Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
15-08-2013 kl. 15:51
Take your pick.
H P
bruger siden
06-01-2004
15-08-2013 kl. 16:54
Jeg læser jævnligt indlæg som dette, men jeg har aldrig læst om en ejer af en 14 år gammel tysk, koreansk eller japansk bil, der er gået mere i smadder, "bortdømme" et helt lands bilproduktion.
Der er intressant at observere, og et skoleeksempel på at fordomme er meget svære at slå ihjel.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
15-08-2013 kl. 17:51
Desuden betyder det jo også noget, hvordan tingene er skruet sammen, og hvordan det er designet. De brændene PSA biler er jo et godt eksempel på, at der er forskel på de dele fabrikkerne bruger, og hvorfor er det at franske biler har et dårligt ry mht. elektriske fejl? De har jo haft langt flere end andre mærker. Fiat/Alfa lige så.
Gert Smed
bruger siden
13-08-2007
16-08-2013 kl. 08:43
H P
bruger siden
06-01-2004
16-08-2013 kl. 09:50
ole jensen
bruger siden
28-08-2006
skrev:
Du har ret tysk er kvalitet
Hvis du virkelig selv tror på det, så fred være med det, det er ikke besværet værd at argumentere med en sådan påstand, det er det gode ved et forum, alle har ret til at ytre sig, og danne deres EGEN mening.
"Imod dumhed, kæmper selv guderne forgæves"
H P
bruger siden
06-01-2004
16-08-2013 kl. 14:45
http://www.bilbasen.dk/forum/teknik/centrallaas-paa-golf-4-gaar-amok/28812
Pudsigt nok, så fordømmer han ikke hele det Germanske rige :-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-08-2013 kl. 16:24
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-08-2013 kl. 20:45
Der sidder jo forskellige overhoveder og presser citronerne, og dette føre ofte til en noget billigere underleverandør, men ofte med ringe kvalitet til følge. Tingene koster jo forskelligt. Bmw har også indgået samarbejde med psa gruppen, men kun med de små benzin motorer....men lur mig om ikke Bmw's Recept skal være opfyldt til punkt og prikke ellers.........Men fint hvis det kan højne kvaliteten. Toyota har mig bekendt opkøbt Bmw's 2,0 D motorer....alt andet lige giver det Toyota et voldsomt løft der også....For det koster jo en krig at udvikle selv...
Får man ikke ofte hvad man betaler for .....
H P
bruger siden
06-01-2004
16-08-2013 kl. 21:43
Hvad sker der for Mercedes ?
De lancerer en ny lille varebil, en Renault Kangoo med Mercedesfront ?
Er det bare mig, eller er det ikke et klassisk eksempel på at udvande et brand ?.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-08-2013 kl. 21:46
H P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Apropos det.
Hvad sker der for Mercedes ?
De lancerer en ny lille varebil, en Renault Kangoo med Mercedesfront ?
Er det bare mig, eller er det ikke et klassisk eksempel på at udvande et brand ?.
Tror desværre lidt det er og bliver mere og mere sådan, at man køber lidt fra andre for at holde omkostninger nede...Bilerne bliver billigere og billigere....Nogle spår om at om føje år er der kun en 3-4 bilmærker her i Europa....skulle heller ikke undre mig hvis eks vis bmw overtar psa gruppen på sigt
Dette indlæg blev 16-08-2013 21:48 redigeret af dets forfatter.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
17-08-2013 kl. 00:10
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Jeg synes, at det er mere underligt, at nogle - heriblandt åbenbart dig - ikke er kommet videre og ikke ønsker eller evner at sætte sig ind i tingene.
Den "tyske kvalitetsproducent" VW har nok været et af de mest problematiske mærker de seneste mange år, men gamle fordomme - understøttet af mærkesnobberi og manglende erkendelse efter at have betalt ekstra for et "dyrt" mærke, har gjort, at mange har forsøgt at fortie det. Hvorfor er det lige, at de klarer sig så ekstremt dårligt i brugttest? Hvorfor bygger de stadig biler, der ruster efter få år?
"Japansk kvalitet".... tjah - Toyota og Mitsubitshi har måttet tilbagekalde biler igen og igen. Mazda ruster hurtigere end de kører. Er det kvalitet, der er en stor klasse over?
Der er franske biler, jeg ikke ville drømme om at købe, men der er også tyske og japanske, jeg aldrig ville købe.
Rent praktisk har jeg ejet Seat, Renault, Mercedes, Citroën, Toyota, Daihatsu og Mazda - og flere af de fleste dem. De 2 eneste, der har budt på større problemer, var en Citroën BX (hydropneumatisk affjedring) - efter 210.000km, og Mercedes Viano (rust, rust, 3 af 4 fjedre, udstødning m.m.) efter 5 år/90.000km.
"Tilbagekalder igen og igen" er nu ikke helt rigtigt mht. Mitsubishi. Der har været noget med Pajero og gearkassen, ellers har jeg ikke kunne finde noget væsentligt på google mht. tilbagekaldelser.
Jeg vil gerne gå med til at forskellen på mærkerne efterhånden er ret lille, dog synes jeg stadig der er de gængse mærker der skiller sig ud, om man så hører om dem eller ej.
Jeg kommer aldrig til at eje Opel f.eks. ej heller PSA, men jeg er blevet noget mere positiv over Renault på det sidste, specielt Clio IV ST ser rigtigt spændene ud, og jeg har heller ikke hørt dårligt om den. Men det bliver spændene at se hvordan den klarer sig efter de første 3-4 år.
Men det er da sjovt, at Mazda har alle dage rustet, og gør det stadig.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
17-08-2013 kl. 02:12
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
"Tilbagekalder igen og igen" er nu ikke helt rigtigt mht. Mitsubishi. Der har været noget med Pajero og gearkassen, ellers har jeg ikke kunne finde noget væsentligt på google mht. tilbagekaldelser.
Jeg vil gerne gå med til at forskellen på mærkerne efterhånden er ret lille, dog synes jeg stadig der er de gængse mærker der skiller sig ud, om man så hører om dem eller ej.
Jeg kommer aldrig til at eje Opel f.eks. ej heller PSA, men jeg er blevet noget mere positiv over Renault på det sidste, specielt Clio IV ST ser rigtigt spændene ud, og jeg har heller ikke hørt dårligt om den. Men det bliver spændene at se hvordan den klarer sig efter de første 3-4 år.
Men det er da sjovt, at Mazda har alle dage rustet, og gør det stadig.
Det kan måske skyldes at Mitsubishi har "glemt" det i nogle tilfælde, se under "Vehicle defect cover-up"
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Motors
Med venlig hilsen Kim
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
17-08-2013 kl. 09:15
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Det kan måske skyldes at Mitsubishi har "glemt" det i nogle tilfælde, se under "Vehicle defect cover-up"
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Motors
Med venlig hilsen Kim
Ja okay, der har været omkring 170.000, hvor kun omkring 7000 har været uden for Japan. Resten hører til deres bus og lastbil afdeling hvilket næppe er relevant her.
Men ja der er ingen der kører uden tilbagekaldelser, det er mere hvor mange der er, og alvorligheden af den defekt der er. Der har været nogen skandaler i Japan med Mitsubishi, det har heldigvis bare ikke været på det europæiske marked.
H P
bruger siden
06-01-2004
17-08-2013 kl. 10:09
Jeg mener nu at det er udvanding.
Jeg ville da blive skuffet hvis mit nye Rolex-ur i virkeligheden var en Timexur med en anden rem feks.
Mercedes har et godt Brand, som et kvalitetsmærke verden over, det er det brand der giver dem "ret" til at tage mere for deres produkter end mange andre producenter.
Hvis de ikke passer på dette, så ender de som danske B & O
Profil slettet
17-08-2013 kl. 10:53
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-08-2013 kl. 16:15
Men igen jeg tror ikke vi har set det sidste ang biler der er splejset på kryds og tværs.. Som en nævnte at Vw måske overtager Bmw tror jeg næppe..Psa gruppen har jo et dybbereligende samarbejde med bmw, som nu går begge veje...Har kørt med psa motor....nu ikke fordi den køre ringe slet ikke...så blot de kunne få tingene skruet lidt bedre sammen så svinghjul og turbo ikke stod af for et godt ord. Disse motorer køre godt når de køre...
Dette indlæg blev 17-08-2013 18:30 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
17-08-2013 kl. 16:30