Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
20-08-2013 kl. 22:55
Jeg har haft 3 P307 st.car, 2 med 1,6 l benzinmotor og 1 med 1,6 HDi motor (90 hk).
Der var ingen nævneværdige problemer med dem.
Den ene benziner købte vi fra ny netop da der var meget polemik om selvantændte 307'ere, den blev tjekket inden levering ifølge en importørinstruks og en gang senere også. Inden vi fik byttet den 307'er vi skulle af med, havde vi også nået at få indkaldelse til kontrol af den. Så mit bedste bud er, at alle 307'ere fra dengang er blevet indkaldt og tjekket/repareret, da indgrebet var uden omkostninger for ejeren - bortset fra tidsforbruget.
Creative er en kampagnemodel, det har Peugeot praktisk taget altid i en eller flere af deres modelserier. Det indebar, så vidt jeg husker, regnsensor, læderrat, lysautomatik og aircon, det havde 2 af vore 307'ere i hvert fald som standard.
SW modellen er luksusversionen med separate stole på bagsædet og mulighed for tilkøb af yderligere 2 pladser i bagagerummet, nemmeste kendetegn er glastaget. SW'erne er typisk bedre udstyret, med 4 elruder, klimaanlæg, fartpilot osv.
Vores 307 nr. 2 havde en bug i bagrudeviskeren, den kørte som den selv lystede når man tændte for den, men man kunne af og til være heldig at den slog fra nederst på ruden som planlagt. Vi fik det ikke ordnet, da vi valgte at sælge den i stedet pga behov for dieseldrift - ærgerligt for forhandleren der overtog den, men jeg håber han overlevede.... Jeg ser af og til en 307 med "skævtparkeret" bagrudevisker, så måske er det noget du skal tjekke, når du handler? Og husk også at tjekke airconnens køleevne, det er ikke nogen helt billig sag at reparere på, og hvis sælger siger at der bare skal ny væske på, så lad ham forestå det, og kontroller efterfølgende at det virker ok (så du ikke står med en kompressorudskiftning i stedet, på trods af sælgers forsikringer...)
Generelt synes jeg 307 indeholder alt hvad man kan forlange vedr. komfort, plads og holdbarhed, og det er ikke min oplevelse at de er så dyre at holde kørende. Rust har jeg endnu tilgode at opleve på en af vore Peugeoter - vi har en 308SW nu, så de 3 307'ere har ikke skræmt os :-)
P206 har jeg kun prøvet som lånebil fra værkstedet, den er noget snæver i forhold til 307, men det er jo ikke så sært når den er en klasse mindre. Om den er lige så robust ved jeg ikke, motoren er i hvert fald den samme og den er OK.
God fornøjelse med bilkøbet, og husk at du som Peugeotejer kan tegne en fordelagtig mærkeforsikring hos if - omend Alka i vores tilfælde har vist sig billigere...
Hilsen
Thomas
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
21-08-2013 kl. 06:02
Har den et tilnavn har den sandsynligvis mere udstyr end standard, men man kan sagtens leve med standard, husk blot aircondition.
Umiddelbart tror jeg, at mange af problemerne med de første årgange er udbedret, ellers skulle den enkelte bil have kørt i 8-10 år med en oprindelig fejl, og hvilken ejer vil gøre det?
Men derfor kan problemerne jo sagtens have været enerverende for de første ejere.
Profil slettet
21-08-2013 kl. 14:34
Profil slettet
22-08-2013 kl. 15:18
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-08-2013 kl. 15:21
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-08-2013 kl. 16:22
Nu kan man jo også blive ved at trække og udpine tingene......
Nu spørger jeg dumt .....er en megane fra 2002-04 bedre køb end en 307 ?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-08-2013 kl. 16:29
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-08-2013 kl. 16:35
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Dejligt med et konstruktivt bidrag - det kan trådstarter da virkelig bruge til noget ......
Men skal vi sammenligne, ender FDM's dom på samme niveau som VW Touran - dvs. 3 ud af 6 stjerner. Man kan selvfølgelig også sammenligne med Passat, der blev testet under overskriften "Et helt liv med børnesygdomme" - og som i Tyskland fik prædikatet "Den evige patient", da den konstant holdt på værksted.... ;-)
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi-785569.html
Men OK - 307 er nok også den mest problematiske Peugeot i mange år.... ;-)
Det vil sige at Touran og 307 er noget shit ifølge Fdm's dom...Er vel det man må konkludere ud af dette.....
Men K S føler du aldrig trang til at anbefale en bil ? mener selv inden for det franske er der også en forskel i kvaliteten....det kan vi vel godt blive enige om
Profil slettet
22-08-2013 kl. 19:28
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Motorstøj kan du hurtigt klare med en gang Dynamat for få kroner.
Dynamit lyder som en helt rigtig løsning til en fransk bil. Hold dig til tysk. Det er kvalitet.