Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

26-02-2013 kl. 11:40

Hvor mange km har du kørt på de to dage? Jeg tænker at præcisionen er blevet alt for dårlig i forbindelse med optankningen til at du kan regne med økonomitallet.

Jeg skal ikke påstå at en Corsa CDTI ikke kan presses op på 28 km/l, men gennemsnittet for 80 biler på spritmonitor er 20,8 km/l og de bedste (som angiver at de kører meget pænt) ligger lige omkring 25.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/324-Corsa.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2010&power_e=100&powerunit=2

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

26-02-2013 kl. 19:53

På kun 136 km og med 4,7 liter diesel kan du sige lige præcis ingenting om dieselforbruget - ud over at du har tanket 4,7 liter.....
Pistolen slår ikke altid fra ved samme fyldningsgrad, ofter kan der være flere liters forskel fra første gang pistolen slår fra, til tanken faktisk er fuld.
Så måske kunne du, med lidt ekstra indsats, have presset yderligere 3 liter ned i tanken, for at opnå samme fyldningsgrad som den seneste optanker har opnået. Og så ser regnskabet pludselig lidt mindre lysegrønt ud :-)

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

27-02-2013 kl. 13:00

Husk på at underlaget ved tankstationen sjældent er jævnt, så der opstår nemt større eller mindre luftlommer i den forholdsvist flade dieseltank, så det er desværre nødvendigt med minimum 2-3 hele tankninger for at kunne give et ordentligt billede af økonomien (efter min mening)...