Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
03-08-2013 kl. 23:39
N G
bruger siden
22-11-2009
skrev:
Hvorfor især på hybriden? Den er mindre vedliogeholdelseskrævende end en koventionel benziner.
Hvorfor i alverden skulle en hybrid være MINDRE vedliogeholdelseskrævende end en ordinær benziner?
Benzindelen kræver vel det samme som en ordinær benziner, derudover er der eftersyn af alt hybrid-hejset, plus at den formentlig skal have nye bagbremser en gang om året, da de aldrig bruges pga energi-genindvindingen og derfor vil være notorisk sammenrustede...
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
04-08-2013 kl. 14:16
Andreas Christensen
bruger siden
10-02-2013
skrev:
Ja der står den ikke har starter motor, og andre "små"ting som ikke kan gå i stykker, true that - men hvad tror du det koster hvis en lodning eller andet ryger, ved overgang fra batteri til el, en kollaps eller overbelastning, et service eftersyn af batteri mm. Det er i hvert fald ikke omkostningsfrit..
Jeg mener stadig det er billigt, især da det er en hybrid ;-) .. Smiler..
Men det er jo hvad man gør det til...
Hvad er det lige der skal vedligeholdes ved hybriddelen? Og hvordan udføres et serviceeftersyn på et hybridbatteri? Mig bekendt er der da ikke noget vedligeholdelse af hybriddelen ud over evt skift af kølervæsken til det, og batteriet er da designet til at holde bilens tid ud
Profil slettet
04-08-2013 kl. 20:24
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Så motoren starter ved tankeoverføring? ;-)
Nej, så vidt jeg ved bruges generatoren som startmotor.. Men det er selvfølgelig nemmere at svare med en dumsmart bemærkning end at undersøge sagen :-)
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
04-08-2013 kl. 21:07
Vagn Andersen
bruger siden
29-05-2013
skrev:
Nej, så vidt jeg ved bruges generatoren som startmotor.. Men det er selvfølgelig nemmere at svare med en dumsmart bemærkning end at undersøge sagen :-)
Dvs generatoren bruges som starter, og vil derfor være udsat for et slid svarende til det, andre biler oplever på starteren... Hvordan opstår en besparelse der, sådan rent vedligeholdelsesmæssigt?
Om det er den ene dims eller den anden, der udfører opgaven betyder nok ikke alverden for pågældende dims' holdbarhed, eller?
Profil slettet
04-08-2013 kl. 22:08
Th D
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Dvs generatoren bruges som starter, og vil derfor være udsat for et slid svarende til det, andre biler oplever på starteren... Hvordan opstår en besparelse der, sådan rent vedligeholdelsesmæssigt?
Om det er den ene dims eller den anden, der udfører opgaven betyder nok ikke alverden for pågældende dims' holdbarhed, eller?
Jeg skrev intet om at det skulle være mere eller mindre smart, mere eller mindre holdbart eller kræve mindre vedligehold.. Jeg kommenterede såmænd bare på K S's "så motoren startes ved tankeoverføring?"-kommentar... ;-)
Hvis du læser mit indlæg igen vil du også se at jeg ikke kommenterede på resten af den gode hr K S's indlæg........
Dette indlæg blev 04-08-2013 22:08 redigeret af dets forfatter.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
06-08-2013 kl. 07:49
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Det er godt nok mange år siden, man skiftede gummi på et viskerblad. Til gengæld er holdbarheden på gode viskerblade en del længere idag. Mine egne skal snart skiftes, men de har så også fungeret fint i 3½ år/65.000km.
Jeg tror ikke det er lang tid siden man nøjedes med at skifte viskergummi fremfor hele bladet. Det er normal praksis på et Toyota værksted, da det både er billigere, og der ikke ikke er grund til at smide metallet i viskerbladet ud hvis det ikke fejler noget.
Profil slettet
07-08-2013 kl. 20:24
N G
bruger siden
22-11-2009
skrev:
Hej
Med de angivne årlige km., kan det så svare sig at tilkøbe serviceaftale til 310 kr. pr. måned? Jeg har også brug for et dækhotel inkl. hjulskift Toyota (Via Biler) tager 1007mnd. for dækhotel inkl. hjulskift, men jeg ved ikke, om det er med afbalancering.
Nogen, der har gode erfaringer med dækhotel/montering i Aarhus/Risskov-området?
Der er jo tre års garanti på Toyota, så jeg kan ikke lade være med at tænke på, at "uforudsete udgifter" jo alligevel er dækket i denne periode af garantien. Dog er det rart at man frit kan skifte vinduesviskere, opfyldning af sprinkler osv., men det er nu ikke noget, jeg ikke selv kan klare.
Fordelen er jo at den for fuldt service, så man ikke evt. forfalder til et billigt og mindre omfattende service for at spare penge, og jeg går også ud fra, der er større chance for kulance, hvis det er fulde services kontra bare et oiieskift?
Nej. Tror du måske ikke de kan leve af disse aftaler. Lad være.
Profil slettet
07-08-2013 kl. 21:06
Selvfølgelig bliver der tjent penge på disse aftaler, men de tjener sq også penge på dig selvom du ikke vælger aftalen, bilen skal vel serviceres uanset??
Du skal så spørge dig selv, vil du betale lidt hver måned eller vil du betale ved kasse 1, når du har bilen til service.
Jeg ville vælge aftalen hver gang. Som du selv er inde på, så er den store fordel at du er nogenlunde sikker på at bilen bliver korrekt serviceret og at garantien er intakt og muligheden for kulancé stiger når der er et fint Toyota stempel i bogen, istedet for et Quickpot stempel.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
07-08-2013 kl. 21:40
N G
bruger siden
22-11-2009
skrev:
Jeg er for alvor kommet i tvivl:
Vi støvsuger og vasker din bil- det gør andre værksteder naturligvis også- UDEN serviceaftale, selv ved basisservice.
Ingen ekstra værkstedsregninger. Alle tillægsreperationer udføres gratis- Ja, det gør de også uden aftalen, da bilen har 3 år /100.000 km.
Gratis kontrol af airconditionanlæg- fair nok.
Gratis pærer og viskerblade- fair nok, men på syv år er der skiftet viskerblade 3 gange (2 gange bag, én gang foran), og der er røget 2 pærer i alt.
Gratis sprinklervæste og olie- fair nok, men du kan stadig købe sprinkler selv billigere.
Gratis vejhælp i hele europa- gælder også, hvis bilen serviceres uden servicekontrakt, bare på normal vis.
Du sikrer sig mod stigende time- og oliepriser- måske, men det er jo også overbetalt fra dag et.
Højere gensalg af bilen- ikke ift., hvis den bare serviceres normalt. Det der betyder noget er, at service udføres- ikke om det er på krontrakt eller på alm. årligt service.
Vil det sige at de 3 års/100.000km garanti også dækker nedslidte bremser, eller hvis man når at slide sin kobling op? Så er det i hvertfald en usædvanlig flot fabriksgaranti.
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
08-08-2013 kl. 09:01
N G bruger siden 22-11-2009 skrev:
.... og bremserne holder meget længe på en hybrid grundet genvinding.
- bortset fra, at netop genindvindingen gør, at bremserne benyttes så sjældent, at de i stedet ruster og alligevel skal skiftes - især de bagerste, som selv på "ikke-hybrider" har begrænset levetid, hvis man kører brændstoføkonomisk med udbredt brug af at lade bilen løbe farten af i gear.
Sådan er det bare, og det kan sagtens ske på kun 45.000 km.
Så de penge man sparer i brændstof bliver helt eller delvist ædt op af udgifter til bremseservice :-)
- life is a bitch, and then you die....
Profil slettet
08-08-2013 kl. 15:55
N G
bruger siden
22-11-2009
skrev:
Ja, men jeg ville ubetinget få aut. service. Aftale eller ej, men uden aftalen kan du jo shoppe rundt efter det bedste/mest praktiske aut. værksted i situation. Toyota er jo ligeglad HVOR aut. service er blevet lavet, så længe det er lavet ved aut.
Hvorfor gør du så ikke det??