Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
26-03-2013 kl. 21:31
Men rabat kommer jo altid an på lagersituation, efterspørgsel mm. Så da modellen er helt ny, eftertragtet, måske få på lager etc. kan de måske være lidt sværere at handle med...
Profil slettet
27-03-2013 kl. 12:37
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
27-03-2013 kl. 20:38
Hvad får dig til at tro att de vil give dig nogen nævneværdig rabat.
Jeg holder med Jørgen. Hvis du vil have den bil, må du betale prisen....
Det er noget helt andet med mærker der har problemer med indtjæningen, de er sultne efter at sælge og giver derfor større rabatter.
Hilsen Lars
T i
bruger siden
17-06-2006
27-03-2013 kl. 21:01
Lars Christensen skrev:
Joe. Du har kig på en bil der er meget populær, fra et mærke der kan sælge alle de biler de kan nå at lave.
Det er noget helt andet med mærker der har problemer med indtjæningen, de er sultne efter at sælge og giver derfor større rabatter.
Hilsen Lars
Selvfølgelig kan han få rabat. Men det afhænger som nævnt af lagersituation, efterspørgsel etc. Men at Audi kan afsætte alle de biler de gider til fuld pris (og aldrig giver rabat,) er helt i skoven.
H P
bruger siden
06-01-2004
28-03-2013 kl. 11:05
Forhandlerne sælger bilerne, og bestiller dem på fabrikken, som har svært ved at følge med efterspørgslen. Forhandleren har selvfølgelig en vis avance han kan vælge at give væk til en køber som dig.
Hvis du vil have store rabatter så skal du vælge en model som forhandlerne ikke kan sælge og som står og "glor" på lageret.
Hvis du tror at du altid kan få rabat i en vis størrelsesorden når du køber en ny bil, så kender du ikke branchen ret godt.
Som jeg ser det, så er det dem der giver den største rabat, der har de mest urealistiske listepriser.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
29-03-2013 kl. 17:40
T l skrev:
Selvfølgelig kan han få rabat. Men det afhænger som nævnt af lagersituation, efterspørgsel etc. Men at Audi kan afsætte alle de biler de gider til fuld pris (og aldrig giver rabat,) er helt i skoven.
T I. du er nødt til at læse hvad jeg skriver.
Der er tale om en helt ny model på det danske merked, altså ingen lager endnu.
Samtidig er det en af Audis mest sælgende modeller, så hvorfor skulle de sælge den billigere end nødvendigt.
Udover det så bliver de fleste Audimodeller leveret efter kundens ønske om interiør, udstyr, motor, transmision osv. så det er ikke bare en hyldevare, og måske også derfor lidt dyere ned mange andre biler i samme størrelse.
At Audi aldrig giver rabat har jeg ikke nævnt noget om, men med hensyn til nævnte model vil en rabat være beskeden.
Hilsen Lars
T i
bruger siden
17-06-2006
29-03-2013 kl. 22:11
Lars Christensen skrev:
T I. du er nødt til at læse hvad jeg skriver.
Der er tale om en helt ny model på det danske merked, altså ingen lager endnu.
Samtidig er det en af Audis mest sælgende modeller, så hvorfor skulle de sælge den billigere end nødvendigt.
Udover det så bliver de fleste Audimodeller leveret efter kundens ønske om interiør, udstyr, motor, transmision osv. så det er ikke bare en hyldevare, og måske også derfor lidt dyere ned mange andre biler i samme størrelse.
At Audi aldrig giver rabat har jeg ikke nævnt noget om, men med hensyn til nævnte model vil en rabat være beskeden.
Hilsen Lars
Jamen vi er ikke uenige om at det nok ikke er et optimalt tidspunkt at få større rabat på en A3 idet den er helt ny og eftertragtet etc.
Men det du skriver:
Du har kig på en bil der er meget populær, fra et mærke der kan sælge alle de biler de kan nå at lave.
Du siger jo ret direkte at Audi er så populære at de ikke giver rabat og at det kun er mærker der har problemer med indtjeningen der giver rabat.
Med de erfaringer jeg har med at forhandle pris er det ikke korrekt.......
Dette indlæg blev 29-03-2013 22:11 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
30-03-2013 kl. 11:26
Nick M skrev:
TI.. Tror lige du skal læse hvad han skriver én gang til, hvis det er sådan du tolker det ;-)
Fair nok, jeg er bare ikke 100% enig.
Jeg er enig så langt at den nye A3 nok ikke er oplagt at få stor rabat på lige ved introduktionen. Så lige nu, på den model vil rabatten sikkert være mindre end den eksempelvis ville være når modellen har et par år på bagen.
Men den mere generelle udmelding om at det kun er "bilmærker der har problemer med indtjeningen" der giver rabat og at Audi kan sælge alle de biler de kan producere (stort set uden rabat) passer ikke.
Har kendskab til flere køb af ny bil, Audi og andre VAG biler, hvor rabatten var på 10-12% af listeprisen, uden køb af ekstraudstyr eller lignende.
Søren Frørup
bruger siden
16-04-2011
Søren Frørup
bruger siden
16-04-2011
30-10-2013 kl. 14:05
Dejligt med et positivt indlæg....når nu det er gratis for dig og alle andre og det ikke er noget jeg lever af men en service for folk så kan jeg ikke se noget forkert i det....
Men du kan jo også selv forhandle din pris på plads.
Ha´en dejlig dag :)
Mvh. Søren
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
30-10-2013 kl. 19:51
Men nogen der har erfaringer med dette carsmart koncept,