Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-07-2013 kl. 21:03

Garantien, vil du altid have, uanset hvem der servicerer din bil, du skal "blot" kunne dokumentere at bilen er passet efter foreskrifterne i tilfælde af at du får brug for garantien.
Kulancen derimod forsvinder som "dug for solen" når du kører på et uautoriseret værksted.
Jeg ville få et tilbud fra et aut. værksted også, og hvis de kun er lidt dyere, så syntes jeg at alene muligheden for kulance er en lille merpris værd, dernæst så vil jeg personligt gerne betale ekstra for en bil er er passet på et aut. værksted, og jeg er vel næppe den eneste.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-07-2013 kl. 21:32

De fleste værksteder kører med prisgaranti, så få et skriftligt tilbud hos Automester og kør ned til Citrobang med det. Så kan det være de matcher prisen.

Ellers betalt det et service koster - så er du på den sikre side, og ender ikke med at stå i en uheldig situation.

Profil slettet

Profil slettet

10-07-2013 kl. 22:25

Kulance er hvis der opstår en skade/mangel udenfor garantien/reklamationsretten, hvor forhandleren selv kan vælge at dække x-antal kroner af en reperation. Så et godt forhold/fyldt servicebog ved et værksted kan øge chancerne for kulance.

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

10-07-2013 kl. 23:07

Jeg vil nu ikke være så sikker på, at rustgarantien består. Det er som oftest sådan, at bilen skal tjekkes hos et autoriseret værksted, men det er jo heller ikke noget problem, da det er gratis.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

11-07-2013 kl. 09:36

Selve service kan du godt få udført andre steder, men du skal sørge for at have dokumentationen i orden.
Rustgaranti inspektion skal normalt udføres ved autoriseret værksted for at rustgarantien gælder.
Så jeg ville undersøge prisen ved Citroen, hvis den nogenlunde den samme som Automester (Måske matcher Citroen prisen?) ville jeg tage det autoriserede, så laver de rustgaranti inspektion samtidig.

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2013 kl. 12:20

Det er måske en smule dyrt.

Mener min kæreste gav 2100 kr for første service på Chevrolet Spark,
ved autoriseret Chevrolet.

Dette indlæg blev 11-07-2013 12:20 redigeret af dets forfatter.