Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
16-01-2013 kl. 08:48
Nej, jeg skal ikke have en, men jeg synes bestemt det er positivt at der kommer en prisbillig bil på markedet til børnefamilierne. Alternativet er en 5-10 år gammel brugt bil for disse, så derfor er sikkerhedsdiskusionen ikke så relevant, for som du skriver er den formentlig bedre i Daciaen end i gamle biler.
Jeg håber den kan sætte gang i salg og evt. priskrig i den lidt større klasse, således vi ikke alle ender i UP -Klassen :-)
Profil slettet
16-01-2013 kl. 10:23
Ja sikkerheden er ikke så høj men det er den heller ikke i de små biler og diskussionerne har været forskellige på forskellige foraer at nogen vil ligefrem foretrække en lille bil med 5 stjerner end daciaen...Her må jeg sige at for mig er de begge to farlige at transportere sig i og vil foretrække en større bil
Men det er en anden snak og som sagt så bliver det da spændende at følge mærket her i DK
Profil slettet
16-01-2013 kl. 17:23
Den er et godt tilbud, og det er forskelligt hvad familien Danmark kigger på. Nogen egensidigt på snusfornuft - med hjernen. Andre kigger på bilens detaljer, udstyr, performance, design - med hjertet.
Sådan er vi forskellige...
Det vigtigste er at den går ind og udfylder sin egen nichè - og det gør den, for man kan næppe finde mange andre biler der tilbyder plads, komfort og udstyr til de priser.
At den tilmed er lavet på platforme og med afprøvet mere simpel teknik som Renault står inde for, gør at man måske tilmed kan få en bil med en fornuftig total driftøkonomi.
Profil slettet
Profil slettet
16-01-2013 kl. 20:43
Up! trillingerne er jo ikke engang billige i forhold til nogen af de andre småbiler.
Udover det, så syntes jeg det er fristende med sådan en Lodgy.
Hvis vi kan regne med kvaliteten, så er det da årtiets køb, skide være med sikkerheden, man kan dø i alle biler.
Profil slettet
16-01-2013 kl. 20:47
Profil slettet
17-01-2013 kl. 19:32
christian schrøder skrev:
jeg vil nu nok mene micra er et nummer mindre end fabia/polo/ibiza/corsa/clio og den klasse
Arh, så skulle Micra være samme klasse som Up, Aygo, Picanto osv?
Personligt synes jeg at Dacia Duster ser spændende ud, håber at den kommer til DK så man kan prøve en tur.. Kunne være et fint alternativ til en 5-10 år gammel brugt softroader hvis prisen ellers passer..
Profil slettet
17-01-2013 kl. 20:53
Ja, Duster'en ser spændende ud, sådan en slags fattigmands-SUV.. Og så vidt jeg husker kunne Top Gear-drengene ret godt lide den..
H P
bruger siden
06-01-2004
20-01-2013 kl. 16:43
Ja, det kunne jeg godt finde på, Dacia er da helt perfekt til et land som Danmark med vores afgifter.
Finanskrisen har ikke helt sluppet Danskerne, folk passer på pengene, så der skal nok blive solgt en del, særligt hvis priser/udstyr holder hvad der loves.
Og som HansPeter er inde på, så vil det måske starte en priskrig i de segmenter Dacia satser på.
Det bliver spændende at se hvor markedsandelene til Dacia skal komme fra.