generelt kan det jo være nærmest uundgåeligt at ødelægge diverse dele under reparation af ældre biler, hvor korrosion etc. gør adskillelse umulig og at de tager penge for at skifte disse dele er helt i orden efter min mening.
Men i din sag ville jeg nok forvente lidt fleksibilitet mht. prisen: at man slap for at betale arbejdsløn og evt. fik delene til favørpris, da deres arbejdskvalitet/kontrol jo mildest talt har været elendig. Men at værkstedet skal skifte delene gratis kan du efter min mening ikke forvente, da det formentlig har været nødvendigt/været en naturlig følge af at udføre opgaven..
Men er lidt i tvivl har du "kun" betalt for kaliber/skrue og ingen arbejdsløn eller?
Dette indlæg blev 20-09-2013 08:29 redigeret af dets forfatter.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
20-09-2013 kl. 09:03
H P
bruger siden
06-01-2004
20-09-2013 kl. 09:51
Lars Hegewald
bruger siden
18-01-2006
skrev:
Hej T,
Det er "kun" standardprisen for delene de synes jeg skal betale. Altså ingen arbejdsløn.
Jeg synes bare, at når jeg betaler for at de som eksperter behandler min bil, så kan jeg også forvente at de ved hvordan man skifter bremsevæske uden at de ødelægger noget. Det burde jo være logisk at når noget virker inden de piller, så skal det også virke når de har pillet. Og så kan man vel ikke forvente at skulle betale kr. 2000,- + arbejdsløn hver tredje gang der skal skiftes bremsevæske, bare fordi man som kunde skal indkalkulere en risiko for at de måske ødelægger nogle fine dele?
Der er altid en risiko for "følgeskader" når der skrues på en bil.
Hvis mekanikeren har af-og påmonteret udluftningsskruen efter foreskrifterne, og den så bliver ødelagt, hvem har så skylden ?
T i
bruger siden
17-06-2006
20-09-2013 kl. 10:14
Lars Hegewald bruger siden 18-01-2006 skrev:
Hej T,
Det er "kun" standardprisen for delene de synes jeg skal betale. Altså ingen arbejdsløn.
Jeg synes bare, at når jeg betaler for at de som eksperter behandler min bil, så kan jeg også forvente at de ved hvordan man skifter bremsevæske uden at de ødelægger noget. Det burde jo være logisk at når noget virker inden de piller, så skal det også virke når de har pillet. Og så kan man vel ikke forvente at skulle betale kr. 2000,- + arbejdsløn hver tredje gang der skal skiftes bremsevæske, bare fordi man som kunde skal indkalkulere en risiko for at de måske ødelægger nogle fine dele?
For at skifte bremsevæsken skal de jo kunne skrue på udluftningsskruen. Hvis denne på ældre biler sidder fast pga. korrosion er der jo en risiko for at den bliver ødelagt under "operationen".
Dette er der kun kunden til at betale. Det kan aldrig blive værkstedets ansvar at diverse dele på ældre biler går i stykker under en rep. fordi de "er groet fast" pga. korrosion
De har vist en smule imødekommenhed, ved at du ikke betaler arbejdsløn (hvilket er helt på sin plads). Samtidig ville det have klædt dem at give lidt nedslag i reservedelspris, stikke dig en undskyldning og et par gode flasker vin eller lignende.
Men kan ikke se nogen begrundelse for at delene skal være gratis.....
T i
bruger siden
17-06-2006
20-09-2013 kl. 13:23
Lars Hegewald bruger siden 18-01-2006 skrev:
Det er jeg klar over, og jeg kan godt se meningen i det du skriver. Forklaringen jeg fik, var at gevindet var vredet skævt. Hvordan ser "korrosion" ud? Ville der være en misfarvning af udluftningsskruen? Og hvis skruen er groet fast, ville det så ødelægge gevindet både på skruen og på bremsekaliber når der udluftes? Eller er dette noget der først sker når den bliver skruet rigtigt/forkert i igen?
Ja, det er jo også der hvor det bliver lidt "uldent".
Værkstedets forklaring om at gevindet var ødelagt af en tidligere rep. synes jeg lyder lidt tvivlsomt ( men kan være rigtigt) men hvis gevind etc. var ødelagt i forvejen ville jeg forvente at den ville være meget svær at få tæt.
Så jeg hælder mere imod at den er ødelagt under rep. at skruen evt. knækker eller lignende, men det er jo ret svært at svare på her "ved skærmen".
Hvis det var mig ville jeg prøve at tage en snak med værkstedet, fortælle dem din side af sagen (helt stille og roligt ;-) ) og forklare dem din usikkerhed overfor den dårlige arbejdskvalitet etc. og se om man ikke kunne få en nogenlunde forklaring og måske nå til enighed om lidt kompensation, hvis det er muligt.