Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2013 kl. 16:04

Jeg ville ikke gå så højt op i disse undersøgelser hvis jeg var dig.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2013 kl. 19:38

Selvfølgelig vil Mads og K S hakke ned på autoindex! De kører jo begge to i
Renault!

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2013 kl. 19:41

Det er nu ikke derfor, disse undersøgelser giver bare ikke et reelt billede af hvor god eller dårlig en bil er.

Jo dyrer en bil er samt firmabiler bliver passet langt bedre end de billige biler og derfor vil de altid ligge længere nede på en sådan liste.

Mercedes klare sig vist ikke særlig godt i den sidste undersøgelse jeg læste, det undre mig ret meget.

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2013 kl. 19:57

Det var da noget af en undskyldning for ikke at tage autoindex seriøs:-)
Så venter vi bare på K S hvad undskyldning han har!

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2013 kl. 20:04

Det kommer jo også helt an på hvad man ligger vægt på i en bil? eks. er en god garanti helt nede på en 8 plads hvor pris, design, sikkerhed osv. ligger højere oppe på folks valg af bilmærke.

Min egen erfaring fra venner og familie er at de starter med en brugt bil og hvis de får råd? så køber de en ny af samme mærke og det er ikke fordi de læser autoindex 2012.

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2013 kl. 22:31

Det må ligeså meget handle om, at der er forskel på folk.
Uanset havd bil jeg kørte, så tror jeg aldrig jeg ville komme til at elske den,
hvis den konstant stod på værksted.
Det er en smagssag, og havde jeg 2 biler at skifte imellem, og rigelig råd til værksted, så gjorde det måske ikke så meget.
Jeg har kun 1 bil, og den skal bare virke, og det gør den også, endnu ihvertfald,
og det er det jeg bedst kan lide ved den.

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2013 kl. 22:55

k m skrev:
nu er det ikke fordi jeg bruger så mange penge på værksted da jeg laver det meste selv. jeg købte en ny motor til bimmeren for 8000 kr og så lagde jeg den selv i på en weekend. og faktisk har vi 3 biler. jeg har også en gammel bmw (e36) m3. den har jeg bare skilt ad i en milliard stykker og der er ikke betalt afgift af den (endnu).

Det er fint du kan skrue selv, men det kan jeg f.eks ikke,
og så kan det hurtigt blive dyrt.

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2013 kl. 23:26

Nu skal det jo ikke misforståes, jeg ku godt tænke mig en lækker bil, og gik den
i stykker indimellem, så skidt pyt, hvis bare jeg havde penge til at lave lortet. :)

For 3 år siden fik jeg nyt arbejde, med mange km til følge, og jeg blev afhængig af,
at bilen virkede. Jeg havde 2 gamle biler den gang, Golf årg 85 diesel, og corolla årg 89. Golfen købte jeg for 25.000, og Corolla´en for 10.000.
Jeg var dengang stadig i den alder, at bilen fik lov at "bestille" noget, jeg ved ikke om det havde noget med det at gøre, men golfen begyndte at vakle lidt, og jeg begyndte at køre pænere, men det var som om den bare blev ved med at straffe mig,
med alverdens reperationer. Corolla´en derimod, havde meget svært ved at lade mig i stikken. Jeg fik begge biler i 2008, og da vi sku på ferie i syd Frankrig 2009,
tog vi min Toyota, da golfen holdte stille (dog pga tyveri), men ikke på et eneste tidspunkt på turen, blev vi svigtet. Der gik hul på bagerste potte dernede, men det var til at leve med. Hjem med den gamle bil, med alt hvad remmer og tøjler ku klare, og den sagde intet til det. Lidt olie sku den dog ha på turen. ak ja... :)

Dette indlæg blev 18-02-2013 23:29 redigeret af dets forfatter.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

20-02-2013 kl. 00:35

Jeg mindes da VW reklamer, hvor de snakker om ”besser machen” og den nyeste hvor de slutter af med ”mere værd, præcis som bilen”. Men der er næppe andre som laver reklamer for at fortælle at de er syvende bedst, uanset sandheden syntes de jo nok alle sammen de er bedst. Jeg tror du forveksler snakken om kvalitetsindtryk, nogle gange holder det indtryk og andre gange ikke.

Med venlig hilsen Kim