Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-09-2013 kl. 10:41

Dog er jeg lidt bekymret for om en 180 HK benziner virkelig kan køre 17,5 km/l.

Den KAN køre 17,5 i teorien, hvis du sætter den på et rullefelt og slukker ALT elektronik, afmonterer bremseklodserne og sidespejlene, og aldrig kører når det er under 20 gader.

Det er sådan bilfabrikkerne opnår de opgivede forbrugstal.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-09-2013 kl. 14:49

En anden tanke ang valg af eks 180hk kunne være det spørgsmål man skal stille sig selv.....bilen koster vel forholdsmæssigt mere end de andre ! Hvis man skal have noget ud af de 180hk koster det jo lidt ekstra benzin.....12-13km/l i det daglige hvis man bruger af de heste til eks accelerration. Måske er det træls at have en 180hk hvis man skal tænke på hvor meget den køre på literen.....måske er bilens pris for dyr iforhold til hvordan man vil bruge den...

Havde lidt det samme med en 6cyl Bmw. Jeg kunne få den til at køre de opgivne tal, men syns samtidigt den brugte for meget pr liter i det daglige. Talte nogle gange med sælgeren herom....Han syns ikke jeg skulle hænge mig i om den gik 11 eller 13 i det daglige hvis jeg ellers fik glæde af kræfterne i bilen. Som han sagde....det koster jo lidt at have en sådan vogn...eller skulle jeg have valgt diesel. Valgte netop på den fede lyd og den lidt hysteriske hvinen den gav fra sig nå den fik noget pedal. Men klart vi tænker forskelligt. Alt kan ikke efter min mening gøres op i afgifter, hvis man gerne vil have noget der spæner afsted. Så det koster altså lidt at have hk tilrådighed. Så man skal gøre op med sig selv om man vil det. Jeg syns det handler om hvor meget man bruger bilen i km tal, og hvordan ens økonomi bære det. For da mere sjovt med 180hk, men så skal man også bruge det, så man får gavn af den ekstra investering på indkøbs siden.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

16-09-2013 kl. 20:47

B J

bruger siden
23-05-2010

skrev:
Gode pointer T Nielsen - også derfor jeg idag var ude og prøve en TSI 1,4 140 heste.

Det kørte jo godt med rigelig træk, samt var tilfreds med kørecomputeren når jeg satte fartpiloten til 130 på motorvejen (kørte der ca. 18 km/l) :-)

Imponerende økonomi synes jeg...

Synes faktisk man får rigtig meget bil for pengene - den virker meget solid. Eneste anke er at designet er lidt til den kedelige side, men på den anden side er det nok også smart nok når man som jeg i hvert fald skal have den i 5 år.

Så må jeg ud og se om jeg kan støbe noget rabat op :-)

Du skal næppe regne med 18km/l ved 130 km/t.
Ved kombineret kørsel står den til 18,9 km/l, så regn med noget mindre på motorvejen...

Men selvfølgelig giver Skoda rabat (har selv forhandlet omkring 12% rabat på listeprisen i ren handel for et par år siden). Men der er nok rimelig godt gang i salget af Octavia lige nu, så næppe optimalt tidspunkt at forhandle på.