Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

26-06-2013 kl. 21:14

Jeg har en tommelfinger regel som jeg følger.

Brugtbil ca. 100.000 kr. den skal ligge min. 20.000 kr mindre hos en privat,

Brugtbil ca. 150.000 - 200.000 kr skal ligge 40-50.000 kr. mindre hos en privat, da du kan opnå en større rabat hos forhandleren.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

27-06-2013 kl. 10:19

Enig i at den lyder for dyr, så vidt jeg kan se kan tilsvarende findes ved forhandler for omkring 180k i øvrigt med færre km. (jeg ville være forsigtig med at basere det på bilpriser.dk, de er nogle gange et stykke fra virkeligheden, så sammenlign i stedet med aktuelle biler fra forhandler).

Mht. til prisforskellen skal i jo "dele" forhandlerens fortjeneste, så at byde 40-50k under forhandlerprisen her er efter min mening ikke realistisk. Hvis forhandleren køber for ca. 140k og sælger for omkring 180k skal i jo blive enige om at mødes et sted imellem og da en Avensis så vidt jeg ved er ganske populær som brugtbil, skal du nok næppe regne med at komme igennem med et "skambud".

Ps
Herudover synes jeg også at man oplever at man ved privathandler er oppe imod "kreativ prissætning" fra forhandlerne. De undlader at give rabat på den nye/nyere bil de skal sælge og giver i stedet en kunstig høj pris for den brugte de skal købe i forbindelse med handlen. Dette betyder at den private bilejer bliver glad for det lave værditab som deres brugte bil har haft, til gengæld er deres forventninger omkring salgspris så helt urealistisk. Men for forhandleren er det jo genialt, de får en glad kunde, som oplever lavt værditab på deres bil og oplever at forhandleren er den der byder højest!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg