Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

29-01-2013 kl. 20:38

Det du kan starte med er at finde den bilmodel du er interesseret i, her ville jeg gå efter den lækre Volvo XC90 og undgå for alt i verden Jeep`en.

Find så bilen på div. bilbaser, den blå avis osv. og se hvad de står til og hvor længe de har stået til salg. Jo længere tid jo større mulighed for en god handel.

Om det er en fordel at køre ud fra de større byer omkring køb af 4x4 ved jeg ikke, men tit er der gode chacner for en bedre handel i provensen.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2013 kl. 15:47

Du gør som følgende så fremstår du 110% seriøs.

Fortæl sælger at du er rigtig interesseret i bilen og du er parat til at handle idag.

Sig til sælger at han skal give dig dagens bedste tilbud, så du slipper for at køre 40 km hen til en anden som har en magen til stående ( hvid løgn ) Nævn ikke firma eller bynavn, da sælger kan slå de fleste biler op på nettet hurtigt og du skal ikke tages i en løgn vel ;-)

Det kan så være at sælger giver en større rabat end du selv ville have opnået? hvis ikke så giver du et bud på eks. 20.000 kr mindre og så siger sælger om vi kan mødes på midten? altså en rabat + de 10.000 kr.

Det kan også godt være at sælger ikke er til at hugge eller stikke i? så må du gøre op med dig selv om du alligevel vil handle bil hos ham?

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

30-01-2013 kl. 16:46

Jeg syntes at du griber sagen lidt omvendt an.

For det første, så kan man jo ikke sige at alle 4x4 til 150.000 handles med et afslag på et vist beløb, det kommer jo an på bilens prissætning, standen, og sælgeren.

I stedet for at fokusere på et vist beløb i rabat, så kig på hvad tilsvarende bil koster andre steder, så ved du når du finder et godt tilbud.

En anden ting er at den slags biler kan exporteres, det lægger en vis bund ud under markedet, tjek www.bilpriser.dk så finder du en rettesnor om hvad biler er værd.