Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
27-02-2013 kl. 11:44
Som jeg læser det, så kan du kun kræve at få den rengjort.
Reklamationsretten gælder fejl og mangler ved LEVERINGSTIDSPUNKTET, og ikke som en garanti der dækker uanset hvornår fejlen opstår. De første 6 måneder ligger bevisbyrden hos forhandleren, det betyder at opstår der en fejl på bilen i den periode, skal forhandleren bevise at fejlen IKKE var til stede ved leveringstidspunktet, hvilket ikke er så nemt, derfor kan de første 6 måneder sidestilles med en garanti. Når først det 1/2 år er gået ligger bevisbyrden derimod hos dig, og det er ikke nemmere :-)
Det bedste du kan gøre, er nok at tale med forhandleren, han vil formentligt helst have tilfredse kunder og som jeg læser dine "problemer" så er det småting bilen fejler, bremser der hyler er typisk bremsestøv der skal renses af, og et blinklys der kører i dobbelt hastighed er formentligt et pære der skal skiftes.
Bremser og pærer er iøvrigt sliddele og det dækkes ikke engang af en garanti på bilen, det ligger under almindelig vedligeholdelse
Reklamationsretten gælder fejl og mangler ved LEVERINGSTIDSPUNKTET, og ikke som en garanti der dækker uanset hvornår fejlen opstår. De første 6 måneder ligger bevisbyrden hos forhandleren, det betyder at opstår der en fejl på bilen i den periode, skal forhandleren bevise at fejlen IKKE var til stede ved leveringstidspunktet, hvilket ikke er så nemt, derfor kan de første 6 måneder sidestilles med en garanti. Når først det 1/2 år er gået ligger bevisbyrden derimod hos dig, og det er ikke nemmere :-)
Det bedste du kan gøre, er nok at tale med forhandleren, han vil formentligt helst have tilfredse kunder og som jeg læser dine "problemer" så er det småting bilen fejler, bremser der hyler er typisk bremsestøv der skal renses af, og et blinklys der kører i dobbelt hastighed er formentligt et pære der skal skiftes.
Bremser og pærer er iøvrigt sliddele og det dækkes ikke engang af en garanti på bilen, det ligger under almindelig vedligeholdelse
H P
bruger siden
06-01-2004
27-02-2013 kl. 13:38
G L skrev:
Tak for svar.
Jeg synes at det lyder som om at det bedre kan betale sig at bruge en mekaniker her i nærheden og så må det jo koste hvad det nu koster.
Og så må vi jo nok leve med at vi har fået købt en mandagsmodel:-(
Forhandleren er ikke typisk brugtvognforhandler, men en Chevroletforhandler.
Jeg tror ærlig talt han er ligeglad med om vi er glade eller ej. Hans fokus er nok på de nye biler han sælger.
Hvis du mener det er en mandagsmodel fordi den skal have renset bremser og have skiftet en pære på 1 1/2 år, så skal du nok ind og kigge på om dine forventninger til biler ikke er lidt vel høje ;-)
Profil slettet
27-02-2013 kl. 14:03
Hvad er det for mislyde (ud over bremserne)?
Mht. håndbremsen, der ikke virker optimalt - er det en C4 Picasso eller en Xsara Picasso? Den første har el-håndbremse og den anden en gammeldaws en af slagsen.
Har du været ude og tjekke om der er lys i alle blinklys, når du blinker? Måske er det bare en pære, som HP også skriver. Det kan (hvis du er uheldig) være ratmodulet (en samlet elektronik-enhed inde bag plastikken på ratstammen, som blinker og viskerarm sidder fast på. Modulet er lidt pebret (afhængig af model), men er hurtigt skiftet på et værksted.
Mht. håndbremsen, der ikke virker optimalt - er det en C4 Picasso eller en Xsara Picasso? Den første har el-håndbremse og den anden en gammeldaws en af slagsen.
Har du været ude og tjekke om der er lys i alle blinklys, når du blinker? Måske er det bare en pære, som HP også skriver. Det kan (hvis du er uheldig) være ratmodulet (en samlet elektronik-enhed inde bag plastikken på ratstammen, som blinker og viskerarm sidder fast på. Modulet er lidt pebret (afhængig af model), men er hurtigt skiftet på et værksted.