Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-08-2013 kl. 23:01

En kassekredit hvis ud forholdsmæssigt kan betale dem af hurtigt

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

12-08-2013 kl. 00:19

Forhandlerne har jo tit finansieringsmuligheder når man køber bil der. Bla. er der en del der bruger Santander consumer bank, som vist nok har en variabel rente på omkring 2.95% i øjeblikket, men ellers ligger den omkring 3-4%. Det er noget billigere end i banken.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-08-2013 kl. 03:31

Altså kan ikke betale sig at låne andre steder end på en kasse kredit...når beløb ikke er større....ved forhandler skal der tilægges en del omkostninger til de 20-30.000 kan slat ikke svare sig

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

13-08-2013 kl. 12:01

Du vil ikke kunne få et billån i det leje, så er det et almindeligt forbrugslån (typisk med en højere rente, men uden pant i bilen). At afdrage 30.000 kr over 3 år koster på en god dag 1000 kr om måneden.

Billån har ofte en lavere rente end forbrugslånet, men større etableringsomkostninger.

Til gengæld kunne det være en anledning til at se, om det er mere økonomisk for dig at købe en bil til fx 70.000, hvor de 50.000 er et billån, der afdrages over måske 5 år koster ligeledes 1000 kr om måneden.

Og en bil til 100.000 med 20.000 i udbetaling og afdrag over 7 år kan gøres for måske 1150 kr.

(PS: Antager at de dyrere biler er nyere, og derfor kan afdraget strækkes over længere tid)

Profil slettet

Profil slettet

03-09-2013 kl. 07:37

og få bilen om 1-2 år?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

03-09-2013 kl. 17:30

Frk. Hansen

bruger siden
03-07-2013

skrev:
Har haft ringet rundt til 3 forskellige banker idag og også tjekket nogle på nettet.
Man betaler en enorm sum for at låne et par håndører. Det rene optrækkeri.

2000 kr. i oprettelsesgebyr på en kassekredit hos Østjydsk Bank og så kommer renterne oveni, som jeg slet ikke nåede at spørge om.

Hos Djursland Bank betaler du 950 kr. i oprettelsesgebyr for en kassekredit på 15.000 kr. Til gengæld betaler du 12-13 % i renter !!! Og det på et tidspunkt i historien, hvor renten er den laveste ever ! Det er uforståeligt.

Jeg nægter at betale så stor en andel i udgifter, bare for at låne en slat penge i et års tid.

Udover det, så betaler man gebyr for netbank og gebyr for at bruge girokort, årligt gebyr for visakort og 6 kr. for at hæve i fremmed automat, gebyr for kontoudskrift og hvad ved jeg.

De skal selvfølgelig leve af noget, men ærlig talt....findes der ikke en bank, der kan gøre det billigere for en lille kunde som mig ? Jeg bruger dem jo ikke særlig meget.

Jeg deler, helt ærligt, ikke din harme med dig.

Bankerne er forretninger, de låner ikke penge ud hvis de ikke kan tjene noget.
"Oprettelsesgebyret" er en slags timeløn til den ansatte der håndterer sagen. i de 12-13 % du betaler er der jo også indregnet en risiko ind, en vis del af de kunder der får en kassekredit, betaler jo ikke tilbage, det skal du også være med til at dække ind.

Alternativet er, som Thomas skriver, lad være med at låne.